Vijf draken scheren door de lucht. Ze racen tegen elkaar.
"Wedden dat ik eerst terug zal zijn!" Daagt Cole hen uit.
"Ik dacht het niet." Antwoord Jay.
"Jah, omdat ik ga winnen." Roept Kai uiteindelijk en vliegt ravensvlug weg.
"Ik heb gewonnen." Zegt hij als ze allemaal in de tempel zijn aangekomen.
"Dat zien we." Zegt Lloyd op een zuchtend toontje.
"Hallo jongens!" Zegt ineens een stem, "En Nya, lang geleden."
De ninjas draaien zich om waar een bekent gezicht hun vrolijk toelacht.
"Skylor!" Roept Kai enthousiast.
"Jep, I am back Ninja." Zegt ze vrolijk.
"Skylor, moest je niet voor je familie bedrijf zorgen." Vraagt Nya aan haar terwijl ze de bezoeker bedenkelijk aankijkt.
"Ja, maar mijn moeder is teruggekeerd toen ze hoorde dat Chen verdwenen was dus ik kan jullie komen opzoeken." Vertelt ze super enthousiast.
"Maar, dat is geweldig." Zegt Kai. En hij omhelst haar. Als ze uit elkaar zijn komt Sensei Wu ineens naar hun toegelopen.
"Ninjas, ik vrees dat we een probleem hebben." Spreekt hij.
"Wat is er Sensei?" Vraagt Zane.
"Volg mij en Skylor, Misako zal je naar je kamer brengen." Zegt Sensei. Skylor knikt en loopt weg met Misako. De ninja en hun grootmeester rennen naar het hoofdkwartier.
"Jongens en Nya, jullie weten toch dat we dachten dat water het verloren element was?" Vraagt de sensei. Iedereen knikt. "Het blijkt dat water niet het verloren element is, maar wind."
"Wind?" Vraagt Jay, "Hoe kan dat het verloren element zijn?"
"Lang geleden bij het laatste gevecht van de vorige meesters, jullie ouders of verwanten, verdween de wind meester ineens. Ze zeggen dat hij opgeslokt werd door de duisternis. 3 dagen later vonden ze zijn lichaam terug. Het was één dag dood toen ze het terug vonden. Iedereen was ervan overtuigd dat het wind element verloren was. Maar de zus van een vriend van de meester beviel de dag van zijn dood van een kind. Even oud als Nya. Het kind heeft de krachten geërfd van de wind meester. Normaal gezien is zoiets niet mogelijk tenzij het kindje zijn ziel zo puur en zuiver is als de wind. Het probleem is, niemand weet van het kind af. Alleen de vader van het kind wist van de krachten af. De vader werd 5 jaar geleden dood terug gevonden. Sindsdien is het kind opgenomen bij een gezin. Welk gezin is een raadsel." Vertelt de Sensei.
"Dus we weten niet eens of het een jongen of een meisje is?" Vraagt Cole.
"Volgens de profetie van de verloren elementen is het een zij, een meisje dus." Antwoord de Sensei.
"Maar wat is het probleem Sensei?" Vraagt Zane.
"Ja, wat is het probleem?" Zegt Jay meteen erna.
"Als de nieuwe vijand haar overtuigd dat hij goed is zal Ninjago vallen." De sensei kijkt ze allemaal indringend aan.
"Nieuwe vijand? Hoe kan dat?" Vraagt Lloyd.
"Er is een nieuw gevaar wat hunkerd naar de macht. Wie of wat het is weet ik niet precies. Maar het kan alle machten oproepen zoals de Serpentijnen en de doden."
"Brr.. griezelig." Lacht Jay.
"Maar goed. De training gaat beginnen, kom jonge Ninja er valt nog veel te leren. Oh ja, nog één ding. Vertel dit tegen niemand." Sensei staat op en wandelt richting het treiningscour. Kai heeft de hele tijd niks gezegt. Iets over het verhaal verzwijgt de sensei voelt hij aan. Samen gaan ze in gevechts houding staan.
"Klaar?" Vraagt Sensei. Ze knikken en roepen dan te samen: "Ninja Go!" Ze slaan takken kapot en buigt stalen dingen.
"Vandaag leren jullie vliegen met jullie draken zonder moe te worden. Zonder uitgeput te raken." Knikt de Sensei.
"Meester van Elementen!"
"Meester van Aarde!"
"Meester van Ijs!"
"Meester van Bliksem!"
"Meester van Water!"
"Meester van Vuur!" Roepen ze allemaal tegelijkertijd. Ze zitten ieder op hun draak.
"Nu leerlingen. Vlieg naar drakenskop en scan de buurt op ongure dingen."
De ninja knikken en vliegen weg. Steeds hoger en hoger gaan ze. Tot ze een stipje zijn in de lucht. Sensei Wu zucht diep. Hij is zorgelijk over de toekomst van de ninjas. Dan wandelt hij terug de tempel naar binnen.
"Meester Wu!" Roept Skylor ineens. "Ik heb een vraag."
"Stel maar, nu heb ik wel even tijd." Zegt de Sensei.
"Wel, mijn zus, adoptie zus is altijd al gefascineerd geweest door de ninja vecht technieken. Ze vroeg of ze eens langs mocht komen." Zegt Skylor.
"Stuur maar terug dat dit verzoek geaccepteerd is. Dan heeft Nya een trainingsmaatje."
"Oké, ze zal snel arriveren. Misschien zelfs nog voor de Ninja er zijn." Zegt Skylor. Sensei knikt en loopt diep in gedachten gezonken weg. Skylor zucht en gaat aan de poort staan.
"Zury!" Roept ze. Een grote vogel komt afgevlogen.
"Haal mij zuster alstublieft. Ze moet hier snel zijn. Moeder wilde het zo." De vogel vliegt weg en verdwijnt achter de horizon.Boven op de berg is het koud en er ligt overal ijs. "Ergens verdachte bewegingen?" Vraagt Cole. "Niks in het Oosten!" Roept Kai. "Ook niks in de rest van de windhoeken." Zegt Zane. Cole zucht, dit wordt den lange dag.
"Wacht, daar is iets. Een robot achtig iets!" Roept Jay.
"Eindelijk iets om af te motten." Zegt Nya terwijl ze haar draak oproept. Samen vliegen ze naar de robot toe.**Serpentijnen= gevaarlijke slangmensen**
***Chen=vader Skylor + oude vijand van de ninja***
JE LEEST
Fight of Love
ActionKai, Jay, Cole, Zane, Lloyd en Nya komen terug aan in de tempel na het laatste gevecht. Daar wacht Kai namelijk een leuke verrassing. Skylar staat hun op te wachten. Nadat ze zich van het Ninja wezen had teruggetrokken om zich om het noedel bedrijf...