Bab 12

6 0 0
                                    

Thinking how much sad that I had
Did you think I had in me?
Oh, the tragedy
So long, London
You'll find someone

- So Long London by Taylor Swift

- So Long London by Taylor Swift

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bab 12

"Tahniah!!" Mereka mengerumuni kami berdua. "Tahniah korang berdua!" Ujar Jihyun. Mata aku sedang mencari seseorang. "Mana Jeonghan?" Soalku. Mereka mula melihat sekeliling. "Sayang, anak kita mana?" Soal puan Yoon. "Aduh, ke mana pula dia pergi?" Tuan Yoon mula gelisah.

"Biar saya yang pergi cari!" "Shinae!"

Yoon Jeonghan, aku harap kau tak bawa perangai kau tu datang ke sini. Aku harap kau berlakon seperti tiada apa-apa yang berlaku seperti dulu. Kau langsung tidak peduli bagaimana aku rasa bila aku kehilangan kau.

"Jeonghan!!" Namanya dipanggil tetapi tuan  empunya nama tidak memunculkan diri. "Shinae!" Aku melihat ke arah belakang. "Seungkwan, Jeonghan mana?!" Soalku. "Yang aku pasti, bukan arah sini. Ikut aku!" Dia menuju ke arah yang dia maksudkan.

---

Hampir 20 minit mencari lelaki itu tetapi masih belum ditemui walaupun dengan bantuan yang lain. "Jeonghan, kalau aku jumpa kau memang habis kau aku kerjakan!" Sedang aku mencari kelibat lelaki itu, aku terlihat sesuatu seperti biji putih bertaburan di atas tanah.

Aku menuju ke arah pokok tersebut. "Jeonghan!" Lelaki itu kelihatan tidak bermaya. "Yah, Jeonghan bangun!" Aku menepuk wajahnya agar dia sedar. Akhirnya dia membuka matanya. "Shinae?" Aku melepaskan tubuhnya ke tanah. "Kau kalau tak menyusahkan orang lain tak boleh ke?"

Aku melihat botol pil di tangannya. "Ini apa? Kau kenapa makan ubat ni dekat tempat macam ni Han?!" Lelaki itu berdiri. Dia merampas semula botol pil itu. "Itu bukan urusan kau," Ujarnya. Lelaki itu membuka langkah untuk berundur. "Kau nak pergi mana hah?!" "Bukan urusan kau lah!"

Lelaki itu berkeras dan berjalan menuju entah ke mana. "Yoon Jeonghan!" Lengannya ditarik supaya dia menghentikan langkahnya. Yoon Jeonghan, mengapa kau jadi begini?

Lelaki itu cuba untuk menarik semula tangannya. "Boleh kau lepaskan aku tak?" Soalnya. "Tidak, selagi kau tak beritahu apa masalah kau sekarang," Ajuku. Aku terpaksa berkasar dengan lelaki ini. Dia mula menjadi tidak betul. "Kau nak tahu?" Soalnya. Aku tidak menjawab.

"Kau tahu kenapa aku makan ubat tu?" Soalnya. "Itu semua sebab kau," Ujarnya. "Setiap hari aku hampir tidak boleh tidur dan kehilangan tenaga sebab kau!"

"Kau punca!"

Perkataan itu tertusuk. Tepat terkena pada aku. "Jeonghan, aku tak minta kau untuk jadi macam ni kau tahu tak?" Ajuku. "Ya, aku tahu kau tak minta aku untuk jadi macam ni tetapi aku yang pilih untuk jadi macam ni! Aku tak boleh berhenti dari terfikir tentang engkau!"

Dia juga seperti aku. Tidak sangka cinta boleh membawa seseorang sejauh ini. "Jadi, kau baru faham apa yang aku rasa? Kau sedar tak semua ini salah kau?" Sepatutnya aku tidak perlu mengungkit hal lalu pada situasi seperti sekarang. Namun, aku tidak boleh lupakan apa yang dia lakukan terhadap aku.

𝐀 𝐍𝐢𝐠𝐡𝐭 𝐓𝐨 𝐑𝐞𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫 || Yoon Jeonghan  - SEVENTEENWhere stories live. Discover now