BAB 6

107 11 0
                                    

Kaki panjang Har perlahan melangkah masuk ke dalam syarikatnya. Matanya memerhati semua gerak-geri orang-orang yang berada di dalam bangunan megah itu seakan cctv.

"Good Afternoon, boss" Sapa Dania yang baru sahaja muncul di hadapan Har.

"Good Afternoon," Jawab Har singkat lalu dengan cepat melontarkan soalan kepada PA nya itu.

"Where's Mr. Derek?" Har bertanya sambil melihat sekelilingnya.

"He's not here, yet. Maybe we should wait for him in your room office first?" Dania mengajak bosnya untuk ke bilik mesyuarat terlebih dahulu sambil menunggu kehadiran Mr. Derek.

"Okay." Har dan Dania membuka langkah menuju ke pintu lift yang berada tidak jauh dari mereka.

Skip*

TokTok

Pintu kaca bilik itu dibuka perlahan. Memaparkan sosok lelaki berpakaian kasual.

"Hello Mr. Derek, nice to meet you," Ucap Har sambil menghulurkan tangan untuk berjabat tangan dengan Mr. Derek.

"Hello, nice to meet you too," Balas Mr. Derek sambil tersenyum.

"Apahal dia happy semacam ni? Dalam call tadi kemain sombong," ujar Har dalam hati.

"Have a seat." Har mempersilakan Mr. Derek untuk duduk. Mereka mula berbincang tentang projek mendatang.

1jam 30minit berlalu.

"I hope we can successfully manage our upcoming project together," Har berkata sambil berjabat tangan dengan Mr. Derek yang berada di hadapannya.

"I hope so too. And also, thanks to your manager for showing me some good places before the meeting started. Your manager has a good attitude towards me," Mr. Derek menyebut sosok wanita baik hati yang membawa dirinya melihat kawasan sekeliling yang berada tidak jauh dengan syarikat Har.

Har pelik. Manager mana pulak yang Mr. Derek sebut ni.

Dia hanya tersenyum singkat lalu mengiringi Mr. Derek keluar dari bilik mesyuarat.

Setelah menghantar Mr. Derek ke pintu masuk bangunan, Har kembali naik ke pejabatnya untuk kembali bekerja.

"Manager mana yang Mr. Derek sebut tadi?" Har bertanyakan tentang 'manager' yang disebut Mr. Derek kepada Dania yang sedang berdiri di depannya.

"Erasya Az-Zahra, our new employee," Dania menjawab soalan Har.

"New employee?"

"Yes, boss"

"Siapa cakap saya benarkan pekerja baru masuk campur urusan saya?" Tergamam Dania dibuatnya.

"She's new. Dia tiada hak untuk bertindak sesuka hati. And you, kenapa awak benarkan dia iringi Mr. Derek? Kalau jadi apa-apa nanti, macam mana?" Kata Har lagi.

"Tapi bos-" Ucapan Dania terpotong oleh Har.

"Tapi apa?" Siapa benarkan awak guna tapi dalam situasi ni? Oh, mungkin awak rasa she'll do a great job. But kalau benda tu tak jadi macam mana? Should i take responsibility for that?" Tanya Har tegas.

"No boss. I'm sorry" Dania membongkokkan sedikit badannya. Sungguh, dia rasa dia sudah buat bosnya itu sangat marah.

"Keep that in mind. Jangan sesuka hati bagi orang yang tak boleh harap buat kerja berkaitan dengan saya. Kalau apa-apa jadi, awak boleh hilang kerja." Kata Har lagi dengan nada yang masih sama, tegas. Dia kembali mengalihkan pandangannya ke komputer.

His Unexpected Love | OGWhere stories live. Discover now