~2~

397 5 0
                                    

Maandagochtend

POV Koen:

Ik heb vandaag afgesproken met Ilse. Echt zin in vooral omdat ik iets heel belangrijks tegen haar moet zeggen. Ik loop naar beneden waar alle drie de jongens op de bank tv zitten te kijken. "Goedemorgen" zegt ik vrolijk. "Zo jezus Koen kan je wat stiller zijn" roept Matthy. "Sorry hoor ben alleen vrolijk mag dat nie?" Roep ik terug. Op dat moment loopt Raoul de keuken in. "En waarom ben je zo vrolijk Koentje?" Fluisterd die. Je hoeft niet te fluisteren hoor, maar ik heb vandaag afgesproken met Ilse daarom, fluister ik terug. "OOEEEHH KOEN HEEFT EEN DATE" gilt Raoul. "OMG ECHT" roepen Matthy en Robbie terwijl ze de keuken binnen rennen. "Nee ik heb geen date en jullie weten ook dat ik Roxy heb, ik ga gewoon afspreken met Ilse, alleen Roel hier draait de waarheid gewoon om" zeg ik. Robbie wordt gelijk stil wat is er toch met hem elke keer als ik het over Ilse heb doet hij raar. Ik heb wel een idee maar dat met ik eerst checken bij Ilse. De jongens weten wel wie Ilse is maar hebben haar nog nooit in het echt gezien. "Oja ik vergeet één ding. Ik wil haar graag aan jullie voorstellen dus zorg dat je vanmiddag NORMAAL doet en zorg ook ff dat Milo hierheen komt". "Tuurlijk komt goed". "Maar ik moet gaan dus tot vanmiddag" . "Doei" gillen Raoul en Matthy voordat ik de deur achter met dicht trek. Ik stap in de auto en rij richting Ilse. Ik heb echt zin om haar weer eens een keer te zien. De laatste keer dat we elkaar spraken is al meer dan drie maanden geleden. We hebben natuurlijk wel gebeld, maar daar kan je ook niet alles vertellen. Gelukkig is het niet ver en ben ik er al bijna. Eenmaal aangekomen bel ik aan. 

POV Ilse:

Het is bijna 11 uur en ik zit op de bank te wachten op Koen en denk na over wat er allemaal is gebeurd in de afgelopen jaren. Zo werd ik een paar jaar geleden uit huis gegooid door mijn ouders. Verbrak mijn broer al het contact en ben ik mishandeld door mijn ex-vriend. Terwijl ik nog diep in mijn gedachten verzonken ben hoor ik dat de bel gaat, dat moet Koen zijn. Ik doe open en zie dat het inderdaad Koen is. "KOENTJUH" roep ik terwijl ik hem om de hals vlieg. Hij moet lachten "hey Illy". "Kom lekker binnen wil je wat te drinken?" . "Doe maar koffie" . "Komt eraan" zeg ik terwijl ik naar de keuken loop. Gelukkig is Maddie niet thuis ze is namelijk sporten. Een voordeel voor mij, want Maddie is altijd zo hyper als ik met mensen afspreek en zei toevallig thuis is. De koffie is inmiddels klaar en ik loop naar de woonkamer waar Koen al op de bank zit. "Dus wat moest je me zo nodig vertellen?" Vraag ik. "Nou eeehhh ik heb dus een vriendin" . "OMG ECHT" roep ik. "Ja hoezo". "Hoe heet ze?" . "Roxy". "Klink echt als een meisje voor jouw, wanneer kan ik haar ontmoeten?". "Jezus Ilse rustig". "Sorry hoor, maar het komt niet elke dag voor dat mijn beste vriend een vriendin krijgt".  Koen moet lachen. "Misschien moet je eerst mijn vrienden maar eens ontmoeten". Oja denk ik bij mezelf . Eigenlijk heb ik helemaal niet zo'n zin om die jongens te ontmoeten. Ik ben namelijk een beetje mensenschuw en vertrouw mensen niet zo snel. Ik merk dat ik begin te trillen en Koen merkt dat blijkbaar ook, want hij leg zijn hand op mijn been. "Hey het komt echt wel goed. De jongens zijn echt wel aardig tegen je en als ze dat niet zijn zeg ik er wat van oké" . Ik knik . "Oja neem anders wat spullen mee , want misschien blijf je wel slapen" . "Oké wacht even ben zo terug" roep ik naar Koen terwijl in naar mijn kamer loop en snel wat spullen in een tas gooi. Als ik klaar ben loop ik naar Koen toe en zeg ik dat ik klaar ben om te gaan. We lopen naar buiten en stappen in de auto.  Als we in de auto zitten staat ik een beetje voor me uit. Koen merkt het en begint te praten "weet je één van de jongens is ook een beetje mensenschuw,  de andere is ook een Brabander net als jij"  zegt Koen ik begin te lachen en merk dat ik het eigenlijk wel fijn vind dat Koen wat voor informatie geeft. "De andere zit ook op tennis en de laatste is heel zorgzaam en luistert goed naar je als je iemand nodig hebt" gaat Koen verder. "Mag ik ook weten hoe ze heten" vraag ik. "Tuurlijk, ze heten Matthy, Robbie, Milo en Raoul. Ik verstijf als ik de namen Robbie en Milo hoor. Nee Ilse het zijn hun vast niet denk ik bij mezelf terwijl ik naar buiten kijk.

Zullen het echt DE robbie en Milo zijn??

Unbelievable ~Bankzitters-Where stories live. Discover now