.
في المستشفى
خرجت شهد من غرفة ياسين وهي تركض بسرعة وجدت صقر يقف في زاوية ويتحدث في الهاتف، ركضت متجه اليه..... وقفت امامه وهي تلتقط انفاسها.صقر بقلق: في اي ياشهد ياسين حصله حاجه.
شهد بدموع: انا افتكرت.... افتكرت مين اللي خبط ياسين.... افتكرت ياصقر.
صقر بقليل من الأمل: مين ياشهد حد شوفتيه قبل كده..... والا تقدري توصفي شكله.
شهد: لا شوفته قبل كده في القسم عند حسام..... كان رايح زيارة لحد وانا كنت عند حسام.... اسمه كان تقريبا رجب.
صقر: شهد ركزي معايا كده.... هو اسمه رجب.. كان رايح يزور مين في السجن.. فاكرة اسم.
شهد بندم: مش فاكرة.... مش فاكره.
احس صقر انها تتماسك بصعوبة ومن الممكن انهيارها في اي وقت، رفع كف يده ثم ربت علي شعرها بحنان ، وكأن هذه كانت اشارة لشهد لتنهار باكية.
صقر بحنان اخ: كله هيبقي تمام... صدقيني كل حاجه هترجع احسن من الاول.
شهد ببكاء: اوعدني يا صقر.
صقر بغموض: اوعدك يا شهد.
امسك صقر هاتفه واضاف عدة ارقام..... لينتظر اجابة من الطرف الاخر وبعد ثوان كان يجيبه.
صقر بجدية: ربع ساعة بالظبط والاقيك قدامي.
: حاضر ياصقر بيه.
♕♕♕♕♕♕♕♕♕♕
في قسم الشرطة داخل مكتب مراد
كانوا الثلاثة يجلسون مع بعضهم خرج مراد ليتكرهم علي حريتهم.حسام بغضب: انا مش فاهم ازاي مكشفوش علي المستندات دي.
عدي بخذل: هو طبخها كويس اوي... انا مش قادر استوعب انه جدي.
مالك ببرود: اهدوا زمان سليم علي وصول وهو اللي هيشوف الحكاية.
حسام بقلق : شهد يامالك... عايز اطمن عليها.
عدي وهو يطمئن نفسه: متقلقش ياحسام اكيد صقر معاهم كلهم دلوقتي حتي مع ياسين.... واكيد كلهم كويسين.
قاطع حديثهم دخول مراد وخلفه سليم، جلس سليم امام الثلاثة.
مراد باحترام: طب انا هخرج واسيبكم علي راحتكم.
خرج مراد واغلق الباب خلفه، نظر الثلاثة الي سليم الذي يبدو عليه انه يحاول التحكم في هدؤه.
حسام باندفاع: شوفت الاوراق يا بابا.
سليم بحزن: شوفت ياحسام.... وللاسف كلهم اوراق سليمة في نظر القانون.
مالك بغضب : يعني اي.... ها... يعني اي الكلام ده.
سليم بعصبية اكبر: يعني حضراتكوا في نظر القانون شرطة فاسدة..... والاساتذة التانين تجار مخدرات واسلحة..... انا مش قادر افهم ازاي تكونوا عارفين ان هيجي وقت وتتحطوا في الموقف ده ومتطونوش مأمنين نفسكم..... انتم كلكم شوية اغبية.... واللي بيحارب الموت ده اكبر غبي فيكم.... انه يكون عنده علم بكل اللي بيحصل من ورا ضهره وكمان يديهم امضته يبقي غبيي
أنت تقرأ
تربية الداخلية ( آلگآتبهہ/نشـويـﮯ آلسـبآعيـﮯ)
Romanceعندمـآ تتمـ تربية فتاه علي يد ولدين وليس اي ولدين واحد رائد في المخابرات والاخر ظابط فكيف سوف تكون الفتاه🙂