1 HAFTA SONRA;
Bugün Minho sanırım okula gelecek.Bende bu bir hafta süresinde her okuldan sonra Minho'ya gittim.Şuan tam olarak nasıl bilmiyorum,çünkü ben onun yanına her gittiğimde birazda olsa iyi gözükmeye çalışıyordu ama ben onun gerçekten iyi olduğunu düşünmüyorum.Çünkü hiç kimse bu kadar çabuk atlatamaz böyle bir olayı.
Neyse ben hızlıca giyinip evden çıktım.Bu sefer erken çıktım.Yine 10-15 dakika sonra okula vardım.Hızlıca sınıfa gittim.Sınıfa girince etrafa şöylece bir göz attım.Herkes birbirleri ile konuşuyordu,çok gürültülüydü sınıf.Ama bir kişiden asla ve asla ses çıkmıyordu ve sırasında öylece oturuyordu,o da Minho'ydu.Hemen sırama çantamı bıraktım ve onun yanındaki sıraya oturdum. "Günaydın." Dedim gülerek. "Günaydın,Soo-Ah." Dedi Minho da bana gülmeye çalışarak. "Nasılsın?" Diye sordum hergün sorduğum gibi. "İyi olmaya çalışıyorum.Soo-Ah,bugün projeyi yapmaya devam edelim mi?" Diye sordu. "Tabii ki,edelim.Hatta bu sefer sen bana gel,olur mu?" Diye gülerek sordum.Neden her şeye gülüyordum?Sırf onun biraz daha iyi olabilmesi için. "Olur." Dedi o da yine gülmeye çalışarak.
Sonra hoca geldi.Ders İngilizce'ydi. "Çocuklar,kâğıt çıkarın quiz yapacağım." Dedi hoca.Sonra herkes kağıt çıkarıp quizde kiminle oturuyorlarsa onun yanına geçtiler,bende Minho'nun yanına geçtim.Ama bir sıkıntı vardı.O da hocanın büyük ihtimalle yapacağı quiz full Minho'nun gelmediği hafta işlediğimiz konulardan çıkacağıydı.Ama sıkıntı yok,gerekirse kopya bile veririm.
Quiz başlamıştı,ben hızlıca bitirdim ve Minho'nun kâğıdına baktım,sadece iki üç şey yazmıştı. "Minho." Dedim fısıldayarak. "Efendim Soo-Ah."
"Sen bu konular işlendiğinde okulda yoktun sonuçta,onun için benden bakabilirsin,hatta bak." Dedim. "Hayır Soo-Ah,neden böyle bir şey yapayım,ayrıca hoca görürse benim yüzümden sende sıfır alabilirsin." Dedi ve kağıdına döndü. "Ben sıfır almaya razıyım Minho,ayrıca hoca senin okulda olmadığını biliyordu sonuçta,bunun için sıfır vereceğini sanmıyorum,zaten dikkatlice bakarsan anlamaz,hadi ya." Diye ısrar ettim. "Soo-Ah..."
"Minho hadi,yoksa bende bütün cevaplarımı silip Hoca'ya boş kâğıt veririm bak." Dedim. "Hayır,Soo-Ah saçmalama,sen neden siliyorsun."
"Bakacak mısın?" Deyip elime silgimi aldım. "Eğer bakmıyorsan-" Derken sözümü kesti. "Hayır,tamam bakacağım,ama sadece bir kaç soruya." Dedi bana. "Bence hepsine bakabilirsin,eğer onu kabul etmezsen en azından yüksek not alabileceğin kadarına bak." Dedim ve kağıdı hafifçe ona yaklaştırdım. "İyi,tamam."
Quiz bitmişti,bende hocaya kağıdımı verip kendi sırama geçtim.hoca büyük ihtimalle ikinci ders bize notları açıklayacaktı.Ben kendi notumdan çok Minho'nun notunu merak ediyorum.Quizde yirmi soru vardı,ve Minho ilk başta benden sadece beş soruya bakmış,onun kendi yaptıklarıyla da toplam sekiz soru yapmıştı.Ama ben Daha fazlasını yazması için zorladım ve yedi soru daha yaptırdım.Yani toplam on beş soru.Bana kalsa bütün kâğıda bakabilirdi ama onu asla kabul etmezdi,bunun için ben on beş soru yaptırdığıma şükür edeyim.
"Soo-Ah." Diyerek yanıma geldi Minho. "Efendim?" Dedim hemen ona dönerek. "Teşekkür ederim,ama keşke yapmasaydın." Dedi. "Ben yaptığım şeyden pişman değilim Minho,yine olsa,yine yaparım."
"Sen,çok iyi birisin Soo-Ah,ve..." Dedi ama devam ettirmedi. "Ve." Dedim. "Onu başka zaman söyleyeceğim." Dedi ve hafif sırıtarak yerine geçti.Of ya,ne diyecekti acaba.Ben çok merak ederim şimdi söyleyeceği zamana kadar.Ama yapacak bir şey yok.
Yapacak bir şey olmadığı için sıramda oturmaya devam ettim.O sırada Sonyeon yanıma geldi. "Soo-Ahh!" Dedi heyecanla. "Efendim Sonyeonn!" Dedim bende onu taklit ederek. "Nasıl geçti?" Diye sordu. "Yani,basitti bunun için güzel geçti." Dedim. "Benimde çok güzel geçti,yani yüz bekliyorum!"
"Bende yüz bekliyorum." Dedim ve geri önüme döndüm. "Yani tabii bizim için basitti ama,Minho için nasıl geçti acaba?" Diye sordu Sonyeon. "Bilmiyorum." Dedim sadece.Başka ne diyebilirim ki, 'Ben ona bütün quiz boyunca kopya verdim.' mi?
Bir iki dakika sonra zil çaldı ve Sonyeon yerine geçti.Bende hocanın gelmesini bekledim.O sırada da sıkıntıdan kağıdı karalıyordum.Eğer ben yüz alırsam,Minho da yetmiş beş alacaktı.Ben böyle düşünmeye devam ederken hoca geldi. "Çocuklar,sessiz olun notları okuyacağım." Dedi.Minho'ya baktım.Öylece sadece sıraya bakıyordu. "Jin 85,Seungmin 90,Felix 95,Eun-Si 80,Sonyeon 100,Jennie 100,Yunjin 90,Areum 80,Jihyo 100,Yeji 85,Changbin 95,Chan 100,Hyunjin 80,Jeongin 95,Jisung 100, Kazuha 100,Taehyung 90,Soo-Ah 100 ve,Minho 75." Minho'ya bakıp sırıttım.O da bana bakarak gülmeye çalıştı. "Evet notlarınız hemen hemen aynı ve iyi.Sadece birisininki fazla düşük." Deyip hafifçe Minho'ya baktı.Fazla mı?Düşük mü?Seksen alan kişilerden sadece beş puan düşük!Cidden bu hocalar çok adaletsiz.Ki biz bütün hocalara söylemiştik Minho'nun geçen hafta gelemeyeceğini.Bu gıcık hoca da bilerek bütün quizi geçen hafta işlediğimiz konu ile ilgili yaptı,adım kadar eminim!
***
Zil çalınca hızlıca çantamı toparladım.Minho o sırada çoktan hazırlanmış beni bekliyordu.Bende daha fazla bekletmeden hazırlandım ve sınıftan çıktık.Hoca notları okuduğundan beri hiç konuşmamıştık. "Soo-Ah." Dedi bana yürümeye devam ederken. "Efendim?" Dedim bende. "Keşk-"
"İyi ki hocaya kopya verdiğimi söylemedik Minho." Dedim onun sözünü keserek. "Ama bu diğerlerine haksızlık." Dedi durup bana dönerken. "Hocanın yaptığı da sana haksızlıktı Minho.Senin geçen hafta gelemeyeceğini bütün hocalar biliyordu.Bu hoca bilerek bütün quizi geçen hafta işlediği konuyla ilgili yaptı!" Dedim ve derin bir nefes aldım. "Bak Minho,senin hiçbir suçun yok.Eğer hoca benim sana kopya verdiğimi öğrenirse ben hocaya zorla sana kopya verdiğimi söylerim."
"Hayır söyleme,eğer öğrenirse asla kopya verdiğini söylemeyeceksin Soo-Ah!" Dedi Minho. "Neden?" Diye sordum bende. "Benim yüzümden sıfır mı alacaksın?"
"Senin yüzünden değil ki,ben sana kopya verdim." Dedim yürümeye devam ederken. "Of Soo-Ah,sen gerçekten çocuk gibisin." Dedi peşimden gelirken. "Teşekkür ederim." Dedim gülerek.O da bana hafifçe güldü ve yürümeye devam ettik.Eve geldiğimizde hemen yukarı çıktık. "Sana geldiğimde ben ateşlenmiştim ve sende bana yardım etmiştin.Ödeşmemiz için bu sefer senin ateşlenmen ve benim sana yardım etmem gerekiyor." Dedim gülerek. "Bence biz bugün yeteri kadar ödeştik Soo-Ah." Dedi o da gülerek. "İyi tamam sen bilirsin." Dedim kapıyı açarken. "Ee." Dedim, o da bana anlamsız bir şekilde baktı. "Ne?"
"Diyorum ki,sabah bana 'Çok iyi birisin ve...' demiştin.Peki o ve ne?" Diye sordum. "Çok mu merak ediyorsun onun ne olduğunu?"
"Evet!" Dedim merakla. "Tamam o zaman,Soo-Ah sen çok iyi birisin ve,çok güzelsin..."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞAKA MI,ŞANS MI?
ActionDedesi ile yaşayan onuncu sınıf öğrencisi Soo-Ah bir gün dedesini kaybeder.Bunun için büyük bir çöküş yaşar.Ama belki doğan bir aşk onun eski Soo-Ah olmasına yardım edebilir...