*uiterlijk lin veranderd
Blauwe haren en zeegroene ogen*
3de pov.Alle Ninja zitten aan tafel. Iedereen behalve Tsai, hij is terug gegaan naar zijn ouders. Lin staat onverwachts op en excuseert zich. Ze verdwijnt uit het zicht van de anderen. Dan begint Wu te spreken.
"Morgenvroeg, bij de opkomst van de zon zullen jullie moeten gaan naar de derde parallel wereld. Daar zullen jullie de spiegel der antwoorden zien. Zij toont aan degene die erin kijkt zal een antwoord vinden op zijn vraag. Jullie gaan per twee, Lloyd en Kai, Zane en Jay, Cole en Skylar. Nya jij blijft achter bij Lin. Zodat zij geen argwaan krijgt." Zegt Sensei.De ninja knikken. Op de trap, een deur verder staat Lin te luisteren. Geruisloos sluipt ze haar kamer in.
Nooit met het vuur spelen, als je het water nog niet ontdekt hebt. Zegt een stem in haar hoofd. Ze kijkt plots op. Een glans in haar zeegroene ogen. Dit zei ze ooit tegen Sorah ik tijd van nood.
Haar oude beste vriendin! Zij kan helpen. Zij heeft altijd al geholpen. Zo stil als een schaduw neemt ze haar spullen bijeen. Deze nacht nog, voor de dageraad zal ik vertrekken. En zo gezegd, zo gedaan.Vlak voordat ze uit het zicht van de tempel komt draait ze zich om. De eerste zonnestralen laten de tempel in een gouden schijn oplichten. Ik glimlach en wandel de heuvel af.
~~~
Net als de Ninja willen vertrekken verschijnt Nya. Ze komt er snel aangelopen.
"Sensei! Lin is weg, ze liet een berichtje achter dat ze een vriendin zou opzoeken in CleveLoup." Zegt ze zodra ze aangekomen is. De sensei knikt.
"Mooi, dus zoeken die spiegel zou ik zeggen en kom snel terug. We moeten nog steeds de wind meester vinden." Zegt Misako. Nya zwaait de Ninja uit en draait zich om. Een nieuwsgierige blik in haar ogen.
"Waaraan denken jullie?" Vraagt ze vrijwel meteen. De sensei en Misako kijken elkaar aan.
"Aan iets wat Lin zei na de training van balans." Antwoordt Misako. Nya kijkt hun vragend aan.
"Speel nooit met vuur als je het water nog niet gevonden hebt.
De aarde kan niet woelen zonder dat de wind onderschept." Herhaalt Wu. Garmadon knikt.
"Het is een stukje tekst uit een boek van de verzonken bibliotheek. Het is echter niet compleet, dit spreekwoord bevat informatie." Zegt hij.
"De verzonken Bibliotheek?" Vraagt Nya.
"Dit was eerst de grootste en mooiste bibliotheek van Ninjago maar een honderd jaar geleden is hij verdwenen. Tegenwoordig is er een woestijn dus de bibliotheek moet in de woestijn gezakt zijn. Slechts enkele boeken zijn gered." Vertelt Misako.
"Hoe komt Lin aan zo een boek?" Vraagt Nya.
"Misschien weet Skylor iets meer." Net nadat ze dat gezegd heeft begint het te stormen.
"Laten we naar binnen gaan, de Ninja zullen zo wel terugkomen."~~~
"Waarom zou Lin zo ineens vertrekken?" Vraagt Cole aan Skylor.
"Lin was altijd al mysterieus. En ze heeft haar vriendin al een jaar niet meer gezien en de stad is hier dicht bij." Zegt Skylor. Cole knikt.
"Waarom zouden we in paren moeten gaan?" Vraagt Skylor.
"Omdat we dan eerder kans hebben om die spiegel te vinden. Ze wandelen door een deur. Binnen staan allemaal spiegels, verschillend van groot tot klein.
"Lieve hemel!" Roept Cole verschrikt. Skylor grinnikt en roept de andere ninja. Terwijl ze de spiegels inspecteren valt haar blik op Cole. Haar mondhoeken kruipen omhoog. God wat is hij schattig! Zelfs leuker als Kai Denkt ze. Dan valt haar oog op een kleine houten spiegel.
"Vraag en krijg!" Staat erop geschreven.
"Zou dit..?" Ze bekijkt de spiegel.
"Waar is Lin?" Vraagt ze.
"Bij haar vriendin Sorah." Verschijnt op de spiegel."Ik heb hem!" Zegt Skylor enthousiast. Even later vliegen de Ninja naar huis.
"Ging dit niet te gemakkelijk?" Vraagt Zane bezorgd.Zij wisten niet dan dat een figuur in de schaduwen alles gezien en gehoord had.
Die avond in de tempel besproken ze alles waarachter ze gekomen waren met Sensei.
"Mag ik de vraag stellen?" Vraagt Misako.
"Goed, maar herriner de spiegel zal niet zeggen wie ze is maar wel hoe we haar vinden kunnen." Zegt Sensei Wu. Misako knikt.
"Hoe vinden wij de meester van de wind?"
Het spiegelopervlak wordt wazig en zwarte letters verschijnen.
"Plaats de wapens in je hand, en zeg op voorhand
Meester der winden waar ben jij,
Meester der winden verschijn aan mij." De tekst verdwijnt en de drie element ninja gaan staan met hun wapens.
"Meester der winden waar ben jij
Meester der winden verschijn aan mij." Zeggen de drie ninja. De wapens beginnen te gloeien en laten een houten huisje in CleveLoup zien. In het huisje zitten twee meisjes te praten. Het beeld vervaagt en de spiegel zegt.
"De gouden maan komt eraan,
Bij gouden maan is het gedaan.""Euh Sensei? Wat is de gouden maan?" Vraagt Jay.
"Dat is een maand na de zilveren maan maar dat is nu even niet belangrijk. Laten wij de meester zoeken." Zegt Garmadon.De ninja vertrekken vroeg in de ochtend samen met hun sensei, Misako en Garmadon naar het stadje Clevecloud.
"Was jouw zus ook niet daar?" Vraagt Nya aan Skylor. Skylor knikt. Ze komen aan het huisje. Net op dat moment komen Lin en een ander meisje uit dat huisje. Het meisje heeft geestgroene ogen en blonde haren.
"Ninja? Wat doen jullie hier?" Vraagt ze.
"Oh ja, Sorah dit zijn de Ninja."
"Wij hebben de meester der wind gevonden." Antwoordt Kai. Sorah kijkt hem aan.
"Oh geweldig en wie is het ???" Vraagt Lin opgewonden.
"Zij!" zegt Nya terwijl ze naar Sorah kijkt. Lin haar mond valt open. "Geweldig!"~~~
Een schaduw verdwijnt en verschijnt bij de meester.
"We hebben haar gevonden."Helou!!! Sorry dat het zolang duurde maar ik had geen tijd.
Wie had dit gedacht???
Baaiii
JE LEEST
Fight of Love
ActionKai, Jay, Cole, Zane, Lloyd en Nya komen terug aan in de tempel na het laatste gevecht. Daar wacht Kai namelijk een leuke verrassing. Skylar staat hun op te wachten. Nadat ze zich van het Ninja wezen had teruggetrokken om zich om het noedel bedrijf...