38

8.8K 361 96
                                    

Varning för kort och dåligt kapitel😂
Oscar's perspektiv
/
"Lycka till nu älskling" sa Cindy leendes och kysste mina läppar. "Tack hjärtat" sa jag och kramade om henne. Jag pussade henne snabbt igen innan jag och Felix var tvungna att springa in till danslektionen då vi inte var långt ifrån att bli försenade.
Vi skyndade oss genom korridorerna och in i ett omklädningsrum. Där hängde vi av våra jackor och skor, sen gick vi in till danssalen. 12.59. Precis på håret.
/
I hörnet av salen satt en mörkhårig kille med bandana som hade fullt upp med musiken. Don't tell em' spelades för fullt och och när killen fick syn på oss så reste han på sig. "Heej!" Sa han glatt och gav oss varsin brohug. "Jag är Oscar" sa han leendes. "Jag med" flinade jag och han skrattade. "Fint namn förresten" la han till och blinkade med ögat. Jag skrattade och satte mig ner för att knyta mina skor.
/
"Okej! Då kör vi?" Sa Felix och vi alla ställde oss framför spegeln. De gick genom alla stegen några gånger och tillslut fastande det i mitt huvud.
/
*
/
Allting hade gått bra, nu stod vi i omklädningsrummet och det var dags att duscha.
Men mobilen drog till sig min uppmärksamhet när den plötsligt plingade till. Det var från Cindy.
/
*Hej min vackra prins! Jag och Maya är på väg till Espresso house, kan ni inte komma dit när ni är klara? Love u* Jag log för mig själv. "Maya och Cindy undrar om vi vill komma och fika med dom när vi är klara?" Sa jag och tog av mig mina strumpor. "Ja, det kan vi väll?" Sa Felix glatt och jag nickade. *Hej hjärtat Självklart att vi kommer, ge oss en halvtimme bara! Älskar dig med* skrev jag och började sedan klä av mig. Av någon anledning var jag knappt ens nervös. Felix hade redan sagt att han inte dömmer mig och att han
/
"Fan Oscar, schysst kuk" sa han och min första tanke var, eh va? Men sen insåg jag att det kanske är såhär killar pratar till varandra i omklädningsrummet. Jag har alltid haft ett eget litet rum att byta om i så jag har inte en aning.
/
"Eh, tack... Antar jag" sa jag med ett nervöst skratt. "Du också" la jag till. "Tack mannen" sa han med en kort nick. Awkward.
/
*
/
"Där är dom!" Sa Felix och sprack upp i ett stort leende när han fick syn på Maya och Cindy.
/
"Heeeej Oscar!" Utbrast Cindy och slängde sina armar runt mig. Jag log för mig själv och kramade henne. "Hej älskling" log jag. "Gick allt bra?" Frågade hon och tittade upp på mig. Min blick fastnade i hennes och jag nickade. "Det var jättekul" sa jag och böjde mig ner för att kyssa henne.
/
Vi slog oss ner bredvid varandra på varsin stol. Cindy räckte mig en plastmugg. "Jag beställde en karamellfrappe åt dig, gillar du det?" Frågade hon och jag nickade leendes. "Tack så mycket" sa jag och hon log.
/
Felix och Maya stod fortfarande och kysstes. Det verkade som att dom inte kunde vara ifrån varandra i en endaste sekund. De var som plåster på varandra.
/
Just nu stod Felix och höll henne tätt intill sig och kysste henne ömt. Hela tiden såg man hur de båda log, dock skulle det förstöras totalt när Cindy plötsligt inte kunde hålla sig längre.
/
"Hallå gubbz, chilla lite" flinade hon. De drog ifrån och suckade irriterat medan Cindy bara flinade nöjt.
--------
Alltså Gud, det är lite komiskt för killen jag träffat heter också Oscar, så det blir helt konstigt att skriva hahah. Men han är så fin. Han är underbar. Imorse skickade han en länk till värsta käklekslåten och ba "tänker på dig när jag hör denna". Och sen frågade han vilken linje jag skulle gå på gymnasiet så sa jag ekonomi, så sa han att det var bra för då kunde jag ta hand om vår ekonomi i framtiden (aw). Alltså jag hade kunnat skriva hur långt som helst om den här killen, för jag tycker verkligen om honom.
Hade fan kunnat springa de 74,4 km vi har emellan oss just nu.

Jävla Eniro ~ Oscar EnestadWhere stories live. Discover now