Bab 2

64 7 0
                                    

*Sementara itu di sisi lain

Kelihatan sebuah kereta mewah melaju ke arah sebuah jalan raya.

"Brrbbb" kedengaran bunyi perut yang lapar.

"Sabar ya sayang, kejap lagi daddy pergi beli roti ok" Kata lelaki itu sambil mengelus lembut perutnya yang berbunyi daripada tadi kerana lapar.

Setelah sampai di kedai runcit yang berdekatan dia terlihat ada seorang gadis yang juga sedang membeli roti, tangannya mempunyai banyak garisan-garisan bekas luka kaca, gadis itu juga terlihat sakit dan kurus seperti ranting kayu yang selalu masuk ke dalam kawasan mansionnya. Belum sempat ia bertanya gadis itu sudah pergi dahulu.

'dia sakit ke? Ah lantak lah, sekarang ni nak roti Doraemon ke roti Sailormoon? Sailormoon? Ok kita ambik Doraemon' Katanya di dalam hati sebelum pergi ke cashier untuk bayar.

"Cash atau Card?" Tanya cashier itu.

"Black Card" Jawabnya.

"H-ha? black card? o-ok.." Jawab cashier itu, jarang jarang ada orang bayar guna black card di kedai runcit.

*setelah selesai memakan roti

"Ok, sekarang ni nak balik mansion ke balik rumah sendiri?" Tanya dirinya.

"Hmm, balik rumah sendiri je lah, esok baru balik rumah mummy Ngan daddy" Kata lelaki itu sebelum memasuki keretanya untuk segera balik ke rumahnya.

Belum sempat keluar dari simpang jalan itu, tiba-tiba terlihat seorang gadis yang berlari di hadapan keretanya sebelum gadis itu terkulai lemah.

"Ok.. bismillah.. hm nak nyanyilah..ehem hem, owhh..dengarlah dunia, ohh.. cintakan selalu abadi, walau takdir tak pasti, kau selalu di hati, cinta matiku..hmm..oo..
OPOCOT ATUK TERSEDAK TANAH EEHHHH!!" Belum sempat dia menghabiskan lirik lagunya, dia menjerit sambil melatah kerana terkejut dengan apa yang di lihatnya.

"Uish! Kuntilanak ke tu?! Eh, macam perempuan kat kedai tadi je, nak tengoklah" katanya sebelum bergegas keluar dari kereta.

"Hei?! Awak ok tak ni?!" Katanya sambil melambaikan tangan ke arah gadis itu sebelum gadis itu pingsan.

"Alamak, takpelah bawak ke rumah mummy je lah, cepat sikit" katanya sebelum mengangkat gadis itu untuk masuk ke dalam keretanya.

Wanita Pujaan Hatiku (Hiatus)Where stories live. Discover now