pov Matthy
rob is thuis en hij leeft nog maar waarom kan ik niet stoppen? wat heb ik mezelf aan gedaan? ik rook nog steeds en heb nog steeds paniek aanvallen en om ze te stoppen snij ik nog steeds in mijn pools. het lukt me wel om minder te roken en ik probeer mijn paniekaanvallen te stoppen om gewoon weer rustig te gaan ademen maar dat gaat niet vaak het is me al twee keer gelukt. we hebben een uitleg video gemaakt over wat er was gebeurt met rob en ik kreeg half verwegen een paniekaanval tikte raoul op zijn rug en ben naar mijn kamer gelopen raoul heeft me geholpen te kalmeren zonder in mijn pools te snijden. nog niemand weet iets van dat ik rook en dat ik mezelf snij zelfs rob niet en ik vertel hem echt alles.
-tijdskip-
vandaag gaan we polder sporten voor een video en ik heb er echt geen zin in want ik moet dan eigenlijk in een korte broek en een T-shirt maar ik ga een trainingsbroek aan doen met een shirt en ik neem gewoon mijn bankzitters trainingsvest mee en doe die er overheen dat valt vast niet op. we rijden weg, Ik zit met Rob in de auto ga ik het aan hem vertellen? of niet. als we aankomen openen we de video en lopen naar het parcour. Rob mag nog niet meedoen met poldersporten, hij moet rust houden. Eerst is milo hij klimt het parcour op en begint hij doet er 1,55 minuten over ik ben aan de beurt. Ik klim het parcour op en ga beginnen ik struikel en ik struikel nog eens ik trek mijn mouwen op en bedenk sh*t dan zien ze mijn sneden ik doe mijn mouw weer terug en kijk naar de jongens, ze liggen allemaal op de grond van het lachen behalve Rob hij kijkt me bezorgd aan. F*ck hij heeft het gezien. Ik ga weer door met het parcour en ben klaar binnen 2,57 koen zegt lachend "je deed er twee keer zo lang over als Milo, hoe kan dat nou?" Ik kijk hem boos aan en hij zegt sorry. ik ga weer bij de jongens staan en rob komt naar me toe en vraagt "kan ik je zo even spreken als we klaar zijn?" "ja hoor" zeg ik zo rustig mogelijk terwijl ik voel dat ik weer snel begin te ademen, ik loop langs Raoul, tik hem op zijn schouder en loop door naar de auto. hij komt achter me aan rennen, ik ga in mijn auto zitten en hij komt naast me zitten en krijgt het voor elkaar om mij te kalmeren.
-tijdskip-
Als we thuis aankomen loop ik naar mij kamer, rob komt achter mij aan den doet de deur dicht. "mat waarom doe je dat?" en hij trekt mijn mouw omhoog "ik eh ik deed het omdat .. eh .. jij eh jij lag in het zieken huis." het was net mijn bedoeling om het zo te zeggen maar ik kon niet anders "maar ik ben nu weer thuis. dus het hoeft niet meer." zegt hij rustig en ik begin te huilen en weer snel te ademen, ik denk f*ck ik kan nu niet naar de badkamer om me te snijden en voordat ik dat bedacht had ik mezelf al opgesloten in de badkamer en snij weer in mijn pools, sh*t wat doe ik dat gaat hij merken. ik kom weer de badkamer uit en zie dat rob zit te huilen. f*ck wat heb ik gedaan. ik ben weer kalm en dat ziet hij en loopt langs me de badkamer in hij doet alle latjes open en ik kijk hem met een betrapt gezicht aan. hij trekt mijn latje open waar mijn mesje en mijn sigaretten in zitten pakt ze en loopt naar zijn kamer, ik ren hem achterna en sla vlak voor zijn neus de deur van zijn kamer dicht en zeg "geef dat terug het is van mij en ik gebruik het en als ik dat niet gebruik was ik al lang voor de trein gesprongen en dan was ik hier niet meer geweest!" dat kwam er bozer uit dan dat ik dacht en Raoul komt zijn kamer uit en ziet dat rob met een mes en sigaretten in zijn hand staat.
pov Raoul
ik hoor deur van rob kamer dichtknallen en hoor Matthy roepen "geef dat terug het is van mij en ik gebruik het en als ik dat niet gebruik was ik al lang voor de trein gesprongen en dan was ik hier niet meer geweest!" ik komt mijn kamer uit en zie dat rob met een mes en sigaretten in zijn hand staat. ik roep boos "wie?" en gris het mes en de sigaretten uit rob zijn hand. rob pakt Matthys hand en probeert zijn mouw om hoog te doen nog voordat hij het voor elkaar krijgt, duwt mat hem op de grond en roept "F*ck jou, jij vieze vuile snitch!" ik hou hem tegen en duw hem rob zijn kamer in en houd de deur dicht. ik roep koen en zeg dat hij rob even naar zijn kamer moet helpen. als koen en rob in koen zijn kamer zijn kamer zijn ga ik naar binnen in rob z'n kamer waar ik mat had opgesloten pak hem vast aan zijn polsen en sleur hem mee naar beneden en vraag "hoezo?" hij negeert me en wringt zich los en pakt de sigaretten en aansteker uit mijn hand en wil naar buiten rennen maar de deur zit op slot en hij rent terug naar zijn kamer en na nog geen 5 minuten ruik ik door het hele huis dat hij aan het roken is. ik loop naar rob die helemaal zit te trillen, ik zeg "rustig maar hij gaat het wel doorhebben wat hij heeft gedaan." "nee dat gaat hij niet, anders was hij allang gestopt of had hij mij het al eerder vertelt." zegt rob en ik loop de kamer uit en bel Sanne.
pov Sanne
Raoul belt mij ik denk gaat dit over Robbie en neem op,
"met Sanne"
"hoi met Raoul, ik heb een probleem kan je mij alsjeblieft daarmee helpen?"
"wat is er?"
"Matthy heeft heel veel paniek aanvallen, snijd zichzelf en rookt al sinds rob in het ziekenhuis lag en nu is het uit de hand gelopen nog niemand wist ervan en rob heeft het ontdekt en heeft het afgepakt en toen werd Matthy boos en duwde rob naar de grond en is nu aan het roken in huis. kan je me alsjeblieft helpen?"
"ja hoor, maar eerst wil ik dat jullie uit het huis gaan en matthy laat doen. vervolgens maak ik even een afspraak voor rob en hij moet mee want dan kan ik kijken naar zijn gedrag en vervolgens ga ik hem er op aanspreken dan regel ik een gesprek en zorg ervoor dat hij medische en psychische hulp krijgt, oké?"
"oké dat gaan we doen wanner moeten we voor controle?"
"morgen?"
"ja is goed, hoe laat?"
"ik kijk even in mijn agenda, half 2 in spreek kamer 8 op de begaande grond?"
"ja is goed dan zien we je morgen"
"tot morgen"
ik druk hem weg nu maar hopen dat ze het doen.
pov Robbie
Raoul komt binnen en legt uit dat hij net Sanne heeft gebeld en een afspraak heeft gemaakt dat ik en mat naar de arts moeten en zegt dat we nu het huis uitmoeten.
-tijdskip-
ik word wakker en maak me klaar. ik loop naar de keuken en zie dat alle jongens al aan het eten zijn, ga erbij zitten en eet mijn ontbijt op en vraag aan Raoul "hoe laat was mijn afspraak ook alweer?" "eh volgens mij half 2 in spreekkamer 8 toch?" zegt hij "ja klopt ik was het even vergeten." zeg ik en koen vraagt "wat gaan we vandaag doen eigenlijk?" "geen idee" zegt Matthy "gewoon rust dag dus?" zeg ik "nee we hebben nog een meeting voor ons nieuwe nummer." zegt Raoul "oh, ja... hoe laat ook alweer?" zeg koen "half 1 tot kwart over 1, dus dan moet jij gelijk door" zegt Raoul terwijl hij naar mij kijkt. Ik knik en ga weer verder met mijn ontbijt.
-tijdskip-
5 voor half 1 nu moeten we doorrijden en zoals gewoonlijk zijn we weer te laat 'zucht' we stappen uit en hebben het interview als dat klaar is stappen ik Raoul en Matthy zoals normaal weer in de auto en hij merkt niet dat we naar het ziekenhuis rijden pas als we er zijn vraagt hij "waarom zijn we bij het ziekenhuis?" "maat ik had hier toch een afspraak" zeg ik en hij knikt en loopt mee. hij heeft niet door dat we ook voor hem gaan toch?
JE LEEST
is hij oké?
FanfictionSanne is verpleegster in het ziekenhuis. Op haar vrije middag gaat ze even een rondje hartlopen en ziet ze een groepje jongens om hulp roepen. Zie ziet dat er iets mis is er licht en jongen op de grond met een enorme wond op zijn hooft en een andere...