POV Matthy:
Ik vond het erg gezellig, hopelijk kunnen we contact houden. Terwijl ik terug naar Casa del Huts rij denk ik aan wat Ilse zei. Ze zei dat ze uit huis is gezet omdat ze te weinig deed, maar volgens mij is dat niet het hele verhaal. Ik heb wel doorgevraagd, maar ze liet niet echt iets los. Ik ben blij dat ze nu niet meer bij haar ouders woont. Wel vind ik dat ze misschien een beetje eenzaam is. Ik heb haar niet echt horen praten over verdere vrienden en Maddie is wel vaak bij Liam volgens mij. Misschien moet ik wel vragen of ze een weekendje bij ons komt. Gewoon om te kijken of ze het wat vind. Ze is wel een keertje gebleven, maar dat was niet echt uitgebreid.
Eenmaal thuis parkeer mijn auto tussen de andere en maak de deur open. "Ben er weer" "hey" hoor ik terug. Ik schop mijn schoenen uit en hang mijn jas aan de kapstok. Even snel Ilse een bericht sturen dat ik thuis ben.
U:
Hey, ben thuis.
Ik krijg niet gelijk een reactie terug. Niet erg ze is vast druk. Ik stop mijn telefoon weg en loop de woonkamer binnen. "Hoe was het bij je moeder" ik kijk om. Raoul. "Ja wel prima" . "Toppie". Raoul zou toch niks weten? En als ie iets weet hoe? . Niet aan denken Matt. Ik loop naar mijn kamer , ik besluit nog even te gaan editten.
POV Ilse:
Ik vond het echt gezellig met Matthy. Volgens mij voelt hij wanneer ik behoefte heb aan iemand. Ik wil net kijken of Matthy me al een tikkie heeft gestuurd. Leeg. Kut. Ik pak een oplader en leg m'n telefoon eraan. Ik ga maar stofzuigen, want heb geen idee wat ik anders moet doen.. Zo'n actief leven heb ik niet echt. Ik heb wel vriendinnen, maar veel wonen rondom Eindhoven en ja dat is niet hier om de hoek. En Matthy en ik. Ze zijn echt maatjes geworden. Wel voelt het nog steeds raar dat Robbie opeens in mijn leven kwam. Ik had liever gehad dat ie niet daar woonde, maar ja zo is het leven. Als ik klaar ben met stofzuigen kijk ik of m'n telefoon opgeladen is. 12%. Genoeg om even te kijken of ik berichtjes heb. En ja hoor.
Matthy🤍:
Hey, ben thuis
U:
Fijn, en stuur me even een tikkie.
Matthy🤍:
Komt niks van in🙅♂️
U:
Matt, serieus.
Matthy🤍:
Ik ben serieus
U:
Dankje 🫶🏻
Matthy🤍:
Geen dank
Ik schud lachend mij hoofd. Eigenwijs weer. Ik denk dat ik Matthy wel leuk begin te vinden. Wacht Ilse stop. Dat kan echt niet. Het is de beste vriend van je zo genaamde broer en waarschijnlijk vind hij jouw niet leuk. Ik schud de gedachtes weg. Vanmiddag heb ik weer training. Weer met alleen Milo want Maddie heeft zich weer eens afgemeld. Ik vind Milo niet zo irritant als eerst. Denk dat het vooral komt omdat we elkaar nu ietsje beter kennen. Ik denk aan Maddie. Ze is echt vaak weg en ik weet dat ze over een paar maanden bij Liam intrekt , maar op dit moment wonen we nog samen. Althans zo ongeveer want ze is ongeveer altijd bij hem en als ze thuis is is het nooit meer dan 2-3 dagen. Het is net na het avondeten en ik besluit me maar te gaan omkleden. Ik vraag me nog steeds af waarom Milo hier tennist. Het is namelijk totaal niet in de buurt. Ik vraag het hem straks wel.
Als ik ben omgekleed stop ik wat spullen in mijn tas. En gris snel mijn sleutel van het aanrecht. Ik krijg het altijd voor mekaar om te laat te komen. Ik loop de trappen af. Mijn fiets staat er gelukkig nog. Ik heb namelijk wel eens tijden gehad dat ie er niet meer stond. Ik spring op de fiets . Op weg naar de tennisbaan. Eenmaal aangekomen zie ik de auto van Milo al staan. Geen verrassing want ik ben niet heel vroeg. "Heyy" "kon je nie wat eerder komen ofzo" "nope sorry". Milo rolt met z'n ogen. "Nou kom dan gaan we de baan op" . Milo en ik spelen wat over en spelen een wedstrijdje. Als we daar mee klaar zijn besluiten we allebei naar huis te gaan. "Hey Milo wacht eens". Milo draait zich om. "Wat is er" "waarom tennis je helemaal hier , het is toch niet in de buurt" "I know, maar ik studeerde hier en had geen zin om van club te switchen" "oke" . Ik stap op mijn fiets en fiets naar huis. Maddie is nog steeds niet thuis. Ik ben er een beetje klaar mee. Zij laat mij hier gewoon zitten. Alleen. Ik denk dat Koen wel een beetje gelijk heeft. Ik ben ook wel een beetje eenzaam. Misschien moet ik wat vaker naar Koen of Matthy. En ik moet echt even met Maddie praten. Ik wou d'r gaan bellen maar bedacht me dat zo'n gesprek beter niet over de telefoon kan. Dus moet ik wachten tot ze thuis komt.
Twee uurtjes later komt ze thuis. Het is half tien s'avonds. "Hey kan ik even met je praten" "ja tuurlijk" " weet je ik vind het gewoon kut dat je zo vaak bij Liam bent" "ja sorry we hebben het gewoon druk met de voorbereidingen voor het samenwonen en zo vaak zijn we echt niet samen hoor". Ik sta op en loop weg misschien kan ik iemand bellen om afleiding te zoeken. Maar wie dan.
Beetje basic maar ja.
Iemand nog ideeen voor verdere gebeurtenissen?
YOU ARE READING
Unbelievable ~Bankzitters-
FanfictionIlse heeft haar broer vier jaar lang niet gezien. Maar dan duik hij opeens op. Wil ze haar broer wel in haar leven? En waar bemoeit hij zich mee? En belemmert hij haar liefde?