2.

307 6 0
                                    

Langzaam open ik mijn ogen, de zon schijnt in mijn gezicht en ik kijk op de klok. Half 10. Mooie tijd om wakker te worden op mijn eerste echte vakantie dag. Het weekend was leuk. Ik heb een feestje gehad van Anna zaterdagavond. En zondag heb ik gewerkt. Ik werk in een restaurant in de bediening, erg leuk!
Ik stap uit mijn bed en loop naar beneden. Anouk, mijn oudere zus van 18 jaar zit beneden aan de keukentafel. Mama en papa zijn werken. Sjors ons jongere broertje van 6 jaar is naar onze tante Lies.

Ik pak mijn iPhone en klik whatsapp aan, 34 berichten. Ik open het gesprek met Mirte en lees haar appjes.

23;49
"Hey"
"Ga je mee?"
"Naar de stad"
"Morgen middag?"

00;04
"Vandaag"
"Gast slaap je al?"
"Wat is dit?"
"Ey ik ga je bellen"
"Niet?"
"Oke ciao"

Ik glimlach, ze kan ook niks in 1 berichtje. Gauw antwoord ik.
09;50
"Ik ga mee, time?"
"Jaa telefoon was leeg, en moest werken tot laat dus was gesloopt"

Ik lees de andere appjes globaal en pak een bord. "Wat ga je doen zusje?" vraagt Anouk aan me. "stad met mirte, en jij?" "Jordy komt hierheen, heb je zin om vanavond mee uit eten te gaan?" Jordy is een lieve jongen, een soort broer. Ik schenk Anouk een glimlach. "Ja leuk!" "Ga je aankleden, Jordy komt zo, dan gaan we even boodschappen doen."
Ik ren naar boven en trek een roze kort broekje uit de kast. Ik trek een wit los hempje er overheen en bind mijn golvende lokken in een knotje. Na het opbrengen van make-up pak ik de huishoudportomonee en stop het geld in mijn portomonee. Als ik beneden kom zit Jordy aan de keukentafel. "Hey Marly" "Haii!" Ik loop naar hem toe en hij geeft me een kus op m'n wang. Misschien een beetje raar, maar Jordy is ongeveer al 2 jaar de vriend van mijn zus en heeft alle ups en downs wel meegemaakt. Zoals ik al zei, een soort grote broer voor me.

Na het boodschappen doen pak ik mijn fiets uit de schuur en fiets de stad in.
Mirte zit op terras van ons favoriete cafétje te wachten. Als ik aankom lopen begroeten we elkaar met een knuffel en ploffen op de zachte stoelen neer.
We praten over van alles totdat ze ineens begint over Mike. Een jongen uit onze klas, hij vind me leuk en Mirte vindt dat ik hem een kans moet geven, volgens haar is hij een super lekkerding. Hij is wel knap, maar nee niet leuk ofzo. "Waarom geef je hem geen kans? Hij is lekker, en kan vast goed zoenen! Plus als hij je ontgroend, kun je wel zeggen dat Mike Kolen je ontgroend heeft!" Ik lach zwakjes na haar, en geef haar dan toch maar gelijk, niet omdat ik het met haar eens ben, maar meer om er van af te zijn.

Een zomer om nooit te vergeten..Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu