6.Serugioten

102 7 2
                                    

**foto= Zane, Master of Ice (erop klikken)**

"De hoofdzaal... wat doen we hier Sensei?" Vraagt Zane.
"We moeten ervoor zorgen dat de anderen de vergeten Bibliotheek in kunnen door de poort te openen." Antwoord Sensei Wu. De zaal is reusachtig en strekt zich meters uit.
"Hoe kunnen wij die opening ooit openen?" Vraagt Lloyd.
"Pixel en ik scannen de ruimte even." Antwoord Zane. Zane is namelijk een Droid, een Robot.
"Dat is nu net het antwoord waar ik op wachtte." Mompelt Lloyd. Daardoor krijgt hij een slag tegen zijn hoofd.
"Wa...waarom dat?" Stamelt hij terwijl hij op zijn hoofd wrijft.
"Niet mompelen maar wachten, geduld is goud." Zegt de Sensei.
Plots biebt iets in de zaal.
"Sensei aan, over." Spreekt de Sensei in het communicatie machientje.
"Sensei! Kai hier. We hebben een klein probleempje. Er staan een paar Serugioten voor ons. En een paar is gelijk aan een stuk of honderd. Wat moeten we doen?" Roept Kai door zijn machientje.
"Probeer het achterste van de zaal te berijken. We doen wat we kunnen." Antwoord Sensei Wu.
"Serugioten? Wat zijn dat?" Vraagt Lloyd aan de Sensei. Maar Pixel antwoord al in zijn plaats.
"Serugioten zijn mensen van de oude tijd, krijgers uit het westen. Ze zijn uitstekende wapenvechters en missen bijna nooit hun doel." Zegt ze.
"Dat is een probleempje." Zegt Lloyd. "Hopelijk overleven ze het daar." Gaat Lloyd verder.

"Probeer het achterste van de zaal te berijken. We doen wat we kunnen." Spreekt Sensei door het machientje.
"En hoe moeten we dat doen?" Vraagt Jay wanhopig.
"Je vertgeet een paar dingen, één, we zijn Ninja. Twee, we zijn Airjitzu ninja."
"Arje-Wat-Zu?" Vraagt Lin verbaasd.
"Airjitzu, je kent spinjitzu toch wel hé? Dat rondtollen in een draaikolk over de grond waardoor we vele vijanden verslaan." Antwoord Cole vragend. Lin knikt.
"Wel, Airjitzu is een gevechtskunst waar we in een draaikolk door de lucht vliegen en vijanden afmotten." Zegt Jay.
"Afmatten Jay..." zegt Skylor.
"Ja, maar we hebben dan vooral last van motten dus... afmotten." Probeert Jay grappig te zijn. Iedereen begint een beetje te grinniken om de toon waarop Jay het zei.
"Er is één probleempje", begint Lin, "Skylor en ik kunnen geen... Airjitzu?"
"We houden jullie wel vast." Antwoord Nya terwijl ze naar Lin loopt en haar vast neemt. Skylor loopt naar Kai.
"Klaar?" Vraagt Cole. Ze knikken allemaal. "Oke, ninja go!" Roept hij. Ze beginnen allemaal te draaien en even later vliegen ze over het leger Serugioten die verbaasd omhoog kijken. Ééntje neemt een dolk beet.
"Cole, pas op!" Roept Lin. Net optijd kan Cole de dolk ontwijken. Kort daarna beginnen ze allemaal dolken te gooien.
"Sneller Zigzaggen!" Roept Kai. Allemaal te samen zigzaggen ze als gekken door de ruimte. Kort daarna berijken ze het einde.
"Sensei, je mag nu wel opschieten hoor." Spreekt Jay in.

"Sensei, je mag nu wel opschieten hoor!" Klinkt het door het machientje.
"Hebbes!" Roept Lloyd net op dat moment. Hij trekt drie boeken naar achteren en in het midden schuift de pilaar open. Er komt een wielrad, roer achtig iets uit met vier grepen.
"Wauw..." zegt Lloyd nadat het helemaal staat.
"Neem allemaal een grijper vast!!" Roept Zane. Samen duwen ze in alle macht tegen het roer. Als hij niet beweegt proberen ze nog eens, en nog eens, en nog eens.
"Het verschuift niet!" Zegt Lloyd uitgeput.
"Wacht even", Zegt Zane ineens, "misschien moeten we de andere kant uitdraaien."
"Kom je daar nu pas mee af?" Vraagt Lloyd woedend.
"Niet roepen maar duwen." Komt de Sensei ertussen. Iedereen draait zich om en neemt de grijper achter hem. Weer duwen ze uit alle macht. Nu beweegt het roer redelijk rap mee en al snel lopen ze rond.
"Kai, trek het derde zwarte boek aan je rechterkant open en dan is het opschieten geblazen." Spreekt de sensei terwijl hij loopt.

"Derde boek, derde zwarte boek. Aha!" Roept hij uit. Hij trekt het boek naar achter. En de muur verschuift zich. Erachter verschijnt een grote blauwe draaikolk.
"De poort!" Roept Jay vrolijk.
"We moeten opschieten." Roept Kai. Snel lopen ze allemaal door de poort.
"Oh nee, het is water. Ik ben bang van water." Zegt Kai angstig.
"Ja, en je zus is de water ninja dus hup, in de draaikolk." Zegt Nya lachend terwijl ze hem erin duwt. Als laatste springt Cole erin.
"Sensei, we zijn er allemaal in." Zegt Kai.
"Mooi, zoek naar de scroll van de wind ninja voor dat de vijand hem heeft. Niet schrikken, Morro had een variant van de wind. Hij kon alleen winden oproepen en winden afleggen. De wind Ninja kan veel meer." Antwoord Sensei. Ze staan allemaal met open mond te luister. Als Sensei op hangt lacht Nya ineens.
"Mondjes dicht, we zijn toch geen vissen zeker?" zegt ze al lachend. Snel doet iedereen de mond dicht.
"Oke, waar zou die scroll zich bevinden?" Vraagt Cole.
"Wel, jullie voelen allemaal jullie eigen scroll aan, toch?" Vraagt Lin. Nadat iedereen even gevoelt heeft merken ze inderdaad dat ze alles van hun element hier in de buurt kunnen voelen. Ze knikken naar Lin.
"Wel, Nya, Kai en Cole zijn 3 elementen. Als ze zich alle te samen concentreren kunnen ze misschien het vierde element voelen. Wind." Zegt Lin nadat ze logisch geredeneerd had.
"Maar... wat over ons dan?" Vragen Skylor en Jay.
"Jullie kunnen met zijn tweeën een cirkel vormen rond hun drieën en jullie concentreren. Dan gaat het denk ik iets sneller." Antwoord Lin die vraag.
"En jij dan?" Vraagt Nya.
"Ik ga die monsters daar af knokken want ze zijn ons gevolgd en dan kunnen jullie je gerust concentreren. Ik kan niet helpen want ik heb geen gave remember?" Zegt ze vrolijk.
"Allé hup, Ninja go!" Fluister roept ze. Daarna neemt ze een willekeurig zwaard met een handvat in het midden en loopt ze naar de Serugioten toe.

"En wat moeten wij nu doen?" Vraagt Lloyd.
"Hopen dat het lukt, en buiten wachten. Er is een geheime uitgang." Antwoord Sensei.
"Konden we die niet gebruike. Om er allemaal in te gaan?" Vraagt Lloyd.
"Neen, dat zou hoge nood betekenen." Antwoord Sensei luid en duidelijk. Lloyd zucht. Met zijn vieren lopen ze weer naar buiten waar ze op de draken van Lloyd en Sensei weg vliegen. Nadat ze eerst nog een paar slangen hebben verslagen.

Lin sluit haar ogen even.
"Misako? Misako?" Spreekt ze in haar apparaat. Even hoort ze een ruis maar daarna klinkt de stel van Misako luid en duidelijk.
"Wat is er?" Vraagt Ze.
"Wel, hoe vecht je in balans?" Vraagt Lin.
"Dat moet je zelf uitzoeken ik leer slechts hoe je een balans bent. Een ninja ontdekt de rest wel." Zegt Misako, daarna hangt ze op.
"Dat was niet waarop ik hoopte." Zegt Lin voor zichzelf. Daarna stormt ze op de Serugioten af. Al snel ketst ze een paar dolken af met het dubbele zwaard. Dan slaat ze hevig toe. Ze kan juist een dolk ontwijken maar ze heeft wel een wond in haar arm. Dan schijnt er achter haar een groot licht. De Serugioten lopen weg.
"Lin! We weten waar het ligt!" roept Nya. Lin legt een hand op haar arm en loopt naar de rest toe. "Laten we gaan dan!" Roept ze vrolijk. Snel en geruisloos sluipen ze door de gangen. Ze komen aan een klein deurtje.
"Daar moeten we doorkruipen?" Vraagt Lin.
"Jep, inderdaad." Zegt Cole. Skylor opent het deurtje en kruipt erin. De rest volgt zwijgend. Dan zijn ze in de zaal waar ze moeten zijn. Helemaal vanachter ligt de rol en de uitgang maar ervoor ligt een poel water met Piranha's erin.
"Geen zorgen ze bijten niet alseens je niet bloed." Zegt Nya gerust stellend. "En Kai, water kan geen pijn doen." Iedereen zwemt naar de overkant en klimt over de rand. Alleen Lin staat nog twijfelend aan de rand.
"Lin, waar wacht je op?" Vraagt Nya verbaasd. Lin lacht verlegen en haalt haar hand weg. Een bloed rode bloedende wond is zichtbaar. Ze schrikken.
"Bind er een stof rond." Suggereert Skylor. Lin kijkt verwoed rond zich en vindt dan een stuk witte stof. Snel verbindt ze de wond. Dan zwemt ze als een gek over.
"Die was close." Zegt ze opgelucht. Ze nemen de wind bundel en lopen door de deur naar buiten. Na de gang gevolgd te hebben komen ze aan in het bos. Daar zit de rest ook.
"Kom, terug naar de tempel." Zegt Sensei Wu. Ze juichen opgelucht en vliegen weg op hun draken.

*vraag maar raak als jullie iets niet snappen*
**tekeningen zijn door een vriendin gemaakt omdat ik niet kan tekenen.**
***Morro= een oude leerling van Sensei Wu. Hij kon winden oproepen en afleggen. Hij wilde absoluut de groene Ninja worden. Mislukte, hij heeft zich naar het kwaad gekeerd.***

Fight of LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu