12.

145 2 0
                                    

Als we ons tentje uitstappen komt het met bakken uit de lucht vallen, ik geef Niels een kus en ren gauw naar mijn eigen tent. Mama en papa zitten buiten onder de luifel. "Was het leuk lieverd?" "Jaa het was super!" Antwoord ik. Als het droog is, loop ik naar de toiletruimte. Als ik binnenkom bij de toiletruimte zie ik Niels staan. Ik loop naar hem toe en pak hem van achteren vast. "Hey" "hey" antwoord ik. Hij kijkt me aan. "Ik weet dat ik niet bezorgt moet doen enzo, maar drink niet weer zoveel. Je blijft leuk maar je moet wel oppassen, en al helemaal met de eerste keren." Ik kijk hem aan. "Komt goed lieverd echt waar!" En ik geef hem een kus. Als we samen terug naar buiten willen lopen zie ik dat het weer heel hard regent. Niels pakt me op en rent met me naar buiten alleen niet naar ons veldje. "Neeee niet doen" gil ik. "Je hebt geen schoenen aan" antwoord hij grinnikend. Hij zet me neer en kijkt me aan. "Aangezien je nu toch al helemaal nat geregend bent..." Ik kijk hem vragend aan. "Iets wat we in de zon doen, kan ook in de regen." Langzaam drukt hij zijn lippen op die van mij.
Daar staan we dan zoenend in de regen. Hij is de eerste jongen die mij zo'n fijn gevoel weet te geven.

We zitten samen in mijn tentje, het regent buiten. Mama en papa zijn met Sjors naar het zwembad en Niels zit bij mij, naast mij zelfs. Ik ga op zijn schoot liggen en kijk naar boven. Ik kan er niks aandoen maar ineens komt het hele gedoe met Jorn weer boven. Ik probeer de gedachte weg te schudden maar zie zijn gezicht zo weer voor me. Niels lijkt het te zien. "Wat is er?" "Niks" antwoord ik afwezig. "Jawel, dat zie ik aan je. Wat is er?" Ik kijk hem aan. Ik durf het niet te zeggen, ik heb nooit aan Niels getwijfeld, nooit. En nu komt ineens Jorn weer boven. Die klootzak, ik dacht dat ik hem achter me gelaten had. Niels kijkt me bezorgd aan. "Wat is er?" Ik ben zo in de war dat ik Jorn weet uit te stotteren. "Wie is Jorn?" vraagt Niels rustig. Ik zeg niks en kijk alleen maar. Niels lijkt zijn geduld te verliezen. "Is Jorn je vriendje thuis?" vraagt Niels wanhopig. Ik schud mijn hoofd. "Wie is Jorn dan?" Ik kijk hem aan. "Ik was ongeveer 2 maand geleden nog verliefd op hem. En ineens dacht ik weer aan hem." "Dus je bent nog verliefd op hem?" "Nee, ik weet ook niet wat het is." "Je bent gewoon nog verliefd!!" Niels stapt de tent uit en loopt weg. "Wacht Niels!" Ik ren achter hem aan door de regen, hij kijkt achterom. "Laat me Marly" sist hij. Ik schrik van zijn stem, zo heeft hij nog nooit tegen me gepraat. Toch besluit ik achter hem aan te gaan. "Niels wacht!" Ik ren achter hem aan en voel de tranen in m'n ogen branden. "Niels laat het me je uitleggen. Ik ben verliefd op jou, ik hou alleen van jou!!" Schreeuw ik. Niels draait zich om. Hij kijkt me aan.

Een zomer om nooit te vergeten..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu