POV Ilse:
Ik sta met Liam achter de bar. Maddie en Nova hebben eventjes pauze. Ik praat met hem een beetje over dagelijkse bezigheden en over hoe ik nog een extra baantje wil gaan zoeken, omdat de huur steeds duurder word en ik Maddie niet wil opzadelen met al dat gedoe. Ik schenk een paar drankjes in voor de mensen aan de bar als ik een groep jongens naar binnen zie lopen. Eerst besteed ik er niet heel veel aandacht aan, omdat er wel vaker groepjes mensen naar binnen komen. "Ilse?" Hoor ik opeens achter me. Ik denk eerst dat het Liam is die me roep maar als ik me omdraai zie ik wie het echt zei. "Robbie?! ,wat doe jij hier" Ik heb nu echt geen zin in hem. "Ik ben uit met de jongens". Ik kijk achter hem en zie dat Matthy, Milo, Raoul en Koen achter hem staan. "Hoi" zeg ik. 'Heyy" zeggen ze terug. Ze bestellen een drankje en gaan verder waar ze gebleven waren. Ik heb weleens vaker dat er mensen komen die ik ken dus het verbaasd me eigenlijk helemaal niet dat hun hier ook zijn. Ik help andere mensen om aan een drankje te komen als Matthy opeens aan de bar zit. "Dus jij werkt hier" "ja, problemen mee?" "Nee dat niet, maar gewoon toevallig" "zeg dat wel" "maar wat is er" "niks hoezo" "nou omdat als mensen aan de bar komen zitten ze meestal wat te drinken willen of gezelschap zoeken" "ik hoef niks te drinken, maar het is gewoon een beetje druk daar" zegt ie terwijl hij naar de groep met jongens wijst. Ik kijk naar ze en zie dat het inderdaad onrustig is. "Ik ben niet z'n persoon die graag met mensen omgaat" "ga je dan om met aliën's ofzo" zeg ik. Hij lacht "nee dat niet, maar ik bedoel dat ik een beetje mensenschuw ben" "ik voel je" "heb jij hetzelfde dan" "nou ja ik vertrouw mensen niet heel snel dus als je dat hetzelfde kan noemen" "ongeveer wel" . Ik zie dat er een rijtje met mensen staat te wachten en dat Liam druk bezig is. "Maar ik moet weer verder" "is goed". Ik ga naast Liam staan en help hem om de rij in te korten. "Hierna hebben wij toch pauze?" "Ja, als het goed is wel".
Een tijdje later zit is in onze kantine een banaan te eten. Nova heeft mij even overgenomen en nu zitten Maddie en ik samen in de kantine. "Ik kwam mijn broer en Koen enzo weer tegen" "hier!?" "Ja......." "Das kut" "Best wel" "maar ik ben ff plassen en dan neem ik Liam over" "is goed succes" "dankje" . Maddie is weg en nu zit ik alleen in de kantine. Ik zie dat ik een berichtje heb
Matthy🤍:
Hey, waar ben je?
U:
In de kantine
Matthy🤍
Ohhhh, waarom
U:
Ik heb pauze
Matthy🤍:
Wanneer kom je weer?
U:
Met een kwartiertje ofzo, maar waarom
Matthy🤍:
Ik verveel me
U:
Je bent letterlijk uit met je vrienden, hoezo ga je daar niks mee doen?
Matthy🤍:
Ik weet niet. Had überhaupt geen zin om uit te gaan
U:
Hoezo nie?
Matthy🤍:
Ik hou meer van gewoon thuisblijven.
U:
Ja oké je hebt wel een punt.
Matthy🤍:
Maar dan zie ik je zo weer
U:
👍🏻
Ik loop naar de kraan om wat water te pakken als ik opeens twee handen op mijn heupen voel. Ik schrik en sla ze snel weg. Als ik me omdraai zie ik dat het Liam is. "Liam wtf" "Ooohh fuck jij bent Maddie niet" "nee" "waar is ze dan" "op de wc" ik draai me hoofdschuddend weer om. Maddie en ik worden wel eens door elkaar gehaald maar zo erg lijken we nou ook niet op elkaar.Ik zoek er verder niks achter dus ik ga met m'n glas water weer aan de tafel zitten. Ik drink het leeg en besluit weer aan het werk te gaan. Als ik weer terug loop zie ik dat Matthy nog steeds aan de bar zit. "Nog steeds hier" vraag ik. "Yep" "één vraagje, waarom gaan jullie hier naar de club" "ik heb ook geen idee, Milo zei dat het een leuke club was" "is het ook" zeg ik "voor jouw wel jij kent hier tenminste wat mensen" "ja, maar jij bent hier voor je lol en ik moet werken" "oké oké jij wint" "weet je ga het gewoon proberen, ga gewoon bij ze staan met een biertje en praat gewoon een beetje mee" "makkelijker gezegd dan gedaan" "geef toe moeilijk is het niet" "oké omdat jij het zegt" Matthy staat op en loopt naar de jongens toe. Volgens mij gaat dat wel prima. Ik ga verder met biertjes en shotjes uitdelen. Het is inmiddels 00:00 dus het is aardig druk, want in de loop van de avond komen er mensen vanuit een andere club weleens hierheen.De laatste uren zijn niet heel bijzonder. De mensen gaan steeds meer richting huis. En ook Matthy, Robbie, Milo, Raoul en Koen gaan weg. Er was nog wel een klein akkefietje tussen Liam en onze baas. Het ging volgens mij over dat hij niet door werkte, maar dat was het ook wel. Ik voel dat ik een beetje moe begin te worden. Ook niet gek wat het is bijna 02:00. Ik moet alleen nog even vegen en dan ben ik ook klaar voor vandaag. Ik veeg snel en kijk even bij Maddie of zij ook klaar is. "Hey, ben je klaar" "zekers ben kapot" "ik ook, ben echt toe aan mijn bed" we stappen in de auto en rijden terug naar huis. Ik pak en glas water en plof op de bank neer. Ik drink het leeg en besluit om maar naar bed te gaan. Maddie is al naar bed dus daar heb ik geen last van in de badkamer. Ik neem een snelle douche en stap in bed. Ik leg mijn telefoon aan de lader en ben binnen vijf minuten weg.
Sorry, sorry, sorry dat het zolang duurde voor een nieuw deel. Maar had het druk met school enzo. En ik wil ook meer vanuit iemand anders gaan schrijven.
YOU ARE READING
Unbelievable ~Bankzitters-
FanfictionIlse heeft haar broer vier jaar lang niet gezien. Maar dan duik hij opeens op. Wil ze haar broer wel in haar leven? En waar bemoeit hij zich mee? En belemmert hij haar liefde?