8. Turned

79 6 0
                                    

**Foto is Lloyd=master of elements**

"Waarom moet de tempel van de wind zo laag in een grot staan. Onder grond kan toch geen wind waaien zeker?" Vraagt Lloyd aan Tsai.
"Geen idee, maar het zal wel een reden hebben zeker." Antwoord deze terwijl hij door een gat kruit. Ineens steekt er een wind op.
"We zijn dichtbij!" Roept Lloyd. Samen klimmen ze verder tussen de hopen aarde en de rotsblokken. Dan glinst er ineens iets. Voor hun staat een reusachtige tempel. Het is een ongelooflijk schouwspel.
"Euh, Lloyd... we zijn niet alleen!" Zegt Tsai terwijl hij naar een legertje achter hem wijst.
"We moeten snel de tempel in." Zegt Lloyd en zo snel als de wind beginnen ze te rennen. Net als ze de poort van de tempel dicht ge slaan hadden kwam het leger aan de poort.
"Deze tempel is reusachtig, hoe kunnen we in hemelsnaam het wapen van de wind meester vinden." Vraagt Tsai.
"Ja, dat vraag ik mezelf ook af. We kunnen maar beter gaan voor we gezelschap krijgen." Antwoord Lloyd. Samen lopen ze door de gangen. Niet wetend dat hun gedachtes voortdurend gelezen worden door iemand die zich in de schaduwen voort beweegt, een oude bekende.

"Dit is raar, waarom zou de tempel van de aarde in de lucht hangen?" Vraagt Cole. Als ze binnen in de tempel zijn. Cole had hun naar binnen gevlogen.
"Dat zal zijn om de meesters de rollen te laten vinden zonder hun krachten. In een tegengesteld element." Antwoord Skylor.
"Hoe weet je dat?" Vraagt Cole verbaasd.
"Gewoon, uit mijn koppie, en door dit plaatje wat hier hangt." Zegt ze terwijl ze naar een plaatje wijst. Cole leest het vlug even door. "Zo uit je Koppie hé?" Zegt Cole al grinnikend.
"Euhm... als een van Kai zijn broeders, weet je of hij mij leuk vindt?" Vraagt Skylor terwijl ze met haar haren prult.
"Dat weet ik eigenlijk wel en dat is uitzonderlijk. Wij praten alleen over vechten en ninja dingen. Maar ik ga je dat antwoord niet geven. Dat zal je zelf moeten uitzoeken." Antwoord Cole.
"Weetje? Jij praat heel gemakkelijk, het is leuk om met jou te praten!" Zegt Skylor.
"Tja, wat moet ik zeggen, ik ben een prater." Zegt hij terwijl hij een rotsblok optilt en aan de kant gooit. Samen sluipen ze door de gangen. Cole kijkt even naar buiten en ziet een klein legertje Nindroids beneden staan.

"Springen!" Roept Jay. Hij en Nya springen over de rotsen die over de lava stroom drijven.
"Dit is niet mijn element!" Zegt Nya tegen Jay.
"Het mijne ook niet, maar soms moet je je geest aanpassen. Het zal een soort toegangspoort zijn voor de water tempel. De meester zal het moeten halen zonder zijn element." Antwoord Jay. "Hé, ik bedenk me net iets. Als iedereen alles omgedraaid heeft zal Kai door water moeten. Ocharme, hij is bang voor water." Spreekt hij verder.
"Niet meer zo fel hoor!" Roept Nya als antwoord. Zuchtend en puffend berijken ze de overkant.
"Gelukkig!" Zucht Jay vermoeid. Ze kijken op, voor hun ligt een monsterachtig grote tempel. Langzaam en met open mond lopen ze richting de tempel. Nya kijkt rond de tempel. Dan trekt ze Jay razendsnel mee achter een rots.
"Er is daar een leger, een leger slangen." Zegt ze al fluisterend.
"Serpentijnen." Antwoord Jay al fluisterend. Hij balt zijn handen tot vuisten. "Hoe komen we binnen?" Vraagt hij. Nya bestudeert de omgeving en vindt een achteringang. Ze gebaart naar Jay en samen sluipen ze op de Ninja way naar binnen. Daarna sluipen ze door de gangen. "Jay, we moeten dat wapen vinden voor hun!"

"Fantastisch!" De tempel van vuur staat helemaal vanbove aan deze berg en de enige manier om er te komen is de waterval. Moeten we die waterval beklimmen?" Zegt Kai terwijl hij omhoog kijkt.
"Ja, ik vrees van wel. Maar kom op, we zijn Ninja en die overwinnen hun angsten dus... klimmen!" Antwoord Lin enthousiast. Samen klimmen ze naar de top van de waterval.
"Wat een geluk dat hij droog staat." Zegt Kai tegen Lin.
"Inderdaad!" Antwoord deze. Terwijl ze klimmen zit Kai ergens ver weg met zijn gedachten.
"Kiezen, waarom dat? Waarom weet ik niet wie mijn hart leuk vindt." Mompelt hij in zichzelf. Plots klinkt er gerommel. Ze kijken beide omhoog.
"W...ww... water!" Roept Kai luid.
Lin springt aand de kant en kan nog net het water ontwijken. Kai grijpt zich vast aan een uitstekende rots. Één hand van hem glijd weg want de rots is te glad. Kai kijkt naar beneden.
"Fijn!" Zegt hij Sarcastisch. Hij probeert zichzelf op te trekken maar de rots is te glad. Hij begint kramp te krijgen in zijn hand. Lin staat aan de kant toe te kijken, denkend over een manier om hem te helpen.
"Ik kan niet meer." Zucht Kai en hij laat los. Net op dat moment grijpt Lin zijn hand.
"Ninja geven nooit op." Zegt ze lachend. Daarna trekt ze hem ophoog. Ze staat op een grote boomstam die over het water ligt als een brug. Samen klauteren ze van de boomstam af en staan ze naast de waterval.
"Bedankt!" Zegt Kai terwijl hij even naar beneden kijkt.
"No problemo!" Antwoord Lin. Dan komen ze aan de top.
"De tempel van vuur!" Roepen ze beide tegelijkertijd. Ze kijken elkaar aan en barsten in lachen uit. Dan wandelen ze al lachend naar binnen. Twee priemende ogen houden hen in de gaten. De schaduw glipt weg en sprint naar zijn voertuig. Daarmee rijdt hij naar het hol van de leeuw.

"Meester! Ze hebben zwaktes, de ninja." Vertelt hij aan zijn meester. Een schaduw staat op.
"Geweldig, maar hebben jullie de wapens of de wind Ninja al?" Vraagt de meester aan Huang.
"Neen, maar we kunnen ze afnemen." Grijnst Huang.
"Doe dat dan maar, en snel!" Roept de schaduw. Huang buigt en verdwijnt weer in de schaduw. Al snel staat hij weer aan de top van de berg. Kai en Lin bestuderend.

**Do Ya Like it?**

Fight of LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu