5. Mountain climbing

97 5 1
                                    

**Foto=Ninja Cole (erop klikken)**

"Dit bos is ... dood" zegt Cole aarzelend. Kai en Cole lopen door het versteende oord.
"Dit is vreselijk..." zegt Kai zorgelijk. "De bomen kunnen niet ademen omdat er geen zuchtje wind staat." Constateert Cole zuchtend. Sluipend bereiken ze de muren van de stad.
"Misako? Wij zijn aan de rand, wachten op het teken." Spreekt Kai in een machientje.
"Nog even wachten ik geef dadelijk het sein." Antwoord deze onmiddellijk.

"Komaan Nya, we zijn er bijna!" Roept Jay.
"Weet ik!" Antwoord ze terug. Samen beklimmen ze de rots wand, de klif. Boven steken ze voorzichtig hun hoofd boven de grond.
"Misako, we zijn aangekomen." Zegt Nya.
"Mooi, nog drie te gaan. Wacht op mijn sein."

Pixel en Zane beklimmen de rots wand. Het is verbazingwekkend steil en hoog.
"Komaan Pixel, nog even." Kreunt Zane.
"Het aantal procent of te falen is 4.5 procent." Antwoord Pixel vastberaden. (Pixel is een meisjes robot.) Samen klimmen ze door. "Misako, top is berijkt." Geeft Zane door.
"Wacht even op mijn teken."

Lloyd en Sensei Wu scheren door de lucht op hun draken. Langzaamaan naderen ze de bergen rond de bibliotheek. Uiteindelijk vliegen ze boven de bibliotheek.
"Wat moeten wij ook alweer doen Sensei?" Vraagr Lloyd.
"We moeten de bezetters afleiden zodat de Ninja naar binnen kunnen sluipen. Daarna banen we ons een weg door de bibliotheek samen met het team van Zane en Pixel. De andere drie teams vertrekken naar de vergeten bibliotheek onder de bibliotheek waar wij nu boven vliegen." Antwoord hij.
"Waarom mag ik niet naar die vergeten bibliotheek?" Zeurt Lloyd.
"Omdat wij jouw boven nodig hebben." Zegt Sensei rustig.
"Misako, wij zijn op onze plek." Zegt Sensei in zijn machientje.
"Oké, maar nog even wachten." Antwoord Misako.

"Geef me je hand Skylor, ik heb een idee!" Roept Lin naar haar zus. Skylor grijpt de hand van haar zus. Lin trekt Skylor omhoog en gooit haar boven zichzelf. Maar omdat ze de hand van Skylor niet loslaat wordt zij ook omhoog getrokken.
"Zo gaat het veel sneller. Mijn beurt nu!" Roept Skylor. Skylor gooit Lin omhoog en vliegt daarna erachteraan. Zo berijken de twee al snel de top.
"Misako, aangekomen." Zegt Skylor in het apparaat.
"Oke, even iets berekenen."

Misako tikt als een gek iets in op de computer voor zich. "Het moet lukken!" Blijft ze de hele tijd in zichzelf herhalen. Ijverig werkt ze door. Dan neemt ze weer contact op met de rest.
"Het is tijd, Ninja Go!" Roept ze. Ze kijkt naar het scherm voor zich. 'Hopelijk lukt het!' bidt ze voor zichzelf en de anderen.

