. .
. .
. .
في صباح اليوم التالي الساعة الخامسة والنصف فجرا.
في شقة ديما.
كانت تجلس وتنظر الي الساعة بترقب.ديما بتوتر: اروح... مروحش.. اروح، لا انا كده هروح لاحسن ابيه مالك يجي ياخدني من البيت.
قاطع حديثها الي نفسها دق علي الباب، نهضت وذهبت لتفتح الباب.
ديما: جايه.. ياحس.
لم تكمل حديثها لانها وجدت مالك عندما فتحت الباب يقف امامها بهيئته الذي تبدو انه استيقظ الان.
مالك ببرود وعيون نعسة: ورايا يا ديما.
ثم تركها ودخل الي شقتهم، اخرجت ديما زفيرها ودخلت ورائه، وجدت شهد تجلس علي الارض وهي تتثاؤب وحسام يجلس علي كرسي ويشرب قهوته.
ديما: وحدوه.
حسام وشهد ومالك في صوت واحد: لا اله الا الله.
شهد بنعاس: نمتي كويس.
مالك باستغراب: ومتنامش كويس ليه.
شهد بنعاس: اصل فضلت تكلمني امبارح طول الليل ومش عارفه تنام.
حسام بقلق: ليه يا ديما في حاجه.
نظرت ديما الي شهد بتوعد ثم نظرت الي حسام ومالك.
ديما: مفيش حاجه بس مكنش جايلي نوم.
مالك: يالا نبدا التدريب في حركة جديدة هتتعلموها، تعالي ياحسام.
امسك مالك حسام من يده ثم وضعها خلف ظهره وركله من الخلف علي الارض في لمح البصر.
مالك ببرود: يالا دوركم.
نظرت شهد الي ديما بخوف ثم استجمعا شجاعتهم وذهبوا الي مكان مالك وحسام، امسكت شهد ديما من يدها ووضعتها خلف ظهرها وركلتها بقوه لم تتحكم شهد في نفسها فوقعت ديما علي الارض بتآلم شديد.
شهد بقلق: ديما حصلك حاجه.
نظرت ديما الي ذراعها وهي تمسكه لم تستطيع تحريكه.
ديما بتآلم: مش عارفه دراعي وجعني متقلقيش شويه وهيفك.
نهضت ديما من الارض وهي تحاول رسم ابتسامة مزيف.
حسام: انا من راي يامالك ديما تروح ترتاح عشان تعرف تروح الجامعة.
مالك: تمام.
تركتهم ديما سريها وخرجت عندما خرجت سمحت لدموعها بالنزول ف يدها يبدو انها اصابه ليست هينه.
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في شركة عائلة ديابكان يجلس في مكتبه شارد الذهن، دخل عدي الي مكتبه قطع شروده، كان في حاله مزرية كان يحمل الجاكيت الخاص بالبدلة في يده وقميصه مهرتل.
أنت تقرأ
تربية الداخلية ( آلگآتبهہ/نشـويـﮯ آلسـبآعيـﮯ)
Romanceعندمـآ تتمـ تربية فتاه علي يد ولدين وليس اي ولدين واحد رائد في المخابرات والاخر ظابط فكيف سوف تكون الفتاه🙂