(28 wie is NL docent?

220 4 6
                                    

Het is de volgende dag om half 7 's ochtends. En ik maak mij klaar om naar school te gaan. Als ik helemaal klaar ben is het kwart over 7. Ja ik doe overal heel lang over want ik wordt snel afgeleid. Ik wacht tot het 8 uur is en dan moet ik gaan omdat ik anders te laat kom. Ik ga gewoon wat YouTube kijken totdat het tijd is om naar school te gaan.

Het is nu 5 voor 8 dus ik ga alvast mijn fiets pakken. Als ik mijn fiets heb gepakt loop ik naar binnen om mijn tas te pakken. Dan loop ik weer terug en fiets naar school.

Na 20 minuten kom ik aan op school ik parkeer mijn fiets en loop naar binnen. Ik neem mijn jas mee want ik heb nog geen kluisje. Ik loop naar mijn klas en ga weer naast sophie zitten. We begroeten elkaar en dan begint de docent te praten. We krijgen onze boeken en de sleutel van ons kluisje. Dan wordt er uitgelegd dat we een laptop nodig hebben en dat je ouders naar school moeten mailen als ze via school een laptop willen. Ik heb al een goeie laptop dus ik hoef dat niet.

We kletsen nog even met de klas en ik klets met sophie over alles en nog wat. Dan gaat de bel en moeten we onze wiskunde boeken pakken want mevrouw waterkamp is ook onze wiskunde docent. Ze legt uit waar we het over gaan hebben.

Het is niet heel moeilijk het gaat over oppervlakte berekenen van een driehoek. Als dat wordt uitgelegd moeten we aan het werk. Heel de voorkennis dus 14 vragen, ik ben klaar binnen de tijd dus ik ga tiktok kijken omdat dat mocht.

Als wiskunde voorbij is gaan we naar Nederlands. Ik ga vooraan zitten want dat moest, de docent stelt zich voor als meneer het lam. Ik denk er niet erg over na want er zijn meerdere mensen met dezelfde achternaam. We beginnen en we zitten te kletsen, dan moeten we aan het werk met de zinsdelen ontleden. Niet heel moeilijk, maar ik had blijkbaar mijn mouwen niet genoeg omhoog gedaan. Dus de Nederlands docent pakt me bij mijn pols en fluisterd "wat heb je gedaan?" Ik zeg niks en haal m'n schouders op. Hij doet mn mouw naar beneden en schrikt. Ik moet bijna huilen maar ik hou me sterk. Dan fluisterd hij "ik zal je ouders even informeren" ik schud m'n hoofd, "hoezo niet?" Vraagt hij. "Ze hebben het druk" zeg ik. "Waarmee?" Vraagt meneer het lam door. "Werk alleen nu niet" zeg ik met mijn domme hoofd en hij knikt. "Dan bel ik ze even of ze willen komen" "nee hoeft niet" zeg ik snel en hij loopt al weg met zijn telefoon. Ik kijk boos naar mijn blaadje en werk verder.

Meneer het lam loopt terug en zegt tegen de klas dat ze weg mogen omdat we goed hebben gewerkt, Het is 20 minuten te vroeg maar waarschijnlijk omdat mijn ouders weer persé moeten komen. Hij kijkt mij aan en ik weet het al ik moet blijven zitten. De klas loopt naar buiten en wie blijft er weer alleen met de docent over? ik. Nou goed ik mag wat tekenen en na 15 minuten komen pap en papa aan, allebij een zonnebril en hun capuchon op.

Pap doet de deur dicht en meneer het lam draait zich om. "Jesse?" Vraagt papa en ik kijk hem raar aan. Papa en pap doen hun zonnebrillen en hun capuchons af en gaan zitten. "Matt, Rob? Wat doen jullie hier?" Vraagt meneer het lam die dus blijkbaar mijn ouders kent. "Wij moesten hier komen" zegt pap. "Ja er is iets met noof" zegt papa. "Oh ja ik belde jou toch Rob.. denk ik" zegt de docent en papa knikt.

Ik zit echt confused te kijken en zeg "bro wat de fuck gebeurt hier?" Ze kijken me alle drie aan en zeggen niks. "Ja praat iemand" zeg ik. En pap knikt naar de docent en hij knikt terug. "Je nederlands docent is mijn broertje" zegt pap. "Wow wacht, maar pap hzo zei je niks". "Ik wist ook niet dat hij hier werkt" zegt pap. "Maar matt sinds wanneer heb jij een kind?" Zegt de docent. "Sinds dat ze 5 is" zegt pap. "Maar hoezo zei je niks?" "Omdat jij ineens weg was!" Zegt pap boos, en papa probeert hem te kalmeren. Gelukkig lukt het en is pap weer rustig.

Maar mijn Nederlands docent is dus mijn oom, wat de fuck. "Maar goed waar ik jullie voor wou spreken is" begint de docent en wijst naar mijn arm, hij wil weer wat zeggen en ik kap hem af  "ik heb mezelf weer gesneden ja nou goed" zeg ik en kijk boos. "Wanneer?" Vraagt pap. "Ja toen dat kutwijf mij ging snitchen toen ik naar de wc ging gister" zeg ik, "okey.. nou komt goed" zegt papa en ik knik en zeg "Ik heb een tip van sem gekregen dus het komt inderdaad goed" "okey dat is mooi". Ineens wordt ik volgespamed door de klassenapp die er is aangemaakt. Iedereen die zegt dat ze onze nederlands docent verdacht veel op pap zn broer lijkt, ik reageer er maar niet op maar het is wel kut voor hem. Ik laat hem de appjes zien.

"Het was te verwachten" zegt hij. "Ja maar het is wel kut voor je.." zeg ik. "Klopt maar goed geeft niet" zegt hij. "Okey" zeg ik. Dan zegt pap "we komen wel weer een keertje langs" "is goed" antwoord mn docent. Dan kijkt hij naar mij "op school noem je meneer of iets en buiten school jesse okey?" "Ja is goed" zeg ik en we schudden handen. Dan lopen we naar buiten, pap en papa stappen in de auto en ik pak mijn fiets en rijd naar de plek waar sem en ik hebben afgesproken.

~985 woorden~
Mensen wat er gebeurde is waargebeurd bij een vriendin van mij over wat die docent deed,  alleen niet de mouwen naar beneden en ook niet de ouders bellen. Ik heb het inderdaad iets heftiger gemaakt dan dat het in het echt was dus ja 👍🏻

gepest, maar wrm? FT: mabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu