POV Ilse:
Ik ga me maar alvast omkleden. Ik twijfel nog over wie ik zou bellen. Koen of Matthy. Met Koen kan ik lachen maar eigenlijk heb daar geen behoefte aan. En Matthy. We hebben nog veel die we elkaar kunnen vertellen. Ik haal mijn make-up eraf en doe m'n pyjama aan. Ik heb het een beetje koud dus besluit er een trui overheen aan te doen. In zeg Maddie welterusten en stap mijn bed in.
U:
Hey, heb je zin om te bellen
Ik hoop dat hij snel reageert. In de tussen tijd lees ik wat berichtjes en werk mijn sociale media bij.
Matthy🤍:
Natuurlijk wanneer en hoe
U:
Nu als het kan en FaceTime misschien
Matthy🤍:
Tuurlijk
Inkomend videogesprek Matthy🤍
M: Heyy
I : Heyy
M: waarom wou je eigenlijk bellen
I: ik heb niks anders te doen
M: goed genoegen reden
I: maar heb jij nog wat gedaan vandaag
M: met een meisje afgesproken
I: echt! Hoe heet ze
M: Ilse
I: joh!🤦🏼♀️
M: maar nee eigenlijk niet veel beetje geedit maar dat was het ook wel jij?
I : heb beetje opgeruimd en getennist.
M: hoe was het met Milo 😂
I : wel te doen alleen Maddie kon weer niet mee
M: was ze weer bij Liam
I: yep
M: heb je haar nog gevraagd
I: ja en ze zei dat ze gewoon druk was en dat ze echt niet zo vaak weg was
M: what the fuck
I : ja maar ja ze gaat toch weg over een paar maanden
M: echt!
I : yep ze trek bij hem in
M: ben je dan alleen?
I : yep
M: wil je dat wel
I: nou ja voor mij maakt het niet echt een verschil want ze is er nu toch nooit
M: nee oké maar dan is het alsnog kut
I: wel een beetje
M: heb je anders zin om morgen langs te komen
I: mag dat dan
M : tuurlijk jij altijd
I: dankje
M: wanneer wil je komen
I: wanneer het uitkomt
M: ik denk dat rond 15 uur hebt makkelijkst is want we hebben daarvoor nog opnames
I: oké is goed
M: wil je ook blijven slapen
I: graag!
M: fijn
Matthy en ik praten nog even door. Ik voel dat ik moe begin te worden. En ik val langzaam in slaap.
POV Matthy:
Ik ben met Ilse aan het bellen. We hebben een gewoon gesprek en ik heb haar gevraagd of ze morgen wilt komen. Gelukkig zei ze ja. Ik zie hoe ze langzaam haar hoofd op het kussen voor haar laat zakken. We praten wel nogsteeds maar ik merk wel dat ze moe begint te worden. Het verbaasd me dat ze mij belde en niet Koen. Ik word er blij van als ik daar aan denk. Ze verteld me over het gedoe met Maddie en ik kwam er achter dat Maddie echt weg gaat. "Hey waarom belde je mij eigenlijk in plaats van Koen". Ze reageert niet. Ik kijk nog eens goed en zie dat ze haar ogen dicht heeft. Ze slaapt. Eigenlijk is ze best wel schattig. In haar pyjama en haar te grote trui. Ik maak snel een screenshot. "Slaaplekker Illy" fluister ik nog voordat ik ophang.
Als ik ophang besluit nog even naar de woonkamer te lopen. Het is rond bedtijd maar er zijn vast nog wel een paar mensen wakker. En ik kreeg gelijk. Alleen Raoul en Robbie waren er nog. "Hey Matt" zeg Raoul. "Hey" zeg ik terug. Ik loop door naar de keuken waar Robbie staat. Ik pak een glas water. En drink het leeg. "Met wie was je aan het bellen" vraagt Robbie. Ik twijfel of ik het moet zeggen. "Met een vriendin" "wie?". Ik kijk Robbie aan. "Ilse". "Waarom bel je met me zusje" "gewoon dat vinden we gezellig" "beter gaan jullie niks doen" "wat bedoel je" "je gaat niks met mijn zusje doen oké". Ik schrik een beetje van Rob maar laat me zeker niet zomaar aan de kant zetten. "Volgens mij bepalen we dat zelf" "gast doe normaal" "doe zelf normaal" "waarom zou ik als mijn beste vriend en mijn zusje iets hebben" "we hebben niks" "nee maar belt wel met haar en iedereen weet dat jullie close zijn. Te close" "wat wij doen is aan ons en ik zou maar normaal gaan doen want morgen komt ze". Bij dat gezegd te hebben draai ik me om en loop rechtstreeks naar mij kamer. Wtf denk ik. Ik weet niet of ik nu moet balen of niet. Ik vind Ilse wel leuk maar ik weet niet of zei dat ook vind. Maar 1 ding weet ik zeker. Ik ga Robbie niet vertellen dat ik vandaag bij haar was. Ik app Ilse nog snel even. Ook al weet ik dat ze het waarschijnlijk morgen pas leest.
U:
Hey Illy, Robbie heeft gehoord dat we aan het bellen waren en dat vond hij niet heel leuk. Geen idee waaarom. Als je morgen bij ons bent kun je beter niet zeggen dat ik gister bij je was. Hoe graag ik het ook zou willen, maar het kan niet want dan flipt Rob nog meer. Oja ik was gister zo genaamd bij mijn moeder. Oja je was in slaap gevallen. (Super cute) ba-bye Matt
Zo das ook weer gefixt. Ik maak me klaar voor bed en ga slapen.
Waar gaan jullie heen op vakantie?
YOU ARE READING
Unbelievable ~Bankzitters-
Fiksi PenggemarIlse heeft haar broer vier jaar lang niet gezien. Maar dan duik hij opeens op. Wil ze haar broer wel in haar leven? En waar bemoeit hij zich mee? En belemmert hij haar liefde?