~4~

374 6 3
                                    

POV Ilse:

We zijn inmiddels beneden en ik zie hoe Koen zich probeert in te houden tegenover Robbie. Ik knijp zachtjes in zijn hand om te laten weten dat ik oké ben en kijk hem aan. Hij kijk terug. Ik laat Koen z'n hand los en ga bij de rest op de bank zitten. "Sorry daarvoor" zeg ik terwijl de groep aankijk, maar waar waren we. "Geen idee , maar vertel wat meer of jezelf" . "Nou ik ben dus Ilse p, maar ik denk niet dat dat nieuw is voor jullie. Ik woon in Utrecht samen met mijn vriendin Maddie en heb net mijn studie afgerond." Zeg ik. "Maar is het echt waar dat jij en Milo bij elkaar op tennis zitten" zeg Rob opeens. "Ja we trainen ongeveer twee keer in de week denk ik" zeg ik terwijl ik Milo aankijk. "Hij knikt en zegt " ja klopt". Dan kijk ik naar Matthy. Ik heb hem nog niet veel horen praten sinds ik hier ben, ik denk dat hij de mensenschuwe jongen is waar Koen het over had. En hij is ook zeker niet lelijk. Ik zie dat Matthy mij ook aankijkt en kijk snel weg.Ik weet niet zo goed wat ik überhaupt van die huis en deze mensen moet denken. Ik word uit mijn gedachten gehaald als ik iemand mijn naam hoor zeggen. Ik kijk op om te kijken wie hij zei en zie dat het Koen is. "We gaan eten bestellen wat wil jij". "Eehhm doe maar een patatje" zeg ik. Dank bedenk ik me dat ik nog Maddie moet bellen dat ik hier blijf slapen. "Eeehh jongens is het goed als ik ff naar de gang ga, ik moet nog ff iemand bellen" zeg ik . "Ja is goed" zeggen ze. Ik loop naar de gang en bel Maddie.

"Hey Illy . Ik vroeg me al af waar je bleef"

"Hey Mad. Ik ben bij Koen"

"Ooohh leuk , zijn ze vrienden een beetje aardig"

"Jawel alleen ken ze natuurlijk net pas"

"Ja oké dat is wel waar"

"Maar ik belde om te zeggen dat ik hier blijf slapen, als je dat niet erg vind"

"Kind jij zegt dat je ze niet goed kent maar ondertussen blijf je wel slapen"

Ik lach

"Ja sorry , maar moet gaan"

"Doei Illy"

"Doei Mad"

"Oja en noem me geen Mad"

"Ja ja , nou doei"

Ik hang op , als ik me wil omdraaien zie ik dat Matthy ook in de gang staat. "Was dat je vriend" zeg ie dan opeens. Ik kijk hem aan . jezus wat een mooie ogen. "Nee" zeg ik dan . "Wie dan wel" zegt Matthy . "Gewoon een vriendin". "Sinds wanneer heet een meisje Mad" . "Ze heet Maddie maar ik noem haar Mad". "Ooohh ik was al bang" zegt Matthy. Ik voel dat ik moet blozen en kijk naar de grond. Dan loop ik langs Matthy heen richting de woonkamer terwijl ik zijn ogen in mijn rug voel branden. Wat is er toch met hem. Het eten is inmiddels aangekomen en we zitten met z'n allen aan de eettafel 'maar jongens .... Ik weet alleen jullie namen en voor de rest niet heel veel meer dus vertel' . Ze kijken me aan. 'Wat jullie weten ondertussen ook alles van mij' . 'Bijna alles' fluisterd Koen. Ik kijk hem boos aan. 'Nou ik woon hier samen Het eten is inmiddels aangekomen en we zitten met z'n allen aan de eettafel 'maar jongens .... Ik weet alleen jullie namen en voor de rest niet heel veel meer dus vertel' . Ze kijken me aan. 'Wat jullie weten ondertussen ook alles van mij' . 'Bijna alles' fluisterd Koen. Ik kijk hem boos aan. 'Nou ik woon hier samen met deze jongens in een huis, maar wordt ook de papa van de groep genoemd en ik heb een vriendin Lieke" zegt Raoul. "Leuk" antwoord ik. "Maar Illy vertel wat meer ,want ze weten alleen dat je op tennis zit enzo" zegt Koen. "Ja oké, maar zijn er vragen want zelf wat verzinnen in niet mijn sterkste punt" . "Hoe gaat het met pap en mam" zegt Robbie opeens. Ik verstijf. Hoezo vraagt die dit en al helemaal nu. Ik kijk hem aan. "Oké ander onderwerp" roept Koen snel. Ik kijk hem dankbaar aan. Misschien moet ik een keer met hem gaan praten over wat er is gebeurd in de tijd dat hij weg was. "Maar wie is Mad nou echt" hoor ik opeens naast me. Ik was vergeten dat we nog steeds bezig waren . Matthy heeft de vraag gesteld. "Mad is een afkorting voor Maddie en Maddie is de vriendin waarmee ik samenwoon". "Ooohh oké" . "Wacht woon je niet meer thuis" roept Robbie. "Nope" . Ik zie dat Robbie me een beetje verward aankijkt. Ik haal mijn schouders op en eet verder.

Als ik dit schrijf ben ik JARIG!!

Unbelievable ~Bankzitters-Where stories live. Discover now