8.

182 3 1
                                    

Ik kijk op mijn mobieltje. 11 uur, ik stap uit mijn tentje en zie Sjors al aan tafel zitten. "Marly!!" roept hij vrolijk. Ik ga naast hem zitten en kijk gauw even richting de tent van Niels. Hij is al wakker, shit. Ik loop hier in mn soort van pyjama. Ik kijk om, ja hoor daar zit Niels in de stoel met een zonnebril op mij aan te staren. Een wit shirt en een korte broek. Ik heb met die jongen gezoend, en het was het beste moment van mijn hele leven. Ik geef Sjors een knuffel en loop naar de toiletruimte. Ik klik mijn iPhone aan en verbind met wifi. Als ik verbonden ben zoek ik het gesprek met Anouk op, ze is online.

11:20
"Anouuukk"
"Ja?"
"Ik heb gezoend :0"
"Lekker zusje! Is die knap, lief? Kan die zoenen?"
"Hij heet Niels en is super knap. Hij is heel leuk en kan super goed zoenen!"
"Leuk voor je meis! Ik wil wel even een foto he?"
"Die komt zo snel mogelijk!"

We praten nog even over haar vakantie in Berlijn, en dan loop ik terug naar de tent. Onderweg bots ik tegen Niels op, alweer. We kijken elkaar aan, glimlachen en lopen gauw door.
Marly, waarom zei je nou niks! Domme koe ben je ook! Denk ik bij mezelf. Ineens bedenk ik mij dat ik nog niks verteld heb tegen Nikki of Luna. Zou Niels dat al gedaan hebben?

Vandaag gaan mama en ik samen shoppen in een stadje vlakbij het dorpje waar we zitten. Alles is klein vandaar een stadje en dorpje. Sjors en papa gaan zwemmen. Ik loop met mama de Sting in en koop 2 leuke jurkjes en een 1 licht roze short.
We lopen nog wat andere winkeltjes in en drinken wat op een terrasje. Mama begint ineens over Niels. "Die jongen van de overkant kijkt wel veel jou kant op he?" "Wie de broer van Nikki?" Antwoord ik verbaasd "Nee joh" probeer ik daarna zo normaal mogelijk te zeggen. Eigenlijk wil ik uitschreeuwen hoe leuk hij is en dat hij super goed kan zoenen. "Misschien moet je is met hem gaan praten, het lijkt me een leuke jongen voor je!" Je moest is weten denk ik lachend. "Wat lach je Marly?" Ik besluit het toch maar te zeggen omdat ik er zo blij over ben. "Ik heb met hem gezoend mam." "Wat zeg je me nou? Heeft die leuke jongen jou ontgroend? Wat leuk zeg!" Ik begin te lachen. "Mam alsjeblieft!"

Als we terug bij onze tent komen komt Sjors naar me toe rennen. "Marly er was een super grote glijbaan en een vet gave springplank." Ik lach en aai over zijn hoofd. "Ohja en er kwam een grote jongen naar me toe, die van de overkant" en hij wijst naar Niels die op de stoel ons aan zit te gapen. "Ssst niet wijzen Sjors." "Sorry maar hij kwam dus naar me toe." "Oke leuk!" Antwoord ik zo normaal mogelijk. "wil je niet weten waarom?" Sjors lijkt verbaasd. "Oke dan vertel maar." Stiekem wilde ik het maar al te graag weten. "Hij vroeg waar je was, en of je naar hem toe kwam als ik je dit verteld had." Ik schrok, nu moest ik wel want hij had al lang gezien dat Sjors het me verteld had. Ik kijk zijn kant op, hij zet zijn zonnebril af en grijnst. Ik zie hem de tent binnenlopen en even later stapt Nikki op de fiets. Oke nu moet ik wel.
Ik sta op en loop met trillende benen naar hem toe. "Hey" klinkt het schor uit mijn keel. Niels begint te lachen. "Heey! Heeft je broertje onze ontmoeting verteld?" Ik knik. "Kom we gaan naar het meertje."
Als we aankomen gaat Niels op het bankje zitten en gebaart dat ik er naast moet komen zitten. "Je bent een leuk meisje Marly, en dat meen ik. Je doet echt iets met me. Ik geef dit nooit zo snel toe, maar nu moet het wel." Hij kijkt me aan en we zoenen weer. Ik stop, en kijk hem aan. "Ik snap wat je bedoelt. Ik heb het ook." We kijken elkaar aan en zoenen weer.
We praten nog wat en staan dan samen op en lopen hand in hand terug. Onderweg vraag ik twijfelend. "Zou Nikki dit goed vinden?" Niels kijkt me aan. "Tuurlijk! Het is misschien een beetje wennen, maar ze wordt zeker niet boos." "En je vrienden?" "Die maken het ook niet uit" "Jaa maar ik ben 15 en jij 17." "Ja en? Je bent leuk en het is vakantie. Yolo" ik schenk hem een glimlach en hand in hand lopen we het veldje op.

Een zomer om nooit te vergeten..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu