2) Londen. 17 juni 09:26u

261 14 0
                                    

Anna had de postbode bedankt nadat hij de post had afgeleverd. Ze had in de plaats van haar vader een handtekening moeten zetten om de aangetekende brief in ontvangst te kunnen nemen.

"Je moet minder lang douchen" riep ze "je bent de postbode misgelopen".

Vijf minuten later kwam Henry in kamerjas en met een handdoek over zijn hoofd de salon in.
"Belangrijk nieuws?"

Anna knikte en overhandigde de brief. Henry zette zich comfortabel neer en opende de enveloppe zonder te wachten op Anna die een briefopener zocht. Hij begon de op een computer getypte brief te lezen.

"Geachte heer Henry Cohen

Als hoofd van de Civiele Bescherming en in opdracht van de minister van volksgezondheid schrijf ik u met het volgende verzoek.

U heeft ongetwijfeld tot in Londen de geruchten opgevangen van een vampier in het slot Tomashenko.

Na een reeks eerdere onderzoeken die door de politie zijn verricht in het grootste geheim hebben wij na lange tijd vergaderen beslist dat wij beter beroep kunnen doen op uw kennis in dit soort "zaken".

Het heeft er alle schijn van dat er inderdaad een vampier in het spel is en dit is na een aantal lijkschouwingen door een specialist bevestigd.

Wij vragen u om naar ons land te komen en de veiligheid van de omliggende twee dorpen en stad zeker te stellen. U krijgt een vrijgeleide door alle douane posten wegens het speciale/gevaarlijke materiaal dat u zal vervoeren en alle verdere onkosten worden door de Roemeense overheid vergoed. Wij rekenen daarbij op uw uiterste discretie.

Vliegtuigtickets evenals trein en taxi vervoer is voor u geregeld en er zal u aan het hotel een huurauto aangeboden worden.

Verdere info over de omgeving zal u in het hotel aangeboden worden waarvoor alle papieren al in orde gebracht zijn.

Ik hoop u zo snel mogelijk te begroeten en indien u extra manschappen nodig heeft kan u die zeker ontvangen.

Dmitri Adveev
Hoofd Civiele Bescherming en
Ivanovic Ozhogin
Ministerie van volksgezondheid
15 juni 2015

P.S.
De vliegtuigtickets en reispapieren vindt u mede in deze enveloppe."

Henry was ontzet. Hij had al regelmatig brieven gekregen van burgemeesters of politiekorpsen maar nu was het een aangetekende brief van de regering en die moest en zou serieus genomen moeten worden. De rust was uit.

Anna kwam binnen met de briefopener.
"Laat maar al" zei ze toen ze zag dat haar vader de brief zo al had open gedaan.
"We moeten naar Roemenië" mompelde Henry. Hij leunde achterover in zijn favoriete zetel en liet Anna haar broer en toekomstige schoonzus roepen.

Engel uit De Hel (HERSCHREVEN)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu