Bab 3

26 3 11
                                    

You're like a flashlight (flashlight), I keep losing sight of you (oh)
Among so many people (ooh), for a moment I only saw you (you)

- Love 119 by RIIZE

- Love 119 by RIIZE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bab 3

"Cik!"

Aku membuka mata aku. "Cik dah sampai mana ni? Tolong sedar!" Nampaknya aku tertidur dekat sini. "Maafkan saya!" Aku bangun dan keluar turun dari bas tersebut.

"Macam mana aku boleh tertidur?!" Aku melihat jam di tangan aku. "APA?!" Jam menunjukkan sekarang sudah masuk pukul sebelas. Lagi beberapa minit nak pukul dua belas. Sekarang ni aku dah tersesat entah di mana.

Aku mengeluarkan telefon milik aku untuk menelefon Seungkwan tetapi telefon aku pula mati. "Kenapa sekarang?!" Aku melihat teksi yang boleh aku tumpang. "Teksi!"

Aku menahan sebuah teksi. "Encik, encik pergi tak ke myeon-dong?" Soalku. "Myeon-dong? Maaf tapi saya tak lalu situ," Ujarnya. "Aduh..teksi yang lain?" Dia menggeleng.

"Tak mengapa lah. Terima kasih!"

Terpaksa lah aku tunggu bas lain. Kenapa pakcik bas tu halau aku?!

Aku menuju ke bus stop tadi. Agak-agak berapa lama lagi patut aku tunggu dekat sini?

Tubuh aku mula merasakan kesejukan.

Tubuh aku mula merasakan kesejukan. Menyesal aku tolak masa Seungkwan nak ambil aku balik tadi. Rasanya lama lagi untuk bus berhenti di sini. Mata aku pula tidak larat untuk dibuka lama.

Bye world.

---

Kring!!

Jam yang berbunyi itu didiamkan. Aku bangun dengan baju yang aku pakai semalam. Aku bangun dari katilku dan menuju ke arah cermin.

Still look good tho.

"Hm?"

Aku melihat skaf putih yang dililit pada leherku. "Siapa punya pula ni?" Mungkin ada seseorang yang baik hati berikan skaf ini kepadaku. Mesti dia nampak aku seperti mahu mati kesejukan. Apa-apapun terima kasih kepada pemberi.

---

[ Other's POV ]

Pagi menyambutku. Seperti biasa, bangun, mandi dan sarapan.

---

Aku tiba di bilik mesyuarat dengan berpakaian kemas. Terlihat tuan Choi, tuan Lim dan yang lain telah berada di dalam bilik mesyuarat itu.

"Selamat pagi," Sapa seseorang. "Seungcheol?" Aku tidak sangka akan kehadirannya di sini.

"Boleh kita mulakan perbincangan?" Soal Seungkwan "Ya, silakan," Ujarku. "Salam berkenal, nama saya Boo Seungkwan dari syarikat M. Saya mengambil alih untuk menggantikan tempat puan Ryu Shinae yang tidak sihat kebelakangan ini," Ujarnya.

𝐀 𝐍𝐢𝐠𝐡𝐭 𝐓𝐨 𝐑𝐞𝐦𝐞𝐦𝐛𝐞𝐫 || Yoon Jeonghan  - SEVENTEENWhere stories live. Discover now