De ninja vliegen in volle vaart op de Robot af. Net voor de robot zien ze ineens dat het een robot is omgeven door geesten en serpentijnen. "Wat komen jullie hier doen?" Vraagt Lloyd.
"Hahaha, dat kom je nooit te weten." Antwoord een geest. Nya wordt boos en gooit water over de geest heen. De geest verdwijnt. "Iemand anders?" Vraagt ze dreigend.
"Nee, niemand anders. We weten genoeg." Zegt een slang. Hij sist en vertrekt. Iedereen verdwijnt zomaar ineens in open lucht. Kai kon nog net een gedachte onderzoeker zien.
"Waar weten ze genoeg over?" Vraagt Cole.
"Over de wind ninja." Antwoord Kai automatisch.
"Hoezo?" Vraagt Zane aan Kai.
"Ze hadden een gedachte onderzoeker mee." Antwoord die stilletjes. Ze schrikken allemaal.
"Dat moeten we aan Sensei vertellen." Zegt Jay onmiddelijk. Iedereen stijgt terug op en ze vliegen terug naar de tempel.Skylor kijkt uit over de vlakte. Ze vraagt zich af waar haar adoptie zus blijft.
"Geen zorgen Skylor. Ze zal zo hier zijn." Stelt Misako haar gerust.
"Ik hoop het." Geeft Skylor haar als antwoord. Dan verschijnt er in de verte ineens een stip. Het stipje komt snel dichterbij.
"Het is Lin!" Roept Skylor vrolijk uit. Misako schrikt.
"Hebben jullie haar zo genoemd?" Vraagt deze aan Skylor.
"Neen, zo noemde ze al." Zegt Skylor terwijl ze naar de horizon kijk.
"Weet ze dat ze je adoptie zus is?"
"Neen, dat is een geheim voor haar." Misako zucht opgelucht. In de verte zit een gedaante, gehuld in een donkerblauwe kap, op een paard. Ze komt al dravend naar de tempel waar het paard steigerd en waar ze rustig afstapt.
"Skylor!" Roept ze vrolijk. Ze loopt naar haar zus toe en knuffelt haar.
"Lin! Lang geleden." Zegt Skylor blij. Op dat moment vliegen er een paar draken door de lucht, ze komen op hun af. "Lin, het wordt tijd dat ik je aan iemand voorstel." Zegt Skylar. Lin springt enthousiast op en neer.
"Ik kan niet wachten!" Roept ze. Misako kijkt in stilte toe, verzonken in haar eigen gedachten. Skylor neemt Lins hand vast en rent de binnenkoer op. Misako volgt hen net zoals het paard van Lin. De Ninja landen op de binnenkoer en Sensei Wu loopt naar hun toe.
"Iets gezien jonge meesters?"
"Ja, een legertje. We gingen ernaartoe. We zijn er hoogstens 5 minuten geweest en ze weten alles al. Ze hadden een gedachten Onderzoeker mee." Brengt Lloyd verslag uit.
"Van wat weten ze alles?" Vraagt de sensei bezorgt.
"Van de Meester van de Wind." Antwoord Cole. Ze schrikken allemaal.
"Meester van de wind? Wie is dat?" Vraagt Skylor. Sensei zucht en begint alles opnieuw te vertellen. Na het verhaal merken de Ninja pas op dat er iemand naast Skylor staat. Skylor volgt hun blik en ziet haar zus staan.
"Oh ja, ninja, dit is mijn zus, Linuoa (linoea), kortweg gewoon Lin genoemd." Vertelt Skylor.
"Je hebt een zus?" Roept Jay uit.
"Ja, Lin, dit zijn Lloyd, meester van de elementen. Cole, meester van de aarde. Zane, meester van het ijs. Jay, meester van de bliksem. Nya, meester van water en Kai, meester van vuur. Nya en Kai zijn broer en zus." Vertelt Skylor tegen haar zus.
"Hallo..." brengt Lin er aarzelend uit.
"Heey, jouw ken ik niet aarzelend. Trek die kap toch af." Lacht Skylor. Voordat Lin iets kan. Doen trekt Skylor de kap eraf. Een nieuwsgierig maar dapper meisje kijkt hun uitdagend aan. Ze heeft haar lange donker blauwe haren in een paardenstaart vastgebonden en haar ogen zijn zeegroen. Ze heeft lichte sproetjes. Dan steekt ze haar hand plots uit: "Heya, ik ben Lin."
"Hallo Lin." Zeggen de Ninjas in koor. Kai kijkt het meisje onderzoekend aan. Hij merkt dat ze een speciale aura uitstraalt. Iets wat zijn hart sneller laat kloppen. Hij wendt zich af van die gedachten, hij is op Skylor. Neemt hij zich voor.
"Lin zal met jullie trainen, ze heeft de zwarte band in karate en ze wilt de gebruiken van de Ninja leren kennen. Misako, wil je haar naar haar kamer begeleiden?" Vraagt Sensei Wu.
"Natuurlijk, kom, volg maar mijn kind." Antwoord Misako.
Lin en Misako lopen langzaam weg. Dan keert Sensei zich naar de jongens.
"Cole, Nya en Kai, blijf even hier. De rest, ga jullie maar amuseren."
"Oh yeah, jaloers?" Vraagt Jay blij. Daarna verdwijnen hij, Lloyd en Zane.
"Waarom moesten wij hier blijven Sensei?" Vraagt Nya niewsgierig.
"Jullie zijn drie van de vier krijgers van de elementen. Er zijn vier elementen, weet je nog?"
"Ja, dat weten we, maar waarom moesten we hier blijven?" Vraagt Cole.
"Samen kunnen jullie het vierde element vinden, dat is iets wat in jullie kracht ligt. Alleen jullie kunnen haar vinden. Maar de rest gaat met jullie mee, ook Lin en Skylor." Vertelt de Sensei. De ninjas knikken.
"Mooi, gaan jullie je ook maar amuseren. Morgen, gaan de trainen." Zegt de Sensei. Cole, Nya en Kai knikken. Nya rent naar binnen maar Cole houdt Kai nog even tegen.
"Tussen haakjes bro, wanneer ga je Skylor eens mee uitvragen?" Zegt Cole. Kai kijkt zijn vriend woedend aan. "Als de tijd rijp is." Antwoord hij. Daarna maakt hij zich los uit Coles grip en loopt naarbinnen. Cole zucht en loopt dan grijnzend achter hem aan.*Gedachte onderzoeker= persoon met de gave om in andermans hoofd te kruipen en zo komt die persoon veel te weten over zijn tegenstander*
JE LEEST
Fight of Love
ActionKai, Jay, Cole, Zane, Lloyd en Nya komen terug aan in de tempel na het laatste gevecht. Daar wacht Kai namelijk een leuke verrassing. Skylar staat hun op te wachten. Nadat ze zich van het Ninja wezen had teruggetrokken om zich om het noedel bedrijf...