~1~

520 7 0
                                    

POV Ilse :

PIEP PIEP. Aahhww k*t wekker zeg ik bij mezelf terwijl ik hem uitdruk. Vandaag heb ik tennis training. Opzich wel zin in, want het is lekker weer alleen beetje vroeg misschien. Ik sta op neem een douche en doe mijn sport kleding aan. Dan zie ik dat het al 9:15 en ik om 9:30 op de baan moet zijn. Shit denk ik bij mezelf net een iets te lange douche genomen. Ik ren naar de woonkamer waar ik een banaan en een waterfles in mijn tas gooi en nog even snel een briefje voor Maddie schrijf , want dat kind slaapt altijd uit tot echt 11:00. Op het briefje staat. " hey slaapkop ik heb tennis training en ben tot 11:30 weg ". Ik leg het briefje op het aanrecht neer en loop naar buiten waar ik mijn fiets pak. Dan realiseer ik me pas dat ik vandaag alleen training heb met Milo, Milo is een jongen van tennis ik ken hem niet heel goed dus dat word wat. Ik baal, maar toch stap ik op de fiets en fiets ik naar tennis. Eenmaal aangekomen zie ik dat Milo er al is. Ik begroet hem en pak mijn racket uit mijn tas. "Weddie doen" zegt Milo. Is goed, antwoordt ik terug.

Nadat de wedstrijd is afgelopen besluiten Milo en ik om nog even naar de kantine te lopen om samen nog wat te drinken. Ondanks dat ik Milo niet heel goed ken besluit ik gewoon een keer gezellig te zijn. Als we allebei zitten vraagt Milo, "en hoe gaat jouw leven, tijdens de training kom ik niet echt veel over je te weten". Ik kijk hem aan en ik antwoord, "wel goed hoor, ik woon met een vriendin hier in Utrecht en heb net mijn studie afgerond , en jij?". "Eehm ja, ik doe aan YouTube met 4 andere vrienden , zegt hij. Ik moet lachen en Milo vraagt waarom ik moet lachen. Nou ja , is dat het enige wat je kan zeggen. Oké oké ,ik woon ook in Utrecht, ik ben single en ik tennis graag zo beter zegt Milo. Veel beter zegt ik nogsteeds lachend. Ik kijk op mijn telefoon en zie dat het iets over half 12 is. Ik sta op en zeg tegen Milo dat ik moet gaan ,maar dat het leuk was om eens een keer met hem gepraat te hebben. Hij zegt me gedag en dan loop ik richting mijn fiets. Ik fiets naar huis en zet mijn fiets weer terug in de schuur. Ik loop naar binnen en zie Maddie nog met haar pyjama aan op de bank zitten . HEY roep ik hard. Jezus kan je wat stiller zijn ik ben net wakker zegt ze. Ik lach en loop richting de badkamer "IK BEN DOUCHEN" roep ik naar haar. "IS GOED" roept ze terug. Ik pak een setje kleren uit mijn kast als ik opeens gebeld word. Ik leg mijn kleren meer een pak mijn telefoon. "Koen" staat er op het scherm. Koen en ik zijn al een paar jaar echt beste vrienden .Hij En Maddie zijn ook de enige die weten dat ik een paar moeilijke jaren achter de rug heb. Ik neem op.

"Hey koentje"

"Hey Illy"

"Zeg het maar wat kan ik voor je doen"

"Nou ik dacht misschien kunnen we weer een keer afspreken er zijn nog wat dingen die je moet weten"

" oké leuk is goed, maar je weet wel dat je me bang maakt als je het zo zegt"

"Je hoeft niet bang te zijn..... denk ik"

"Oki, kan je maandag om 11 uur"

"Uuhhmm ja is goed , moet ik naar jou komen of wat"

"Ja dat is prima"

"Oké tot maandag"

"Doei"

Ik word alleen al blij als ik denk om weer een met Koen af te spreken. Gewoon vriendschappelijk. Ik pak snel mijn kleren weer op en stap onder de douch. Als ik klaar loop ik richting de woonkamer waar Maddie nogsteeds op dezelfde plek zit als een paar minuten geleden. "Jezus Mad ga wat doen met je leven." Ze kijkt me boos aan omdat ze het niet leuk vind dat ze Mad wordt genoemd maar daarom doe ik het toch. "Jonge laat mij gewoon lekker leven oké." "Oké oké." Zeg ik en plof naast haar neer op de bank. Ik besluit om ff mij social media bij te werken, want heb echt honderd meldingen. Wanneer ik dat aan het doen ben zie ik dat ik een berichtje van Koen heb ik lees het.

Koen :

Hey  Illy ik dacht misschien is het leuk als we nadat we bij jouw klaar zijn ff langs Casa del Huts gaan. Dan kan je ook gelijk mijn vrienden ontmoeten.

Ik denk even na over wat ik zou terug sturen. Ik ben een beetje mensenschuw en vertrouw mensen niet heel snel daarom heb ik zijn vrienden nog nooit ontmoet,maar ik besluit toch wat terug te sturen.

U :

Hey Koentjuh, ja hoor helemaal prima. Zijn je vrienden wel een beetje aardig?

Koen : 

Ze zijn super aardig alleen maken ze soms gare grappen, maar ik zal zeggen dat ze dat niet moeten doen als jij komt oki.

U :

Dankje Koentjuh , maar ben wel super benieuwd naar wat je me moet vertellen.

Koen :

Nog even wachten Illy. 

Ik lach en leg mijn telefoon weg. Wat zal ik eens doen denk ik. Ik besluit om maar wat boodschappen te gaan doen, want ik weet zeker dat Maddie dat niet uit zichzelf gaat doen. "IK GA FF BOODSCHAPPEN DOEN" gil ik naar Maddie. "OKI" gilt ze terug. Ik pak mijn autosleutels en stap in de auto. Als ik aankom loop ik naar binnen, maar net als ik een mandje pak pakt een andere hand ook het mandje. "Ooohh sorry" zegt een man met een baardje. "Maak niet uit hoor" zeg ik terug. Ik loop de winkel in en pak alle dingen die we nodig hebben voor deze week en reken af. Ik loop terug naar de auto en zie de man met het baardje weer staan. Ik zeg hem gedag . Snel leg ik de spullen in de achterbak en stap in. Ik app Maddie nog even dat ik eraan kom en start de auto. Dit was een lange dag.


Wie was die man met het baardje? En gaat ze hem vaker zien?

Unbelievable ~Bankzitters-Where stories live. Discover now