10. BÖLÜM

81 3 20
                                    

Dünyanın nüfusu ikiye bölünüyor,
Yarısı sen oluyorsun, yarısı ben...
Sonra ikimiz bir bütün oluyoruz. Kimseye sezdirmeden.

- Özdemir Asaf.

🍂

Bir yıl önce

Atandığı okulda ilk gününü geçirirken, her şeyin bu kadar sorunsuz ilerlemesi, beklentisinin çok üstündeydi.

Akşam evde onu bekleyen karşılamayı biliyordu. Dayısı elinde hediyeler ve büyük bir pastayla işten gelecek, yengesi ise en sevdiği yemekleri yapacaktı. Gün içinde ikisi de defalarca kez arayıp geç gitmemesi için uyarılarda bulunmuştu. Görevini yapacağı okul belli olduğundan beri neredeyse her günü böyle geçiyordu. Şikayetçi değildi, nitekim buna hakkı da yoktu.

Nevin'le beraber okuldan ayrılırken, dayısının çıkışına henüz iki saatin kalmış olduğunu gördü. Bu sayede okula yakın bir kafede arkadaşlarıyla buluşmak için sözleşmişti.

Çalan telefonunda yazan ismi görünce, derin bir nefes alarak aramayı cevaplandırdı. "Abla, geç gelmeyeceksin, değil mi?"

"Beşinci kez söylüyorum, geç gelmeyeceğim." Ali, bugün defalarca kez aramış, her aradığında da aynı şeyleri söylemişti.

"Dayımın sana olay bir sürprizi var." diyerek heyecanını telefonun diğer ucundan Nida'ya yansıttı.

"Azıcık çıtlatsana." Meraklı bir tavırla söylendiğinde, sokağın kalabalığına karışmış, insanlara çarpmamak için özen gösteriyordu.

"Okulu bıraktım diye yeterince tepkili, bir de sürprizini bozarsam gerisini sen düşün." diyerek asla bir ipucu bile vermeyeceğini belli eden Ali, Nida'yı merak içinde bırakmanın keyfini sürüyordu. "İlk maaşımızla bana ne alacaksın?"

"Sen neyi istersen!" Neşeli sesi Ali'ye ulaştığında, düşünüyormuş gibi mırıltılar çıkardı.

"İki sinema bileti. İki dedim, sakın üç tane almaya yeltenme." Kızıyormuş gibi söylendiğinde, ablasının aldığı derin nefesin sesini telefonun diğer tarafından duydu.

Nida, bunu söyleme sebebini biliyordu. Çoğu zaman Ali'yle bir plan yaptığında, Araz ortaya çıkarak kendini dahil ediyordu. Kardeşi her seferinde bu duruma sinirlense de, günün sonunda en çok eğlenen taraf oluyordu.

"Üçüncü bileti hiçbir zaman alan ben olmadım." diyerek her zamnki açıklamalarından birini yaptı.

KAYIP YILDIZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin