pov Matthy
ik probeer en video te maken maar het lukt gewoon niet ik moet steeds maar aan rob denken. Hij zegt dat het niet mij schuld is maar dat voel wel zo. ik begin voor de 4e keer deze ochtend een paniek aanval te krijgen en loop naar mijn badkamer. in de bovenste la zit een mesje ik gebruik die om een dun sneetje in mijn pools te maken, spoel het mesje af en leg een nat washandje op het sneetje. en tata mijn paniekaanval is weg. het werkt fantastisch. alleen nu nog hopen dat niemand het ziet. nu hoef ik in ieder geval Raoul niet meer lastig te vallen met mijn paniekaanvallen. ik hoor koen roepen "Raoul, wie mag er vandaag naar rob?" "mat mag vandaag." hoor ik Raoul terug roepen. ik denk f*ck ik moet wat ga ik het vertellen over mijn paniekaanvallen en mijn littekens. nee dan gaat hij zich zorgen maken en dan valt hij misschien in een coma. ik voel dat ik sneller ga ademen en loop weer naar de badkamer snij weer in mijn pools en leg er een nat doekje op als het stopt met bloeden ga ik weer terug naar mijn kamer en probeer weer verder te gaan met een video. een uur later is het gelukt tussendoor nog wel een aantal paniek aanvallen gehad maar niet heel veel. ik ga op bed liggen en scrol een beetje op insta ik krijg een foto doorgestuurd van Raoul hij stuurt een foto van mij en rob toen we in Zandvoort waren kijken bij de f1 race. ik begin te huilen ik hoor de woorden "ik ben er nog je hoeft niet te huilen." die rob tegen me zij toen ik op bezoek was. ze blijven maar herhaalt worden ik merk niet eens dat ik weer aan het hyperventileren ben Raoul komt binnen en ik kijk op en voel dat ik weer een paniek aan val heb en loop naar de badkamer sluit mezelf op en snij weer in mijn pools als ik klaar ben kom ik weer naar buiten en zie Raoul bezorgt op mijn bed zitten ik vraag "wat is er?" hij zegt "ik wil je graag helpen maar ik weet niet hoe." "je hoeft me niet te helpen, ik red het wel." zeg ik en loop mijn kamer uit, doe mijn schoenen aan en roep "ik ga even een rondje lopen!" ik hoor koen "oké, kom je wel zo terug of ga je gelijk door?" "nee ik kom zo terug." ik doe mijn jas aan en loop naar buiten als ik de straat om ben pak ik een pakje sigaretten en een aansteker uit mijn zak. nog niemand weet dat ik rook. ik ben begonnen met roken toen rob in het zieken huis belande toen rookte ik nog niet zo veel maar nu wel ik rook iedere dag. het is gewoon zo lekker, het is alsof je problemen gewoon even weg gaan. na even gerookt te hebben ga ik weer terug naar huis. als ik aankom leg ik mijn sigaretten weer in de la en ga weer naar de woonkamer. ik tik Raoul aan en loop naar mijn kamer, hij loopt achter me aan en als hij de deur dicht doet vraagt hij "wat is er aan de hand?" ik blijf stil en denk na hoe ik ga vragen of ik dit keer kan overslaan "mat vertel het me, je kan het wel" "ik eh ik ik eh nee laat maar" Raoul kijkt me vragend aan en zegt "je kan het, vertel me het maar gewoon" "nee ik kan niet ik ga niet ik wil niet ik ik eh ehm ik ik kan niet naar rob" zeg ik "waarom niet" vraagt hij "ik ik kan niet" zeg ik. Raoul kijkt me bezorgt aan en zegt dan "zal ik mee gaan dan ga ik niet de kamer in maar als je in paniek raakt kan ik je wel helpen." ik denk f*ck nu moet ik nog steeds, nee ik kan niet ik ga in paniek raken echt heel erg en dat wil ik niet f*ck, f*ck, f*ck, wat heb ik gedaan? koen komt mijn kamer binnen en zegt "Matthy je moet gaan anders kom je te laat, huh wat is hier aan de hand?" ik vlucht naar de badkamer en snij weer in mijn pools ik hoor ze praten "hij is in paniek en ik probeer hem te kalmeren." "waarom is hij in paniek?" "hij is bang dat rob dood gaat en hij denkt dat et zijn schuld is." "oh, maar waarom denk hij dat het zijn schuld is?" "omdat hij het voorstel deed om ergens te gaan eten." "wow, dus daarom is hij nu in paniek." "nee nu niet hij is bang dat hij een paniekaanval krijgt als hij bij rob is." oh nee nu weet koen het ook. ik raak weer in paniek ik kijk naar mijn wondje, het is nog open en houd hem onder de kraan zodat het brand , ik kom vervolgens weer uit de badkamer en ben weer helemaal rustig. Raoul kijkt me gerust aan hij is blij dat ik weer gekalmeerd ben. ik loop mijn kamer uit en vraag "kom je?" hij komt naar me toe en geeft me en knuffel. We trekken onze schoenen en jassen aan en stappen in de auto. als we aangekomen zijn meld ik me aan en loop naar kamer 207 ik ben gerust hij licht nog niet op de coma afdeling "hey, ik ben hier als je hulp nodig hebt roep je maar" ik knik en ga naar binnen.
pov raoul
Matthy komt weer naar buiten en gaat naast me zitten, hij is blij. ik vraag "hoe ging het?" "goed ik vond het fijn om bij hem te zijn." we rijden weer naar huis en als we thuis zijn zie ik dat hij met een goed humeur naar de woonkamer vertrekt hij heeft al dagen niet meer in de woonkamer gezeten en zegt "zullen we een video filmen?" ik ben blij hij wil weer wat doen ik vraag "wat wil je filmen?" "zullen we die verstoppertje video filmen?" zegt hij en ik roep gelijk de jongens, we filmen een video en bestellen pizza we eten het op en gaan naar bed.
pov Matthy
ik word midden in de nacht wakker. ik heb weer een paniekaanval loop naar de badkamer en snij weer in mijn pools doe er weer water op en ga weer terug naar bed. is dit nu mijn ritueel geworden? en wat moet ik doen om het te stoppen? dit kan toch niet verder zo.
JE LEEST
is hij oké?
FanficSanne is verpleegster in het ziekenhuis. Op haar vrije middag gaat ze even een rondje hartlopen en ziet ze een groepje jongens om hulp roepen. Zie ziet dat er iets mis is er licht en jongen op de grond met een enorme wond op zijn hooft en een andere...