"Komaan Lloyd, onze beurt." Zegt sensei snel. Daarna brullen hun draken luid en duiken ze naar beneden op het gebouw af. Snel vormen zich er doelwitten af op de muren en op de binnenkoer.
"Ninja go!" Roept Lloyd luid. Daarna spuwt zijn draak geladen ijs op de vijand af. De bliksem in het ijs doet grondig werk bij de robots. Sensei Wu zijn draak spuwt water over de geesten heen. Samen zorgen ze voor tumult in en rond het gebouw. De draken vliegen weer omhoog.
"Blijven aanvallen Lloyd, de ninja moeten binnen geraken." Zegt Sensei Wu als ze voor de tweede keer omlaag duiken. Nu schiet Lloyd een aarde berg op de Serpentijnen. De slangen zitten helemaal bedolven onder de grond. Sensei Wu zorgt voor het doden leger. Met vuur laat hij hun botten in brand staan. De legers letten totaal niet meer op de muren. Uit de ooghoeken van beide zien ze de andere Ninja's naar binnen dringen. Voor de derde keer steigen ze op.
"Nu is het hun beurt maar we moeten wel naar binnen dus als de draken weer beneden zijn springen we op het dak. Begrepen?" Dringt Sensei aan.
"Ai Ai Sir!" Roept Lloyd. Samen duiken ze voor de laatste keer naar beneden. Het leger berijdt zich voor op een nieuwe aanval maar krijgen niks meer op zich afgevuurd. Verbaasd kijken ze naar boven waar de twee draken verdwenen zijn. Lloyd en Sensei Wu kijken vanaf het dak nog even naar het leger en klimmen daarna door een raam naar binnen. Waar Zane en Pixel op ze staan te wachten.
"Komaan! Geen tijd te verliezen!" Roept de Sensei waarna ze met het vieren de hoofzaal van de bibliotheek in lopen.

"Hoe moeten we in ninjas naam de verloren bibliotheek vinden!" Roept Nya naar de rest terwijl ze door de gangen lopen.
"Geen idee," antwoord Kai, "maar sensei zei dat we via de zaal van de geschiedenisboeken moesten gaan."
"En waar is die zaal?" Vraagt Jay.
"Recht voor ons, maar we hebben een probleempje." Antwoord Cole. Voor de deur staat namelijk een legertje Nindroids. Ze kijken elkaar aan.
"Knokken is we enige en de leukste manier om erdoor te gaan dus Ninja go!" Roept Skylor. Ze lopen op de Nindroids af. Iedere Ninja heeft drie nindroids voor zich. Kai laat al snel de eerste opbranden. Bij Cole gaat het iets moeilijker. Omdat hier in de beurt geen aarde is moet hij het zonder zijn element doen. Hij maakt een flikflak naar achteren en loopt tegen de muur op. Door een twee dubbele achterwaartse salto land hij achter de eerste Nindroid en hij trapt in de rug van zijn tegenstander. De Nindroid vliegt tegen de muur aan stukken. Jay en Nia hebben elkaars armen in elkaar geraakt en tillen elkaar om de beurt op. Daardoor kunnen ze snel en hard hun tegenstanders vernietigen. Skylor zorgt ervoor dat de wapens van de Nindroids tegen de eigenaars beginnen te werken. Een laserstraal schiet wel nog op haar af. Ze ontwijkt hem op een haartje na door een radslag naar rechts te doen. Lin neemt een stok van de muur en staat tegenover haar tegenstanders. Snel en vakkundig slaat ze de eerste en de tweede tegen elkaar. De derde ziet ze net de zaal inrennen. Vliegensvlug rent ze achter hem aan. Kai schakelt zijn laatste Nindroid uit en helpt Cole nog even. Uiteindelijk zijn ze klaar.
"Waar is Lin? Waar is mijn zus?" Vraagt Skylor. Net op dat moment wordt Lin door de deur gesmeten. Ze snellen naar haar toe en helpen haar op.
"Ik vrees dat we niet langer onopgemerkt zijn" zegt ze terwijl ze naar binnen wijst waar er een hoop Serugioten staan.

*Nindroids= half mens, half robotachtige wezens met lazer ogen en een onuitputtelijke bron.*
**Serugioten= mensen van de oude tijd, krijgers uit het westen. Ze zijn uitstekende wapenvechters en missen (bijna) nooit hun doel**
***wat vinden jullie er eigenlijk van?***
****tekening is zelf getekend****

Fight of LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu