~5~

353 5 1
                                    

Maandagavond

POV Ilse:

We zitten met z'n alleen op de bank film te kijken. Het iets niet een hele bijzondere film, dus ik dommel al snel weg in mijn gedachten. Ik denk na over wat is van iedereen denk hier. Koen kende ik al dus daar is niks bijzonders mee. Milo kende ik een beetje maar was ook niet echt nieuw. Robbie, Robbie mijn broer, mijn broer die 4 jaar lang weg was . 4 jaar van horror. Maar goed ik ben opzich wel blij dat ik heb weer zie. Raoul is heel aardig en heeft het meest tegen mij gepraat vandaag. En als laatst Matthy. Matthy heeft niet zo veel gepraat. Ja we hadden dat kleine gesprek in de gang, maar that's it. Terwijl is verder dagdroom hoor ik dat iemand mijn naam roept. "ILSE". "Jezus is er iemand dood ofzo". "Blijf je slapen". "Als het mag...". "Tuurlijk mag het". "Thanks". Ik vraag me af waar ik moet slapen, maar dat is een zorg voor later. Als de film is afgelopen in het 23:00 en zijn we allemaal redelijk moe. "Zullen we maar gaan slapen" vraagt Raoul. "Is goed" roepen er een paar terug. "Eehhmm Koen waar moet ik slapen". "Weet nie je mag wel bij mij maar denk niet dat Rox dat leuk vind en bij Raoul en Rob kan je ook niet want die hebben een vriendin, dus je kan bij Milo of Matthy". Het liefst slaap ik op de bank omdat ik het een beetje raar vind om met een jongen die ik net een halve dag ken in bed te liggen. "Je kan wel bij mij" hoor ik achter me. Ik draai me om en kijk degene aan die het zei. Matthy. "Omdat mijn kamer een badkamer heeft" zeg hij snel. "Oké, waar is je kamer" vraag ik. "Eerste deur in de gang". "Oké, welterusten iedereen" zeg ik. "Welterusten" wordt er terug geroepen. Ik loop maar Matthy's zijn kamer waar in mijn tas in de kamer zet. Ik kijk ff rond. Zijn kamer ziet er redelijk uit voor een jonge. Ik pak mijn toilettas en pyjama en loop naar de badkamer. Daar haal ik mijn make-up eraf en poets ik mijn tanden. Ook doe ik snel mijn pyjama broekje aan. Wanneer ik die aan heb pak ik mijn trui, maar op dat moment gaat de badkamer deur open.Matthy. Ik sta nog in mijn bh met mijn trui in mijn handen. Matthy kijkt me aan. Scant mijn lichaam en zegt: "ooohh sorry ik ga al". Wtf denk ik bij mezelf. Ik doe snel mijn trui aan en haal goed adem voordat ik de kamer binnen loop. Als ik de kamer binnen loop zie ik dat Matthy op het bed zit met z'n rug naar me toe. Ik ga achter hem staan en zie dat hij op zijn telefoon zit. Ik kijk en zie dat ie op mijn insta kijk. Ik schrik een beetje, want ik ken deze jongen pas een halve dag en hij stalkt me nu al. "Jij kan" zeg ik dan. Ik zie dat Matthy schrikt. "Oohhh oké" zeg hij en hij staat op. Ik ga op het bed liggen en pak mijn telefoon. "Eehhmmm Ilse". "Ja". "Hoelang stond je eigenlijk al achter me". "Lang genoeg" zeg ik terwijl ik lach. Ik zie dat hij bloost en lacht terug. Ik kijk weer op mijn telefoon en stuur iedereen ff een GN snap. Na een paar minuten komt Matthy weer binnen gelopen. "Vind je het erg als ik zo slaap?" . Ik draai me om en zie dat hij alleen in zijn boxer staat. Ik scan zijn lichaam. Jezus. "Eehh nee hoor" zeg ik terwijl ik voel dat ik bloos. Ik weet echt niet wat er met me aan de hand is. Eerst weet ik niet zo goed wat ik van deze jongen moet denken en nu weet ik het te goed. "Aan welke kant slaap jij?" Vraagt ik terwijl ik van het bed af ga. "Ik lig meestal links, maar als jij links wil vind ik dat ook prima". "Ik lig wel rechts" zeg ik. "Opgelost" zeg Matthy. We stappen in bed. Ik woel een beetje heen en weer en denk na. Toch bizar dat ik nu bij een soort vreemde in bed lig, mijn broer heb ontmoet en met 5 jongens in huis zit. Als je me dat 24 uur geleden had verteld had ik je zeker uit gelachen. Volgens mij voelt Matthy dat er iets is, want hij kijk me aan. "Wat is er". Ik twijfel of ik hem het verhaal van mij en Robbie wil vertellen. "Het hoeft niet als je wilt. "Oke , maar dan moet je wel beloven het aan niemand door te vertellen". "Belooft" . "Nou kijk je weet toch dat Robbie vier jaar geleden hier kwam wonen". "Ja...". "Ik was toen zeventien en zat nog op school". Ik besluit het deel over mijn ex maar weg te laten . "Maar een jaar later werd ik achttien........" . "En toen?" "Toen besloten ze dat ik geen waarde meer had sinds Rob weg was en dus gooide ze me uit huis". Matthy kijkt me aan. "Gelukkig kon ik op dat moment bij mijn beste vriendin Maddie terecht en, omdat we de zelfde studie gingen doen gingen we een paar maanden later in Utrecht wonen, dus eigenlijk valt het wel mee" "Sorry" zeg Matthy opeens. "Nee nee jij hoeft daar geen sorry voor te zeggen". "Oké, maar wel blij dat je het me hebt verteld". Ik voel dat er een enorme last van mijn schouders af is, maar het voelt ook een beetje raar om Matthy nu al in vertrouwen te nemen. "Kom" zeg ie terwijl hij zij armen opent. Ik ga in zijn armen liggen met mijn hoofd op zijn borst. Het voelt vertrouwt. Al snel merkt ik dat ik in slaap val.

Unbelievable ~Bankzitters-Where stories live. Discover now