Och vi har en vinnare..................................................men det håller jag för mig själv en liten stund till ;)
Cindy's perspektiv"Jo, du mamma..." Sa jag och slog mig ner mittemot henne vid matbordet. "Ja, vad är det gumman?" Frågade hon och tittade upp från tidningen. Jag tog en klunk ur mitt mjölkglas och drog handryggen över min mun. "Ehm... Du vet Oscar, som jag har varit ganska mycket med den senaste tiden?" Sa jag, nervös över hur hon skulle reagera när jag berättar. "Jo, det har varit ett farligt tjatande om den där Oscar! Dock har jag aldrig fått träffa honom" sa hon. Jag skrattade nervöst. "Nej, men det kommer du nog få göra inom kort. Han är min pojkvän" sa jag försiktigt.
"VEM ÄR DIN POJKVÄN!?" Vrålade Freja som kom inrusandes och hoppade upp i mitt knä. Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet med ett litet skratt. "Oscar, du vet han som du skämde ut mig för så mycket när jag pratade i telefon med honom?" Sa jag. Ett busigt och nöjt leende spreds över hennes läppar. "Höhö, jaa" flinade hon. "Lilla skitunge" skrattade jag och började kittla henne.
*
"När får vi träffa honom då?" Frågade mamma med ett litet flin på läpparna. Jag blev genast generad. "Snart" svarade jag och dansade lyckligt upp för trappan för att hämta min mobil. Jag hade fått ett sms från Oscar.
*Godmorgon älskling :) Vet du vad det är för dag idag? Ännu en dag där jag bara kommer falla mer och mer för dig, ännu en dag där alla dessa fjärilarna i min mage bara kommer bli fler, så fort jag ser sig le. Det är ännu en dag där jag kommer fortsätta att förstå hur mycket jag älskar dig. Och det viktigaste, ännu en dag som jag får spendera med mitt hjärta. Jag älskar dig❤️*
Jag log som en idiot. Fy fan, vad gulligt.
"Vad ler du för?" Sa Freja som helt plötsligt kommit in i mitt rum. Den där ungen, hon är överallt alltid. Hon hoppade upp på sängen och klättrade upp i mitt knä. "Oscar" svarade jag och började knappa in ett svar till honom. "Varför det?" Frågade hon. Uh, alla dessa frågor. "För att han skickade ett gulligt sms" sa jag och log fånigt för mig själv.
"Får jag se?" Frågade hon. Jag skrattade och nickade. Hon kan ändå inte läsa. Hon tog min mobil är handen och tittade en stund på skärmen innan hon suckade. "Neej alltså, jag kan inte läsa" suckade hon. "Ska jag läsa för dig?" Sa jag. Om fem minuter kommer hon ändå ha glömt att hon har varit här, för då har hon stressat vidare till nästa rum.
"Ja, läs!" Sa hon nyfiket. Jag läste hela och var röd som en tomat i huvudet.
"Wow, har Oscar fjärilar i sin mage!?" Utbrast hon. Jag skrattade och la mig ner. Freja la sig snabbt bredvid. "På sätt och vis..." Skrattade jag. "Hur har dom hamnat där!? Jag vill också ha!?" Sa hon, med ögon stora som tefat. "Det kommer, när du blir större" svarade jag. "Har du några fjärilar i din mage?" Frågade hon, helt fascinerad. "Jo, det skulle man väll kunna säga" svarade jag med ett lätt skratt. "Får jag höra!?" Sa hon uppspelt och la sitt öra mot min mage. "Dom sover nu" sa jag flinade för mig själv. "Jag hör dom snarka!" Sa hon. Jag skrattade och drog upp Freja i min famn. "Jag älskar dig, det vet du va?" Sa jag och pussade henne på huvudet. "Jag älskar dig med!" Sa hon glatt. "Bra, då kan du väll gå och terrorisera någon annan ett tag?" Sa jag med så vänligt ton som möjligt.
"Vad betyder terir-... Teriorioriorisera?" Frågade hon. "Terrorisera" skrattade jag. "Jaha!" Sa hon och skuttade glatt iväg, fortfarande utan att veta vad "terrorisera" betyder. Men hon var lika glad för det!
Jag skrev färdigt smset jag skrev på innan och skickade det.
*Det där smset gjorde hela min dag! Och du? Jag älskar dig med❤️ Har du lust att ses idag? Miljarder av pussar och kramar till dig*
Jag fick svar direkt, precis som att han suttit och väntat.
*Det var det som var meningen😋 Mamma och pappa är inte hemma i helgen så om du vill kan du komma hit, redan nu. Love u❤️*
*Kommer på direkten. Älskar dig❤️*
Jag sprang ner för trappen och ut i hallen. Naturligtvis skulle Freja stå där.
"Var ska du?" Frågade hon nyfiket. "Till Oscar" svarade jag och knöt min sko.
"Ska ni pussas?" Flinade hon. Jag skrattade och rufsade till hennes hår. "Gissa?" Frågade jag. "Ja" svarade hon med ett busigt leende. Jag bara flinade åt henne och drog på mig min jacka. "Hade jag rätt eller?" Frågade hon. "Kanske det" sa jag med ett leende och stängde dörren bakom mig. Nu ska jag äntligen, till min älskling igen.
----------
Vill ni veta vem vinnaren är????😏Det är.....
Det är.....
DET ÄR.........
GRATTIS TILL FOOOERSTRUCK!! 🎉🎂🍰
(Det kommer förmodligen komma två till liknande tävlingar så var inte ledsna)
YOU ARE READING
Jävla Eniro ~ Oscar Enestad
FanfictionOscar mår inte bra, han mår verkligen inte bra. Han är ful, han är äcklig, han är tjock, enligt sig själv. Hans liv är upp och ner. Fel telefonnummer leder till att han får kontakt med Cindy. Vad händer när hon kommer in i bilden och försöker vända...