1) Londen. 14 juni 19:00u

517 17 2
                                    

Henry liet de krant tussen zijn vingers kraken. Hij keek over het dunne papier naar zijn zoon Thomas die droogjes de pagina's van een willekeurig gekozen boek omsloeg. Hij wende zijn blik af en liet zijn ogen weer over de letters glijden. Er was weinig interessants verschenen in de krant van gisteren. Wat politiek nieuws hier, wat relletjes daar en sport maar dat volgde hij niet. Het kon hem maar niet boeien dus nam hij de krant van vandaag.

Een grote kop trok zijn aandacht.
"VAMPIER IN ROEMEENS KASTEEL?"

Het artikel boeide hem zeker. Hij was sinds jaar en dag vampieren jager en hij had al verschillende gevaarlijke creaturen uitgeschakeld in zijn lange loopbaan. De laatste die hij gedood had was een vrouwelijke vampier die rondspookte in een plattelandsdorp aan de Schotse kust. Het creatuur was zwak en ook de prooien waren niet voor haar tanden geschikt aangezien veel jongeren naar de stad trekken en ouderen geen echt welkome hulp zijn. Ook niet als vampier. Het ras der vampieren was stervende en Henry keek ernaar uit om op pensioen te gaan.

Eerst joeg hij alleen, later met zijn vrouw en nu met zijn kinderen en toekomstige schoondochter. Hij had al zeven maanden rust en vond het goed om de volgende maanden ook rust te hebben voor zijn zoon zou trouwen. Hij wilde niet gewond of uitgeput op deze speciale dag verschijnen.

Hij betrapte zichzelf erop dat hij afgeleid was van het artikel en begon weer te lezen.

Het artikel vertelde over een kasteel vlakbij een Roemeens dorpje waarvan hij de naam niet luidop kon uitspreken. De bevolking die tevens nog steeds erg bijgelovig was had er hun eigen verhaal van gemaakt en dat was nu in de krant verschenen. Er werd gesproken over verdwijningen van verschillende mensen. Van kinderen tot bejaarden en zelfs mentaal of fysiek achterstaande mensen. Henry wist zo al dat dit geen vampier was. Vampieren zijn erg, racistisch en discriminerend om het zo te zeggen. Gehandicapten, mensen met een andere huidskleur dan het monster zelf en ouderen zijn 99% zeker van hun veiligheid.

Ongeveer de helft van alle vermisten werden teruggevonden en op één na werden ze allemaal rond het slot gevonden. De bevolking vreest een vampier omdat het slot jarenlang onbewoond was, nu niet meer en er ineens gekke dingen gebeuren. Bovendien verkeerde elk slachtoffer in dezelfde staat. Bijtwonden als van een hond of wolf of...
En bloedarmoede.

Henry vond het te vroeg en afgaande van het artikel te vaag om af te leiden of het wel degelijk om een vampier ging.

Verder werd er alleen nog wat stereotyperende, bijgelovige onzin verteld.

Dit was deel 1. Lees maar snel verder als je wat meer actie en horror wilt dan dit ;) xxx

Engel uit De Hel (HERSCHREVEN)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu