**Foto = Skylor**
Huang loopt naar de cirkel.
"De meester heeft orders, belangrijke orders." Zegt hij tegen zijn kameraden. "We moeten de wind Ninja vinden, en snel!" Roept hij. Een gedaante stapt naar voren.
"Ik weet dat ik een afstammeling van de eerste wind meester ben, mijn vader was hem. Ik heb een deel van zijn krachten geërfd. Maar mijn zusje, ik ken haar niet, ik weet alleen dat ze 5 jaar jonger als mij is. Én, dat ze grote grenzen heeft. Zij heeft al zijn krachten geërfd. Ik zal naar haar opzoek gaan en haar naar hier nemen. Jullie blijven de Ninja verder bestuderen." Zegt zijn stem. De gedaante kijkt zijn makkers aan. Dan beginnen ze allemaal samen vreed te lachen. De gedaante sluipt weg van het lachende groepje en spurt naar zijn voertuig. "Het is tijd om een bekende op te zoeken." Zegt gij terwijl hij gemeen grijnst. Daarna rijdt hij op de horizon af."Soms wens ik dat ik nog een geest was." Zegt Cole terwijl hij en Skylor aan de tempel omhoog lopen. "Hoezo? Nog een geest was?" Vraagt Skylor.
"Wel, toen Morro de wereld aan het overnemen was moesten wij Airjitzu leren. Maar ik kwam te laat uit een spooktempel en veranderde in een geest. Maar Nya heeft een manier gevonden om die vloek ongedaan te maken." Zegt Cole terwijl hij ineens een straling binnen krijgt.
"Dat is toch cool, een geest zijn." Zegt Skylor.
"Niet altijd, geloof me." Antwoord Cole. Ineens wordt de straling dubbel zo fel. "Deze kant op!" Roept hij snel. Hij en Skylor lopen door het doolhof van gangen. Achter hem loopt een leger van skeletten. Uiteindelijk bereiken hij en Skylor de grote zaal waar het wapen in zijn virtrine rond dobbert.
"Het is een lange zijs met een zwaard eraan?" Vraagt Skylor.
"Blijkbaar, maar om hem zo te nemen is te gemakkelijk." Zegt Cole terwijl hij de ruimte bestudeert. Dan kijkt hij plots op. "Er is iets mis." Zegt hij fluisterendLloyd rolt over de grond. De wind had hun weggeblazen van de deur. Hij en Tsai kruipen met moeite door de deur. Daar zien ze een wapen liggen. Het is een wit lederen zweep. Het handvat is lichtblauw met een woudgroene glans en aan het einde van het handvat ligt een witte diamant. De diamand kan ingedrukt worden en dan is het wapen en Kling, een zwaard. Het wapen is prachtig.
"Dit is een mooi wapen. Maar is het niet te makkelijk om het zo te pakken?" Vraagt Tsai. Lloyd knikt. Hij kijkt de kamer rond terwijl hij nadenkt. "Dit is zo te makkelijk." Zegt hij bedenkelijk. Hij kijkt onderzoekend de kamer rond. "Er is hier iets serieus mis." Zegt Tsai terwijl hij naar een schilderij wijst. Op het schilderij is de lucht getekend, maar de wolken bewegen. Plots giert er een sterke windvlaag door de kamer. Een persoon komt door de deur gestapt. Hij grijnst naar de Ninja.
"Wel wel wel, dit is lang geleden. Maar nu ben ik geen geest meer." Zegt de persoon in de schaduw.
"Wie ben je en wat doe je hier?" Vraagt Lloyd terwijl hij een kracht bal maakt. De persoon stapt in het licht, de Ninja schrikken. "Morro.." fluisteren ze.
"Inderdaad, ik ben Morro en ik kom het wapen voor mijn zus halen." Zegt deze met een glimlach op zijn gezicht.
"Je zus?" Vragen Tsai en Lloyd tegelijkertijd.
"Ja, de oude meester van de wind ging dood maar de zus van de beste vriend van die meester beviel toen van een dochter, mijn zus. De nieuwe meester van de wind. Ik was haar oudere broer en had een deel van de wind meester zijn krachten. Ik was jaloers op mijn zus en liep weg, ik weet zelfs haar naam niet meer. Maar door dit wapen vindt ik haar zo." Zegt Morro met een gemene grijns op zijn gezicht.
"Je komt hier nooit zomaar mee weg." Zegt Lloyd die voor de vitrine gaat staan.
"We zullen wel zien..." Antwoord Morro raadselachtig."Hier is het wapen!" Roept Jay naar Nya. Nya rent naar hem toe. Samen begluren ze het wapen. Het zijn nunchuks. Twee stokjes met een ijzeren ketting ertussen.
"Wauw, gelukzak. Ik wouw dat ik zo een wapen had." Zucht Jay. Nya slaat hem speels op zijn arm. Dan neemt ze het wapen uit zijn steiger en legt er snel een neppe versie in de plaats.
"En nu, wegwezen." Zegt ze gehaast.
"Niet zo snel." Klinkt een stel achter haar. Snel draaien ze zich om.
"Jij? Maar.. je had je toch bekeerd van het kwaad." Vraagt Nya.
"Ja, tot ze met een geweldig offer kwamen." Zegt de persoon.
"Ronin, eens een dief, altijd een dief." Zegt Jay woedend.
Ronin lacht: "Inderdaad Ninja, it's me. Geef me die Nunchucks." Dat laatste zegt hij dreigend.
"Nooit!" Zeggen Nya en Jay tegelijkertijd. Nya steekt haar wapen uit maar er gebeurt niks mee. "Werk dan." Mompelt ze woedend. Maar het wapen blijft stil liggen. Dan steekt ze het zuchtend terug op haar rug. "Dan maar zonder wapen." Zegt ze. Ronin lacht gemeen."Dus, jij dacht vroeger dat je de groene ninja was?" Vraagt Lin nieuwsgierig.
Kai zucht: "Dat is een lang verhaal."
"Geeft niks, zolang we je wapen niet vinden en door deze gangen dwalen hebben we tijd." Zegt ze glimlachend. Kai schraapt zijn keel en begon te vertellen.
"Dat was toen ik nog maar pas een Ninja was. Ik vond een papyrus waarop stond dat één van ons de groene Ninja zou worden. Maar dat bleek Lloyd te zijn. En ik ontdekte dat, maar dat was pas op het einde. Het was toen de serpentijnen aan de macht kwamen en speciale wapens gingen zoeken om de grootste slang ooit te laten bevrijden. Wij trainden om ons ware potentieel te krijgen, onze diepste krachten te bevrijden. Ik was de laatste die het kreeg en werd daardoor nogal roekeloos. Ik dacht dat ik de groene Ninja was en mijn potentieel pas kreeg als ik de dark lord verslagen had. Maar ik had het mis. Het derde wapen van de vier wapens was gevonden door de serpentijnen. We gingen in de aanval om het terug te pakken. Lloyd was toen nog een kleine last post. De slangen hadden hem gevangen. Zijn vader, Lord Garmadon was toen meegekomen. Maar hij was het kwaad. Toen we Lloyd hadden ging ik alleen achter de slangen aan om het wapen te pakken te krijgen. De vulkaan stond op uitbarsten. Plots struikelde Lloyd en hij viel op een rotsblok. De rest was buiten want de vulkaan was afgesloten. Ik probeerde het gevallen wapen te pakken maar moest kiezen tussen Lloyd en het wapen. Op dat moment kreeg ik mijn potentieel want ik besefte dat ik het niet kon krijgen door de groene ninja te worden maar door hem te beschermen. En zo ontdekte ik dat Lloyd de groene ninja was." Hij kijkt even naar zijn voeten. Hij was de herinnering aan het ophalen.
"Wat een prachtig verhaal." Zucht Lin. Dan lopen ze samen een zaal binnen. In de vitrine ligt een diamanten zwaard. Er staan vlammen op gedrukt.
"Het is prachtig." Zegt Lin verwonderd. Kai neemt het uit de vitrine.
"Ja. En van mij." Zegt een gemene stem grijnzend.
"De gedachte onderzoeker." Zeggen Lin en Kai tegelijkertijd.*Ik heb de fotos verandert. Nu zie je ook de menselijke versie van de ninja. Er komt nu ook liefde in... enjoy!*
JE LEEST
Fight of Love
ActionKai, Jay, Cole, Zane, Lloyd en Nya komen terug aan in de tempel na het laatste gevecht. Daar wacht Kai namelijk een leuke verrassing. Skylar staat hun op te wachten. Nadat ze zich van het Ninja wezen had teruggetrokken om zich om het noedel bedrijf...