10.

162 5 0
                                    

De volgende morgen vertel ik mijn moeder over ons avontuurtje bij de toilet ruimte. Ze moet lachen en zegt: "liefde maakt blind en in dit geval voor regels." Ik kijk haar aan. "Mam? Liefde maakt niet blind, ik zie alles nog prima." "Dat is een spreekwoord jongedame, dat moet jij weten." Ze kijkt me aan met een booskijkende blik waar na ze al gauw in de lach schiet. Ik begin te lachen en pak de afwas.

"Goedemorgen Sunsine" hoor ik achter me. Ik draai me om en zie Niels achter me staan. "Heey goedemorgen!" Antwoord ik vrolijk. "Mag ik er bij komen staan met mijn afwas?" "Maar natuurlijk meneer, ik zal even een stukje opschuiven." Ik droog mijn laatste borden af en stop alles terug in de mand. "Je gaat me toch niet verlaten he?" Niels staat me met puppy ogen aan te kijken. "aah Niels, je weet dat k daar niet tegen kan!!" Ik pak zijn theedoek van zijn schouder en begin zijn spullen af te drogen. Als we klaar zijn, geeft hij me een kus. "Dankje schat."

We hebben besloten met zn alle naar het strand te gaan. Ik kleed me om en trek een luchtig jurkje over mijn bikini aan. Niels komt aanlopen als ik net de tent uitloop. "Kom je bij mij achterop?" Vraagt hij. Ik kijk hem verrast aan. "Als het mag, graag!" "Tuurlijk!"
"Luna en Bart gaan jullie ook mee?" Vraagt Liz geiriteerd. "Ze staan elkaar zowat op te vreten" mompelt Liz er nog na. "Heey Luna kom!" Roep ik. Bart en Luna laten elkaar los. "Sorry" zeggen ze beide. Lachend stappen we met zijn alle op de fiets.

Als we bij het strand aankomen is het druk, we vinden een leeg plekje en gooien onze spullen in het zand. De jongens trekken hun shirt uit en rennen de zee in. Wij meiden beginnen te lachen en leggen de handdoeken klaar. "Heeft er iemand zonnebrandcreme?" Vraagt Lotte. "Ja ik!" Zegt Liz. We smeren ons in en gaan op de handdoek in de zon zitten.
Als de jongens na een half uurtje terugkomen roept Mark; "hey meiden , kom, het water is super chil!" Liz roept terug dat we later komen. En de jongens ploffen bij ons neer op hun handdoek. Niels kruipt naar me toe en geeft me een knuffel van achteren. "Aah je bent koud en nat Niels!" "Jaa lekker toch" grinninkt hij.
"Hey wie gaat er mee volleyballen?" Vraagt Bart. "Ik!" Antwoord Luna. "Ja tuurlijk dat is logisch" zegt Liz. "Hey kom op Liz, jij gaat toch wel met mij mee?" Liz kijkt om en kijkt recht in de ogen van Mark. "Tuurlijk Mark." Samen staan ze op en gaan naar het volleybalveld. "Hey guys, kom dan!" Ook Lotte, Lars, Tom, Nikki, Niels en ik rennen naar het volleybalveld.

"Dat was een gezellig dagje strand" zegt Niels tegen me terwijl dat hij mijn hand vastpakt. We lopen terug naar de camping en halen een ijsje bij de ijswinkel waar we langs komen. Liz en Mark nemen samen een ijsje, Bart en Luna en Niels en ik. Niels heeft gekozen voor aardbei en vanille. Hij pakt het lepeltje uit mijn hand en voert me een lepeltje ijs. Ik doe hetzelfde bij hem. Als het bakje bijna leeg is duwt hij het bakje in mijn gezicht. "Hey!" Schreeuw ik. En ik veeg het ijs van mijn gezicht af, om het vervolgens op zijn gezicht te smeren. Lachend pakken we een servertje en smeren het uit ons gezicht.

Een zomer om nooit te vergeten..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu