~11~

338 2 1
                                    


~11~

POV Ilse:

Ik hoorde Matthy al aankomen en open de deur. "Hey" . "Hey". Ik geef hem een knuffel. Gelukkig knuffelt ie terug anders zou het een beetje gênant zijn geweest. "Kom binnen" zeg ik terwijl ik de deur verder open doe. Matthy doet zijn schoenen uit. "Geef je jas maar" zeg ik en ik steek mijn hand uit. "Thanks" zegt Matthy en hij reikt me de jas aan. Ik hang hem op en loop voor hem uit de woonkamer binnen. "Welkom" . "Leuk huis" zegt hij en kijkt rond . "Waar is Maddie" "bij Liam" zeg ik en rol met mijn ogen. "Liam?" "Oohh sorry de vriend van Maddie" "aha" "wil je wat te drinken" "als je koffie hebt graag" "komt eraan" . Ik loop naar de keuken en zet de koffie. Voor mezelf doe ik een glas ice tea in. Ik kijk naar de koffie dat uit het apparaat loopt en naar Matthy op de bank. Waarom komt ie lang? . Ach ja ik vraag het hem zo wel. Ik zet de kopje op een dienblad en zet ze op het tafeltje naast de bank neer. Matthy zit al op de bank en ik ga naast hem zitten. "Dus, waarom wou je lang komen" "ehm ja daarover" begint Matthy "het verhaal van jouw en Rob lag me toch niet zo lekkers en ik weet dat je me een aantal dingen hebt vertelt, maar ik heb het gevoel dat dat niet alles is" . Kut. Denk ik. Eigenlijk heeft hij gelijk. Ik heb ook niet alles vertelt, maar dat was gewoon puur omdat ik wist dat Robbie boos zou worden als ik het tegen iemand vertel. Ik zwijg. "Ilse!"

"Ja" "kom op wat is er" "oké ik zeg het alleen als je belooft het tegen niemand te vertellen" "turf lijk waarom zou ik" "oké kijk je wist al dat ik best wel vroeg samen ging wonen met Maddie" "ja" "en ik heb je niet helemaal precies verteld hoe dat ging" "wat niet" "nou kijk wij zijn hier twee jaar geleden gaan wonen, nadat ik twee jaar bij hun heb gewoond" "je was uit huis gezet toch" "ja klopt , maar het probleem was dat Robbie op het moment dat ik uit huis gezet was nog aansprakelijk was" "huh hoe dan" "nou kijk ik was net 18 en dan denk je huh hoezo is Robbie aansprakelijk, maar Robbie is mijn enige familie op dit moment" "ga verder" "en hij besloot dat hij niet wou helpen met onderdak voor mij zoeken en sinds dien is het contact gewoon weg" "als ik dat had geweten had je echt el bij ons kunnen wonen!" "Dankje, maar dat had Robbie nooit goed gevonden dus nu woon ik hier" "nou ja dit is ook geen lelijk huis" "Dankje, oja hoe was jullie avondje stappen eigenlijk" "wel te doen, na afloop zijn we eigenlijk weer met zijn alle naar huis gegaan" "saai" zeg ik en rol met mijn ogen. "Noem je me nou saai!" "Nee, alleen jullie in het algemeen". We lachen erom. "Maar ik zie dat er meer is". Ik kijk naar de grond hier was ik al bang voor. Waarschijnlijk wilt ie weten waarom ik uit huis ben gezet en waarom er niemand anders was. "Waarom ben je uit huis gezet" vraagt hij dan. Ik kijk hem niet aan. "Ilse alsjeblieft" zeg Matthy wanneer hij zijn hand op de mijne legt. Het voelt vertrouwd en ik kijk hem aan. "Ze vonden dat ik niet genoeg deed in huis" . Ik vertel er maar niet bij dat is mishandeld werd , want anders duurt dit gesprek te lang en daar heb ik geen zin in. "Maar dat is toch geen reden om iemand uit huis te zetten" "voor mijn ouders wel" "sorry" zegt hij dan. "Wat! Daar hoef jij geen sorry voor te zeggen" "jawel, want ik vroeg je waarom" "maakt echt niks uit jij bent ook gewoon nieuwsgierig" "ja dat wel" zegt hij en hij glimlacht. Best een mooie lach en ik lach terug. "Wil je anders iets doen" zegt Matthy dan. "Wat zouden we moeten doen dan" "heb je al geluncht" "nee nog niet" "mooi ik ook niet" . Matthy staat op en loopt naar de gang. Ik lach "hé waar ga je heen" "een plekje vinden waar we kunnen lunchen natuurlijk" "ik geef toe geen slecht idee" . We doen onze schoenen en jas aan en stappen de deur uit. "Waar wil je eigenlijk heen?" "Geen idee weet jij een leuk plekje" "natuurlijk kom". We besluiten te gaan lopen want het restaurant is niet heel ver. Na ongeveer tien menuten zijn we er . Matthy heeft tijdens de wandeling meer verteld over wat hij en de jongens nou eigenlijk echt doen. Hij vertelde dat ze een YouTube kanaal hebben. Dat wist ik al van Koen maar wat ik niet wist is dat ze afgelopen weet 1 miljoen volgers hebben gehaald . Ik was verbaasd, want had nog nooit iets over hun gehoord tot nu. We gaan aan een tafeltje zitten en bestellen. We praten nog even over school en opleidingen. Ik had nooit gedacht dat ik het zo gezellig kon hebben met deze jongen.

Een half uurtje later hebben we allebei ons eten op. We staan op om af te rekenen. Net wanneer ik mijn tasje wil pakken duwt Matthy mijn hand weg "wat doe je" vraag ik. "Ik betaal" "zeker?" "Heel zeker" "oké maar stuur me wel een tikkie". Hij lacht en wuift het weg. "Dankjewel" "geen dank". We lopen samen het restaurant uit. Het is inmiddels 15:30. We besluiten om terug naar mijn huis te gaan. Eenmaal daar drinken we samen nog wat. "Ik denk dat ik moet gaan , kreeg net een berichtje van Robbie waar ik bleef" "is niet erg" "ik loop wel even met je mee". Ik begeleid hem naar buiten. Eenmaal buiten kijk ik hem aan. "Bedank voor vandaag" "jij ook" . Ik geef hem een knuffel. Snel trek ik terug. "Sorry" "geef niet" en hij geeft me een knuffel terug. "Doei Illy" "doei Matt"

Ik had wat goed te maken dus hier is weer een nieuw deel!

Unbelievable ~Bankzitters-Where stories live. Discover now