De dag

31 4 0
                                    

Hoi hoi,
Ik wil ff sorry zeggen dat het zooooooooooooo ontzettend lang heeft geduurd. Maar er zijn wat privé dingen geweest en ik kon het even niet meer aan dus heb ik ook even niks geschreven. Sorry dat jullie daar zo lang op moesten wachten maar hier is dan  jullie verdiende deel. Ik kijk hoe ver ik het nog ga schrijven en anders maak ik er gewoon een eind aan.
Kusjes van mij<3

tijdskip naar de middag van 28 juli

pov matthy

Daar zit je dan, te kijken naar een brief die je leven kan verwoesten of al verwoest heeft. En dan zie je ineens je hele leven waarvoor je gevecht hebt gewoon voor je neus verpletterd worden door die ene brief. Waarom? Waarom ik? Waarom nog een keer? Hadden ze me niet al genoeg gestraft? Over een half uur is het half 5 en dan staat ons gesprek ingepland. Ik heb er echt geen zin in. Rob komt binnen en zegt dat ik even mee moet komen. ik loop met hem mee naar buiten, ik krijg een briefje van hem en kijk wat er op staat. Het is het briefje die ik een paar dagen geleden heb gevonden. Vlak daarna hebben we uitstel aangevraagd voor dat gesprek. Hij laat zijn telefoon aan mij zien het is een mailtje, ik lees wat er in het mailtje staat.

Beste Robbie van de Graaf,

Wij hebben uw mail gelezen en denken dat het wel zou kunnen werken, ook omdat u Matthyas door de moeilijke periode heen heeft geholpen een paar jaar geleden. Uw aanvraag naar uitstel van het gesprek is daarom ook geaccepteerd maar wel op een paar voorwaarden; dat u ervoor zorgt Matthyas het Lam minder paniek aanvallen heeft en de paniek aanvallen niet meer stopt met snijden. Ook zouden we graag willen dat hij niet meer rookt of minder rookt en wat meer eet. Als dit niet lukt gaat hij gewoon weer naar de jeugdzorg. U heeft een maand om dit voor elkaar te krijgen.

Met vriendelijke groeten,

Mw. M. Linschoten

"Wat? Echt? Je maakt geen grapje toch?" roep ik "Nee het is geen grap!" schreeuwt hij terug "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!" ik schreeuw het hele huis bij elkaar en vervolgens komt iedereen in paniek aan rennen, ik zeg "geen paniek, kijk!" en laat ze het mailtje zien. "Wat ben ik bij dat Mw. M. Linschoten de mail heeft gelezen en niet Dhr. N. Rijvers, van hem had het nooit gemogen." zeg ik. koen schreeuwt keihard in mijn oor en ik zeg "Ik snap dat je het leuk vind ik ook maar ik hoef niet doof hoor." waarna we allemaal in de lach schieten. We knuffelen elkaar nog ff en besluiten daarna naar de stad te gaan om dit te vieren.

tijdskip naar morgen ochtend 

Ik word wakker en voel me echt k*t, iets te veel gedronken dus. Ik kom beneden en ik zie ineens mijn nichtje van 14 zitten op onze bank met koen ernaast. ik kijk met grote ogen naar mijn nichtje. Ze ziet mij gelukkig niet, Koen kijkt me vragend aan en ik sein dat hij ff moet komen zodra we naar boven zijn vraag ik "waarom de f*ck is zij hier?" "wie?" "die meid op de bank "dat is gewoon een meid die ik gister heb meegenomen ze kan trouwens wel lekker neuken, is daar iets mis mee?" "dat is mijn nichtje van 14!!" "o sh*t" zegt hij. Ik zie de paniek in zijn ogen. ik weet dat zij een fake ID heeft net zoals Milo die mag eigenlijk pas volgend jaar de club in.  Zij gooit gewoon vijf lagen make-up op haar gezicht en dan lijkt ze 18. Milo die hoeft niks te doen die lijkt al 18 omdat hij lang is. "Eh en nu?" vraagt koen paniekerig "Weet ik veel ik ga eerst mijn tante bellen die gaat waarschijnlijk wel woedend zijn." "Op mij toch niet hoop ik." "Denk het eerst wel maar als we zeggen dat ze een fake ID heeft misschien niet meer." "we hopen maar." zegt hij en loopt waar terug naar beneden ik roep nog "bek hoeden hé!" en hij steekt zijn duim op ik hoop maar dat dit goed komt. 

ik bel mijn tante:

 t=tante m=matthy (andere namen zijn gewoon verzonnen)

t: oh hallo matthy, wat gezellig dat je even belt, is er iets?

m: eh hoi, ja ik heb een klein probleempje.

t: en dat is? 

m: nou Julia is nu bij ons en heeft gister avond koen geneukt.

t: WATTTT, is ze oke!? wat heeft dat rotjoch met haar gedaan!? en hoe komt ze bij hem in bed!?

m: ja eh *zucht* ze is met een fake ID in de kroeg gekomen en koen dacht dat ze 18 was en hij vond haar wel leuk. dus heeft hij haar meegenomen en ze hebben geneukt. ze heeft geen pijn. En eh ze weet hier nog niks van.

t: EEN FAKE ID!!!!!! *zwaar geadem* van wat weet ze nog niks?

m: van dat ik u bel. maar zou u haar kunnen ophalen en niet boos willen worden op koen alstublieft want die heeft niks verkeerd gedaan.

t: ja tuurlijk ik kom er meteen aan en ik zal niet boos worden op koen hoor hij heeft geen schuld ze had niet eens in de kroeg moeten komen.

m:nee klopt maar ik ga ophangen. ik zie u zo wel verschijnen.

t: ja is goed tot strakjes. Zal ik Martin meenemen?

m: doe maar niet ik wil liever niet dat er in ons huis een moord word gepleegd.

t: *gegiechel* dat is waar, goed over nagedacht. ik kom er meteen aan, tot zo

m: ja tot zo

ik zucht ff dit gaat toch niet helemaal goed komen denk ik, ik hoop maar dat ze mijn oom niet meeneemt want dan gaat echt fout. ik loop naar beneden en zeg heel gewoon goeie morgen en hoor een paar moge terug ik kijk opzij en zie koen samen met Julia zitten. Julia kijkt op van haar telefoon en ziet mij staan. ze schrikt en staart me met grote ogen aan. "wat is er?" vraagt koen als of hij het niet weet hij kan als het moet echt prima acteren. ik schiet vol in de lach van haar gezicht en koens acteer skills. ik zeg "had je niet gedacht hé Julia." "nu naar de gang Matthyas Maarten het Lam." zegt ze streng terwijl ze naar de gang wijst waar ik net uit kwam. ik loop netjes naar de gang en ze loopt achter me aan. "wat is er?" vraag ik "niemand hoeft dit te weten oké?" "oké rustig, ik zeg niks." "en wat zeg ik nu tegen koen?" "weet ik veel dat je mijn buurmeisje was ofzo." "oké is goed, wel je bek houden!" zegt ze streng ik knik en loop naar de keuken voor ontbijt en een paracetamol.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Aug 28 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

is hij oké?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu