Ik heb vandaag nacht dienst😒ik heb net mijn avond eten op en ga zoals gewoonlijk weer even een rond je hartlopen. Als ik op de helft ben hoor ik mensen schreeuwen het zijn 4 jongens ik ren er naar toe en zie dat ze om een 5e jongen heen staan. Als ik dichter bij kom zie ik dat hij een grote hoofd wond heeft en er een hele plas bloed om heen light. Een van de jongens is helemaal in paniek en is aan het hyperventileren. Ik zeg tegen de jongen met bruin haar en een baart dat hij de jongen met het blonde haar moet helpen om te kalmeren. En vraag aan de andere jongens of ik een T-shirt van iemand kan gebruiken om het hevige bloeden te stoppen en een lange jongen geeft mij een T-shirt en vraagt hoe ik zo kalm blijf. " Ik werk in het zieken huis dus weet wel wat ik moet doen als dit soort dingen gebeuren." Zij ik en vervolgens vraag ik "heeft iemand een auto in de buurt staan?" de jongen met de rode haren zegt dat hij in de buurt staat en rent weg om zijn auto te halen. Ik zeg tegen de lange jongen die mij het T-shirt gaf "Kan je het T- shirt even op de wond drukken, dan help ik even de jongen die aan het hyperventileren is." Hij pakt het T-shirt van mij oven en ik loop naar de jongen die een stukje verder op staat ik kijk de jongen met de baart aan en vraag "Wat is jou naam en wat is zijn naam? Hij zegt "mijn naam is Raoul en zijn naam is Matthy." "oké dankjewel" zeg ik. Ik leg een hand op Matthy's borst en zeg "word even rustig je bent nu aan het hyperventileren als dat nog heel even door gaat val je zo flouw, leg je hand op mijn buik en adem rustig met me mee." Hij kijkt me paniekerig aan en kijkt vervolgens naar Raoul en Raoul kinkt. Hij legt voorzichtig zijn hand op mijn buik en begint rustiger te ademen als hij gekalmeerd is zegt hij "Wat gaat er met Rob gebeuren?"
ik kijk hem vragend aan en kijk vervolgens naar Raoul en hij zegt "Rob is de persoon die daar op de grond ligt." "oh, het gaat goed komen met hem hij heeft hoofdletsel, rugletsel en bloed te kort maar zodra we zijn in het ziekenhuis gaan we de wonden hechten en hem bloed toe dienen, dan komt hij waarschijnlijk wel binnen een uurtje wel weer bij maar hij moet dan wel nog een paar weekjes blijven in verband met het bloed tekort want als je lichaam er niet op de goed manier mee omgaat dan kan hij in een coma raken maar dat verwacht ik niet hij lijkt me erg gezond maar dan moeten nu we eerst naar het zieken huis." Nog geen seconde na dat ik dat heb gezegd komt die jongen met het rode haar de bocht om rijden. Ik zeg "we passen niet allemaal in 1 auto en ik wil mee met rob omdat ik verwacht dat hij nog wel binnen een kwartiertje heel moeizaam gaat ademen en dan moet ik hem helpen met ademen en hem in een stabiele houding houden anders gaat het helemaal niet goed want dan is het einde verhaal voor hem. Dus ik zou graag in deze auto willen met Rob en wie wil er dan nog meer mee?" Matthy steekt zijn hand op en Raoul zegt "dan gaan ik en Milo eerst langs huis omdat hij dan een T-shirt kan pakken." "oké dan gaan we nu weg." zeg ik "maar ik heb eerst jullie hulp nodig om hem rustig en stabiel in de auto te krijgen." Iedereen helpt met het ondersteunen van rob en als hij in de auto zit stapt iedereen in en rijden we naar het zieken huis , ik bel ondertussen met mijn baas of er nog een plek vrij is. Gelukkig is er een plek vrij en kan ik hem ook nog eens verzorgen. Na mijn telefoon gesprek zegt de jongen met de rode haren "Trouwens ik heb me nog net eens voorgesteld, dus ik ben Koen." "Ik ben Sanne." zeg ik en Matthy reageert "wat een mooie naam." "drankje." zeg ik terug en we rijden door naar het zieken huis. Als we aangekomen zijn gaat koen een rolstoel halen en ik loop naar binnen terwijl ik rob zijn nek ondersteun. Ik zeg tegen Koen en Matthy dat ze even moeten aanmelden en ik zo terug kom met het kamer nummer en als ik binnen 10 minuten niet terug ben moeten ze het maar even vragen. Ik loop door naar kamer 207 en rijd hem naar binnen ik leg hem voorzichtig op bed en doe mijn werkkleren aan. Ik loop naar de receptie en zeg tegen de jongens "hij licht op kamer 207 jullie kunnen even kijken ik ga even wat spullen halen voor zijn hechtingen. Als ik terug kom zit Matthy naast het bed te huilen met zijn had op rob zijn hand en zijn de andere er ook bij gekomen. ik zeg "kunnen jullie even aan de kant ik ga kijken wat voor bloed type hij heef." Ik test het bloed type en loop weer weg ik haal het juiste bloed type en ga weer terug ik hang de zak met bloed op en sluit het aan op rob zijn arm. Ik zeg "hij word waarschijnlijk binnen een uurtje weer wakker ik bel jullie dan wel, kan ik een nummer krijgen van een van jullie?" Raoul reageert en geeft me zijn nummer. Matthy kijkt bezorgt op naar mij en zegt "weet je zeker dat hij wakker word?
JE LEEST
is hij oké?
FanfictionSanne is verpleegster in het ziekenhuis. Op haar vrije middag gaat ze even een rondje hartlopen en ziet ze een groepje jongens om hulp roepen. Zie ziet dat er iets mis is er licht en jongen op de grond met een enorme wond op zijn hooft en een andere...