~8~

338 5 0
                                    


POV Ilse:

Ik word wakker. Ik rek me uit en denk aan gister. Koen zijn vrienden ontmoeten en Robbie. Ik besluit er niet veel langer over na te denken en stap uit bed. Maddie is nog niet wakker dus ga ik maar ontbijt maken. Nog geen half uur later komt Maddie ook de woonkamer in. "Hoe laat is het" vraagt ze slaperig terwijl ze op de bank ploft. "Half 12". "Chill, hoef ik ook geen powernap te doen voor werk". "Echt hè" zeg ik tegen Maddie. Ondertussen is het ontbijt klaar. Ik breng een dienblad naar Maddie toe. "Alstublieft luiwammes". "Dankje". Ik loop terug naar de keuken en pak nu ook mijn eigen ontbijt en ga naast Maddie op de bank zitten. "Denk je dat vanavond druk wordt?" Vraagt ze. "Ik weet het niet het is wel woensdag dus denk een beetje gemiddeld". "Ja oké". Als we allebei klaar zijn met eten ga ik me aankleden. Ik zie dat ik een appje heb van Koen.

Koen:

Hey Illy, we gaan vanavond uit met z'n allen. We vroegen ons af of jij ook me wou?

U:

Hey, sorry maar ik kan niet ik moet werken vanavond.

Koen:

Jammer, misschien een andere keer dan?

U:

Is goed 👍🏻

"Hé zullen we nog even gaan tennissen anders?". Ik en Maddie zaten vroeger samen op tennis, maar ze is een tijdje geleden gestopt. Gelukkig gaat ze soms nog wel eens met me mee. "Is goed wanneer wil je gaan" hoor ik. "Zometeen". "Oké". Ik loop naar mijn kamer en trek mijn sportkleding aan. Ik zoek nog even snel een paar tennisballen bij elkaar en ga weer terug naar de woonkamer. Ik zie dat Maddie ook al klaar is. "Kom we gaan" zeg ik. "Kind hoe wil je daarheen gaan? Ik heb geen fiets weet je nog". Oja denk ik. Maddie's fiets is drie weken geleden gestolen en nu moeten we of met de auto of lopend, maar met de auto is wel zonde want het is echt tien minuten fietsen. "Kom gewoon bij me achterop. Dat kan prima" zeg ik. Maddie en ik gaan onderweg naar de tennisbaan. Na ongeveer een kwartier fietsen zijn we er. We hebben er wat langer over gedaan, omdat Maddie natuurlijk geen fiets heeft. We pakken onze rackets uit de tas en spellen even in. "Maar vertel wat er verder gebeurde bij Koen enzo" zegt Maddie. "Nou ja zoals ik je al vertelde waren er vier jongens plus Koen. Raoul had ik al een keer eerder in de supermarkt gezien en over Milo en Robbie heb je het al gehoord. "Dat is drie dus wie is de vierde?" . "Hij heet Matthy". "Oké, nog bijzonderheden ofzo?" . "Nou ja het viel me op dat hij net zoals ik een beetje mensenschuw is.". "Heb je wel met hem gepraat of niet?". "Ik sliep zelf bij hem" zeg ik. "Wat!, je sliep bij hem". "Ja, want er was geen andere slaapplek en anders moest ik op de bank". "Ja oké, maar niks gedaan toch" . "MADDIE!" "Ja, je weet nooit". Ik lach."Hebben ze een vriendin!?" vraagt Maddie. " Robbie, Koen en Raoul wel, maar van Milo en Matthy weet ik het niet. Hoezo eigenlijk". "Ik wil je aan iemand koppelen natuurlijk". "MADDIE ik kan niet nemen met een vriend van me broer". " boeie hij is vier jaar lang niet is je leven geweest". Daar heeft ze wel gelijk in, maar zit niet echt op een relatie te wachten op dit moment. "Oja en ze vroegen of ik mee uit ging vanavond" zeg ik snel om van onderwerp te veranderen.  "Echt". "Ja, maar heb gezegd dat we moesten werken". "Wel jammer heb wel zin in een feestje" zegt Maddie. Ik knik.

Als Maddie en ik klaar zijn met tennissen fietsen we weer terug. Eenmaal aangekomen zet ik mijn fiets weg en plof op de bank neer. Het is 18:00 dus ik besluit te gaan koken. Ik maak een simple pasta. Maddie heeft ondertussen de tafel gedekt en we gaan eraan zitten. "Wil jij je eerst douchen of ik" vraag ik aan Maddie. "Ik ga wel eerst" zegt ze. Als we ons eten op hebben ruim ik op en gaat Maddie douchen. Ik pak mijn telefoon, want ik zag dat ik een paar berichten had. Ik open ze en zie tot mijn verrassing ook een berichtje van Matthy. Ik open hem.

Matthy🤍:

Heyy, ik hoorde dat je niet mee kom vanavond. Jammer. Veel suc6 met werken.

Ik lach, want normaal stuurt nooit iemand me een berichtje om me succes met iets te wensen.

U:

Hey, dankjewel en veel plezier vanavond.

Maddie is klaar met douchen en zegt dat ik kan. Ik pak mijn spullen en stap onder de douch. De douch is voor mij een plek waar ik aan niks hoef te denken. En soms is dat wel even fijn. Als ik klaar ben trek ik mijn werkkleding alvast aan, want anders moet ik me straks ook nog omkleden en daar heb ik geen zin in. Ik pak nog even een tas waar ik een paar belangerijke benodigdheden in doe. Zoals water enzo. We zijn allebei klaar alleen is het pas 20:00. "We kunnen alvast gaan, dan zijn we wel lekker op tijd" zegt Maddie. "Is goed". "Maar we pakken wel de auto". "Ja, lopend is niet te doen" Maddie en ik loop het gebouw uit richting de parkeergarage. "Met welke gaan we ". "Ik rij wel" . "Oki". Maddie en ik hebben allebei een auto alleen gaan we vaker met de mijne dan met die van haar. We moeten kwartiertje rijden dus het valt wel mee. Eenmaal aangekomen zoeken we een plekje en lopen we nog een stukje. Het café is midden in de stad dus er is vaak geen plek om te parkeren. We lopen naar binnen. Ik zie Liam en Nova al staan. Liam en Nova zijn onze collega's. En Liam en Maddie hebben al zo'n drie jaar een relatie. Super leuk vind ik, maar soms pikt Liam wel mijn beste vriendin in. "Heyy". "Heyy". "Waarom zijn jullie zo vroeg?". "Kan ik net zo goed aan jullie vragen". "Ja oké, maar we verveelde ons dus we kwamen eerder. "Same" zeg ik terug. Het is inmiddels 20:30 en er druppelen al wat mensen binnen. We zijn natuurlijk nog niet officieel geopend, maar de mensen mogen wel altijd wat eerder naar binnen. We staan met z'n vieren achter de bar. Best gezellig vind ik en als er problemen zijn, zijn er genoeg mensen die je kunnen helpen.

Ik wil wat vaker van uit ander POV's gaan schrijven!


Unbelievable ~Bankzitters-Where stories live. Discover now