3. first training

92 5 0
                                    

"Goedemorgen Ninjas. Wakker worden. Vandaag moeten we hard trainen." Wekt Sensei de Ninjas. Slaperig wrijven ze in hun ogen.
"Aarhh, Sensei, het is pas half 5." Klaagt Jay.
"Perfecte tijd om te beginnen met de dag." Zuchtend staan de Ninja op en wisselen ze van kleren. Daarna gaan ze naar de eetkamer waar vreemd genoeg al geluid uit komt. Cole duwt de deur langzaam open. Samen wandelen ze naar binnen. Daar zien ze dat Lin, Nya en Skylor al aan het praten zijn en dat hun borden leeg zijn.
"Hoelang zijn jullie al wakker?" Vraagt Lloyd aan hun.
"Een kwartiertje ofzo." Antwoord Nya grinnikend. Lin en Skylor beginnen te lachen, net zoals Nya. De jongens gaan verbouwereerd aan tafel zitten en nemen hun ontbijt. Dan komen Sensei Wu en Misako binnen. "Klaar? De training moet nu beginnen." Vertelt Sensei. De jongens knikken en ruimen af. De meisjes wandelen al rustig naar buiten. Daar zien ze dat het trainings parcours al is open gezet. De Sensei komt naar buiten. "Nya, kan jij onze gasten eens voordoen hoe het moet?" Vraagt hij.
"Natuurlijk Sensei." Antwoord Ze. Nya gaat klaar in de houding staan en loopt op de eerste hindernissen af. Daarna ontwijkt ze gemakkelijk alle pijlen die op haar worden afgeschoten. Ze springt over de bewegende balen en verslaat de poppen in de draaiende molen. Op het laatste klimt ze behendig tussen de obstakels door.
"Klaar!" Roept Nya tevreden. Lin loopt op haar af. "Dat was zo cool!" Zegt ze tegen Nya. Nya glimlacht om het enthousiasme.
"Oké, Skylor, jouw beurt." Zegt Misako. Skylor knikt en gaat klaar staan. Ook Skylor legt een foutloos parcours af behalve de poppen, die heeft ze niet allemaal kunnen ontwijken of verslaan. De jongens komen naar buiten.
"Hebben we iets gemist?" Vraagt Cole.
"Neen, niet echt behalve dat Skylor en Nya een record hebben gehaalt van snelheid. Vooral Nya dan." Zegt Lin enthousiast. De jongens lachen terwijl Kai, Nya aankijkt. "Dus mijn kleine zus heeft mijn record verbroken." Zegt hij speels. "Nou en Of!" Antwoord Nya.
"Lin voor je begint moet ik je vertellen dat je niet mag nadenken. Vertrouw op je instincten en op jezelf." Zegt Sensei.
"Dat zal ik doen." Antwoord Lin dood serieus. Ze gaat klaar staan.
"Ninja Go!" Roepen de jongens tegelijkertijd. Lin stormt op de eerste hindernissen af. Snel en handig ontwijkt ze de zwaarden en de regen van pijlen. Met een simpele sprong springt ze over de draaiende zijs en de knuppel. Ze kijkt even naar de balken die omhoog stuwen. Daarna maakt ze een salto en rent doodleuk over de balk. Ze springt naar het midden en trekt de vlag open. Ze land voor de Ninja.
"Klaar." Zegt ze met een grijns. Kai zijn mond was opengevallen van verbazing.
"Goed zo Lin, jij en Nya mogen naar trainingscour 2. Skylor, nog even oefenen op de tegenstanders. Jongens, jullie beurt." Spreekt Sensei. Skylor kijkt haar zus ongelovig aan en neemt die even appart.
"Hoe deed je dat?" Vraagt ze.
"Geloof in jezelf, en het is het ritme van die dans die jij me had aangeleerd. Ik zal blijven kijken, probeer maar opnieuw."
"Oke, bedankt Sis."
Skylor gaat klaarstaan en knikt naar Lin.
"Klaar? Ninja Go!" Roept deze.
Skylor maakt dit keer echt een foutloos parcours.
"Skylor, jij mag nu ook naar cour 2 en jongens, waar wachten jullie op." Grijnst Sensei. De jongens roepen Ninja go! En beginnen met hun parcours.

"Ik wist dat je het kon!" Roept Lin terwijl ze in de armen van haar zus valt.
"Bedankt Sis." Zegt Skylor blij.
"Geen probleem, en nu, trainen!"
Samen lopen ze lachend achter Nya aan. Misako komt bij hun staan. "Deel 2 is moelijk," vertelt ze aan hen, "Je moet balans maken."
"Hoe doen we dat?" Vraagt Lin.
"Jullie moeten leren om zacht te zijn en om op het zelfde moment hard te zijn." Zegt Misako. "Je moet hard zijn, als een rots of een eik. Snel denken en initiatief handelen. Niet bang zijn. Dat is deel 1, deel 2 is om zacht te zijn. Zoals een wolk, zoals een briesje wind. Je bent bewust, je bent in vrede want je weet, het is oké om bang te zijn. Één alleen is niet genoeg, je hebt bijde nodig. Alles in balans."
"Dus je moet hard en zacht zijn op hetzelfde moment." Constateert Nya.
"Jij hebt het begrepen." Knipoogt Misako.
"Om hard te zijn moet je leren jullie angsten te overwinnen. Dat brengt rust en vrede in je, want het is oké om ergens bang voor te zijn." Vertelt Misako. "Om te weten of jullie in balans zijn moeten jullie de havik kunnen."
"De havik?" Vragen de drie meisjes. Misako knikt en springt op een dunne rots. Ze neemt twee zwaarden vast en legt op haar hoofd een paar rotsen. Dan buigt ze voorover spreid ze haar armen en gaat ze op één voet staan. Haar andere voet steekt naar achter. "Dit is deel één, hard zijn." Zegt ze. Ze stapt af en en legt alles neer. Ze neemt een dauwdruppel op en laat die over haar lichaam bewegen zonder hem kapot te maken. De druppel komt uiteindelijk terug in haar hand. "Deel 2, zacht zijn." Misako grijnst. De meisjes kijken met open mond toe. Ze gaan allen op een rots staan en nemen twee zwaarden. "Begin bij het begin. Evenwicht." Zegt Misako. De meisjes buigen voorover en spreiden hun armen. Zo rap ze op één been staan vallen ze om. "Er is nog veel werk aan de winkel." Zucht Misako. Pijnlijk wrijven de meisjes over hun ruggen.

"Jongens, jullie mogen ook naar deel twee. Elkaar verstaan zonder woorden. Volg mij." Gebaart Sensei.
"Moeten we met gebaren spreken?" Vraagt Jay.
"Neen, het is veel moeilijker dan dat. Spreken met jullie ogen en gezicht, met jullie lichaam." Zegt Sensei. Ze komen aan bij een groot veld. "Probeer dit als een team te doen voor dat ik twee kopjes thee op heb." Zegt Sensei. En hij begint met thee ingieten. De jongens gaan klaarstaan.
"Ninja..." roepen ze maar Sensei Wu onderbreekt hun. "Zonder woorden!" Zegt hij en hij drinkt aan zijn eerste thee kopje.
De jongens kijken even bedenkelijk maar dan knikt Lloyd naar de rest. De rest begrijpt het en knikt terug. Ze stormen op het parcours af.
"Te laat." Zegt Sensei terwijl ze aan het lopen zijn.
"Maar we zijn nog niet eens begonnen." Zegt Kai.
"Geduld meester van het vuur. Dit wordt een hele lange dag." Zegt de Sensei.

**Misako= moeder van Lloyd
    Wu =nonkel van Lloyd**

Fight of LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu