Pov Robbie
S 'avonds komt Sanne weer checken, wondjes weer onderzocht en ik krijg mijn telefoon terug voor 10 minuutjes want ik mag niet teveel tv kijken of op mijn telefoon omdat ik blijkbaar een lichte hersen schudding heb. Ik open whatsapp zie dat ik een berichtje van Raoul heb er staat:
als je dit leest kan je dan matthy even bellen om te zeggen dat het goed met je gaat hij heeft de hele dag al paniek aanvallen gehad dit is nu zijn 8 e keer. Hij is bang dat jij het niet overleefd en hij denkt dat het zijn schuld is omdat hij het voorstel had gemaakt om uiteten te gaan.
❤️🩹Veel beterschap❤️🩹
Wow nooit geweten dat Matthy het zo heftig zou hebben. Ik had al gezien dat hem iets dwars zat maar ik dacht dat hij gewoon verdrietig was dat dit gebeurde. ik weet ook dat matthy vaker paniek aanvallen gehad heeft maar noot zo vaar Ik bel Matthy ........ hij neemt niet op ik bel nog eens ......... weer niet ik zie wel dat hij online is maar hij is ook niet in gesprek ik bel nog eens...... geen antwoord maar wel een berichtje
Ben je boos?
"Ben je boos" lees ik dat nou goed hoe kan ik boos zijn op hem? Ik blijf even stil. Een minuut later krijg ik nog een berichtje
Sorry het was niet de bedoeling om je bijna dood te laten gaan.
Ik schrik hij denkt echt dat het zijn schuld is. Eh, wat moet ik nu doen? Ik bel hem gewoon nog een keer........ antwoord!
"hey , ik ben niet boos jij kon het ook niet weten." Ik hoor niks terug alleen heel hevig en snel geadem ik zeg "haal Raoul even, alsjeblieft Matthy doe het voor mij." Ik hoor geruis en vervolgens Raoul "rustig mat hij praat, hij is er nog en het is niet jou schuld. Kom hier. Leg je hand op mijn buik en adem met me mee." ik hoor rustiger geadem en daarna hoor ik koen schreeuwen "wat is er aan de hand! Wat is er met mat!" ik hoor een hoop geruis en daarna hoor ik een deur dicht knallen "mat word alsjeblieft rustig doe het alsjeblieft voor mij. Ik wilde gewoon even zeggen dat het goed gaat met me." Ik hoor dat hij rustiger gaat ademen en na een paar minuten vraagt hij "ben je niet boos?" "nee natuurlijk niet wat kan jij er aan doen dan?" zeg ik "weet ik niet" zegt hij "maar ik voel me gewoon schuldig het was mijn idee om uit eten te gaan" zegt hij "maar als we 2 minuten eerder of later waren vertrokken was het niet gebeurt. En ik leef nog en ga echt niet dood." Zeg ik "maar Sanne zij dat als we te druk waren dat je misschien in een coma zou raken omdat je heel veel rust nodig heb." Zegt hij paniekerig "word nou eens rustig dat gaat echt niet gebeuren en als jullie je gewoon aan die bezoekingsregels houden is er niks aan de hand." zeg ik en hoor hem snikken "het komt wel goed" zeg ik. "oké als jij het zegt" zegt hij dan. "kan ik nog even iedereen spreken of is Milo al naar huis?" vraag ik "nee Milo blijft hier slapen we willen gewoon lekker bij elkaar blijven zodat we elkaar kunnen steunen." Zegt hij "top maar waarom heb jij dan een paniekaanval en ga je niet naar iemand toe?" vraag ik "ehm, eh ik ik eh ik kan het gewoon niet." zegt hij stotterend "je kan het wel mat je loopt naar Raoul toe tikt hem aan en loopt weer terug naar je kamer dan komt hij wel." zeg ik "oké ik ga het de volgende keer proberen, moet ik nu de jongens halen?" vraagt hij "ja doe maar zeg maar dat ik aan de telefoon ben." Zeg ik. Ik hoor nog een "oké" en toen allemaal geruis " ik zet je even op de luidspreker" zegt hij ik hoor "gedaan" en ik begin te praten "hi jongens is iedereen er?" ik hoor een ja en ga weer door met praten "ik wou even zeggen dat het goed met me gaat en dat ik een hersenschudding heb maar verder niks ergs ik mag maar 2 keer per dag op mijn telefoon en 1 keer een half uurtje tv kijken. Dus als je wil dat ik bel moet je maar even een appje doen dan zie ik dat s 'ochtends of s 'avonds en dan bel ik je." "top" zegt koen "dat is het dan ik ga mij ouders nog even appen en dan moet ik mijn telefoon weer inleveren. Dus tot de volgende keer dat jullie op bezoek komen. Hou van jullie allemaal. En mat mag ik jou nog even privé spreken? oh Raoul kan ik jou ook nog even spreken?" ze antwoorden alle twee ja dus dat komt helemaal goed ik krijg een hoop geruis en dan krijg ik Matthy weer aan de telefoon "ja wat is er" zegt hij "ik wilde een afspraak met je maken ik wil dat als het niet goed met je gaat naar Raoul gaat en als je een paniek aanval hebt ook naar hem gaat. loop gewoon naar hem toe geef hem een tik op zijn schouder en ga gewoon terug je kamer in, oké?" zeg ik "oké" zegt hij "mooi dan is dat afgesproken mag ik nu Raoul even spreken?" ik hoor een oké en daarna weer geruis. "wat is er?" vraagt Raoul ik zeg "ik heb afgesproken met matthy dat als er iets is dat hij dan naar jou toe gaat en als hij een paniek aanval heeft hij jou op de schouder tikt en vervolgens gelijk zijn kamer weer inloopt, is dat goed?" "ja hoor" zegt hij "ik moet nu gaan tot de volgende keer" "tot de volgend keer Rob" ik geef mijn telefoon terug aan Sanne en ze zegt "je moet je pijnstillers innemen en dan moet je gaan slapen" "oké dat doe ik" zeg ik terug en neem mijn pijnstillers in en ga naar bed.
JE LEEST
is hij oké?
FanfictionSanne is verpleegster in het ziekenhuis. Op haar vrije middag gaat ze even een rondje hartlopen en ziet ze een groepje jongens om hulp roepen. Zie ziet dat er iets mis is er licht en jongen op de grond met een enorme wond op zijn hooft en een andere...