Cindy's perspektiv
(utanför Mayas hus)
/
"Du är så vacker idag" sa jag leendes och strök undan lite av Oscars hår. Han log smått och skulle precis kyssa mig.
/
"Waddup friendo!?"
/
Jag hoppade skräckslaget till och vände mig dit där ljudet kom ifrån. Maya.
/
"Du skrämdes" skrattade jag och hon bara flinade och drog in mig i en kram. "Det var meningen" mumlade hon sedan.
/
"Jaså, här har vi honom!" Sa hon leendes och räckte fram handen till Oscar som försiktigt skakade den.
/
"Maya" sa hon glatt och Oscar presenterade sig blygt. "Och det här är Felix" sa hon och drog upp killen bredvid sig. Jag har faktiskt aldrig träffat honom förut, så även jag fick presentera mig. Sen gick vi in och satte oss i soffan. Jag sjönk ner bredvid Oscar och flätade ihop mina fingrar med hans samtidigt som Maya slog sig ner i Felix knä. Vad jag fått ut av de två än så länge så var dom ett riktigt "nuttit" par. Det har liksom drömförhållandet. De håller om varandra, kysser och sa fina saker till varandra hela tiden. På soffbordet stod till och med en stor bukett rosor med ett fint kort som Felix hade köpt åt henne.
/
"Du såg matchen igår va?" Frågade Maya och avbröt tystnaden. Jag skakade på huvudet och hon spärrade upp ögonen. "Jag var med Oscar, vi hade filmkväll" skrattade jag och det såg ut som att hennes haka skulle falla till marken. "Eh, du är verkligen kär! Aldrig trodde jag att du skulle missa en Maple leafs-match!?" Utbrast hon. Jag skrattade och slog till henne lätt på armen samtidigt som Oscar log. "Hur blev det då?" Frågade jag med ett generat skratt. "Dom förlorade. Men alltså, detta måste in i tidningen, hur kan du missa en match!?" Sa hon med ett flin. "Men jag är ju kär!?" Skrattade jag och kramade om Oscar från sidan. Våra läppar pressades ihop och jag log. "Jo, det kan man ju lugnt säga..." Sa hon.
/
*
/
Kvällen flöt på bra. Jag och Maya blev lite reunited efter att inte ha träffats på ett tag medan Oscar och Felix verkade bli bra vänner.
/
Oscar's perspektiv
/
"Vad gör du på din fritid då?" Frågade jag Felix. Jag hade nyss fått samma fråga från honom. "Jo, jag dansar faktiskt" sa han och jag nickade imponerat. "Sen brukar jag sjunga lite också och så är jag ju självklart med Maya" sa han leendes. Det syntes på långa vägar att han var kär i henne. Hans ögon tindrar lite extra så fort han nämner hennes namn.
/
"Jag brukade också dansa förut" sa jag och log lite. "Åh gjorde du?" Sa han glatt och jag nickade smått. "Men du har slutat eller?" Frågade han. "Ja, dansskolan la ner, sen har jag aldrig tagit tag i det igen, konstigt nog" sa jag. "Men är du fortfarande intresserad?" Frågade han och jag nickade lite. "Eller alltså... Klart att det skulle vara roligt, men.. Jag vet inte" sa jag och skrattade nervöst. "Du kan väll följa med mig imorgon? Jag tränar med en annan kille som är lika gammal som dig, han heter också Oscar!" Sa han glatt. Jag skrattade igen. "Kanske" svarade jag och blev genast blyg. "Jo! Kom igen, det blir jättekul!" Sa han.
/
"Och Oscar, han är jättesnäll!" La han till. "Men går det bra om jag skulle följa med då?" Frågade jag och Felix nickade glatt. "Jadå, det är inga problem!" Sa han leendes. "Vadå?" Hörde jag Cindy's röst säga och plötsligt hade jag ett par mysiga armar snurrade runt min kropp. "Jag försöker få med din pojkvän på min danslektion imorgon men han är aningen svårövertalad" skrattade Felix och Cindy's läppar pressades mot min kind. "Kan du inte det? Du sa ju häromdagen att du saknade att dansa?" Mumlade hon med sina läppar som snuddade vid min hud för varje ord hon sa. Jag log smått av hennes närhet. Hon kysste min kind igen. "Det skulle väll vara kul?" Mumlade hon, fortfarande med läpparna som snuddade vid min kind. Jag rös och nickade. "Okej då, jag följer med" sa jag och både Cindy och Felix sprack upp i ett stort leende.
/
*
/
"Så du skulle dansa med Felix imorgon?" Frågade Cindy leendes när vi kommit hem och jag nickade. Han ville säkert bara ha med mig för att han tycker att jag är för tjock, tänkte jag och suckade lite, vilket Cindy genast märkte. "Vad är det?" Frågade hon ned oroliga ögon. "Äsch, inget speciellt" sa jag och pressade fram ett tillgjort leende. "Jag ser på dig att det är något?" Sa hon och stannade mig. Hon drog in mig i en mysig kram och lutade sitt huvud mot mitt bröst. "Berätta för mig" viskade hon. "Äsch, du kommer bara tycka att jag är dum" suckade jag. "Nej, jag lovar dig" sa hon och smekte min rygg. Det var som att en våg av värme spred sig genom min kropp. "Tror du att Felix ville ta med mig på dansen för att jag är tjock? Alltså, att han tycker att jag måste träna och gå ner i vikt?" Sa jag och hon skakade på huvudet. "Nej, det gjorde han självklart inte" sa hon och la sin hand i mitt hår. Jag log lite lättat och hon kysste mig. "Du måste sluta tänka så, det är inte sant" mumlade hon och smekte min kind. "Ja, jag vet" sa jag och suckade lite. "Det kommer bli bra" viskade hon och fångade upp mina läppar i en lång kyss. Sakta började hon knäppa upp knapparna på min skjorta och jag log.
/
Tillslut var skjortan av. Hon la mig försiktigt på sängen och kröp upp över mig. Jag log stort mot henne samtidigt som jag förflyttade mina händer till hennes långa mörkblonda hår. "Jag tänker placera små kyssar av kärlek på dig, precis som om det vore gräsfrön. Sen med tiden, så kan fröna växa upp, och då kan du lära dig att älska dig själv, så som jag älskar dig" viskade hon och drog sina fingertoppar över mina läppar. Jag log stort. "Vet du hur glad jag blir när du säger sånt?" Sa jag. Hon nickade och flinade lite. Jag kysste henne i panna. "Jag är så glad att du är min" sa jag och log stort.
------
Alltså omg ni anar inte, världens mysigaste kille började skriva till mig igår. Är typ in love. Han är skitsöt. Älskar hans namn också. Dör♡
DU LIEST GERADE
Jävla Eniro ~ Oscar Enestad
FanfictionOscar mår inte bra, han mår verkligen inte bra. Han är ful, han är äcklig, han är tjock, enligt sig själv. Hans liv är upp och ner. Fel telefonnummer leder till att han får kontakt med Cindy. Vad händer när hon kommer in i bilden och försöker vända...