10.Noedels

91 5 0
                                    

*Anacondrai= onverslaanbare slangen*
**Pre Eminent= baas vervloekte wereld, ze is de vervloekte wereld**

"Er is iets mis." Zegt Cole dan ineens. "Goed geraden." Zegt een maar al te bekende stem. Cole en Skylor draaien zich om. "Pap? Hoe ben je vrij gekomen?" Vraagt Skylor aan Chen.
"Wel toen jullie mij en mijn Anacondrai leger, de machtigste slangen ooit, versloegen. Zat ik vast in de vervloekte wereld, the cursed world. Maar, jullie versloegen de Pre Eminent, dat was de cursed world, dus iedereen die erin zat werd vrijgelaten. Zoals ik en Claus." Zegt Chen gemeen. Skylor en Cole kijken elkaar veelbetekenend aan.
"Wat wil je?" Vraagt Skylor kwaad.
"Alles! Maar voor nu, die zeis." Antwoord haar vader. Cole neemt de zeis snel uit zijn vitrinekast.
"Te laat, ik heb hem al." Zegt hij snel. Chen zwaait met zijn arm en er komt nog iemand binnen gestapt.
"Claus, neem die zeis voor mij!" Roept Chen woest. De persoon die binnenstapte was dus Claus. Snel als de bliksem reageert Cole. Hij maakt een muur van aarde en trekt daarna Skylor met zich mee. Hij loopt door de muren van de tempel met Skylor achter zich.
"Wat moeten we nu doen?" Vraagt Skylor terwijl ze met Cole verder loopt. Als ze de tempel uit zijn staan ze even op adem te komen. Cole haalt zijn draak tevoorschijn, snel vliegen ze terug naar Sensei Wu. "Terug naar Sensei Wu en de anderen waarschuwen." Zegt hij.

"We zullen wel zien..." zegt Morro raadselachtig. Lloyd loopt naar de vitrine en breekt het glas kapot. Hij neemt de zweep vast maar laat hem snel weer vallen.
"Hij is te heet om vast te nemen!" Roept hij naar Tsai. Tsai probeert ook maar laat hem op de grond vallen. De zweep rolt naar Morro. Die probeert hem ook voorzichtig vast te nemen maar legt hem bruusk weer neer. Hij vloekt in zichzelf.
"Waarom gaat het niet?" Zegt hij luidop.
"Omdat alleen de wind meester hem vast kan houden." Zegt plots een andere stem. Een persoon vliegt op Morro af en houdt hem in een wurggreep.
"Snel Lloyd, gebruik deze doek!" Roept hij. Lloyd loopt naar Morro en de zweep en wikkelt de zweep rap in de doek. Daarna rennen hij en Tsai rap weg. Zodra ze buiten zijn zien ze dat de grot compleet verlaten is. Ze verstoppen zich achter een rots als ze iemand horen aankomen. Morro loopt boos voorbij. Als Morro weg is, kruipen ze achter de rots vandaan.
"Goed gedaan zoon." Zegt ineens iemand. Lloyd draait zich om en zie Garmadon staan.
"Pap! Maar, hoe kwam je vrij?" Vraagt hij.
"Dat leg ik je wel uit als we bij mijn broeder zijn." Antwoordt Garmadon. Een harde steek wind steekt op en de Ninja worden omver geblazen. "Ik denk dat we maar beter gaan." Zegt Tsai. De rest knikt. Samen lopen ze naar de uitgang. Als ze daar aankomen schrikken ze zich een hoedje, de uitgang is helemaal versperd door rotsblokken.
"En nu?" Vraagt Lloyd aan de anderen. "Ik heb ons er hier zo uit!" Zegt Tsai zelfzeker. Dan haalt hij een touw uit zijn zak. "Een touw van wel honderd meter zat in jouw broekzak!" Roept Lloyd verbaasd.
"Jah, ik heet toch niet voor niets Ninja of Sports?" Zegt Tsai een beetje spottend. Door het touw zijn ze al snel uit de grot en vliegen ze met hun draken naar Sensei Wu.

"Dan maar zonder wapens." Zucht Nya. Ronin grijnst gemeen. Nya springt op Ronin af en slaat met haar rechter hand tegen zijn slaap. Ronin kan ervoor zorgen dat de slag niet hard genoeg aankomt door haar hand vast te grijpen. Hij draait haar over zijn rug en gooit haar dan tegen Jay die net aangestormd kwam. Jay staat snel recht en gooit een bliksemschicht naar Ronin die hem met moeite ontwijkt. Ineens heeft Nya een plan. Ze laat het regenen boven Ronin en zorgt ervoor dat hij klets nat is. Jay snapt haar plan en gooit bliksem op de plas water onder Ronin met als resultaat dat Ronin geëlektrocuteerd wordt. Nya rent naar Jay terwijl ze roept: "Dat was fantastisch!" Dan glijdt ze plots uit en valt ze pardoes op Jay. Ze vallen met hun lippen tegen elkaar. Snel staat Nya recht. Ze bloost terwijl ze een lok rond haar vinger draait. Jay staat ook recht en staat wat te draaien. "Zullen we eens terugkeren?" Stelt hij zachtjes voor.
"Dat lijkt mij een heel goed idee!" Zegt Nya enthousiast. Ze lopen snel de tempel uit en staan weer op de vulkaan grond. Plots pakt Jay Nya's hand vast. "Euhm, Nya..." begint hij verlegen.
"Ja?" Antwoordt ze verlegen.
"Ik, wil je nog een keer met me uitgaan?" Zegt hij dan uiteindelijk na veel getwijfeld te hebben.
"Ja, dat lijkt me wel leuk." Is haar antwoord. Opgelucht zucht Jay en dan gaan ze weer verder. Ze roepen hun draken tevoorschijn en vliegen terug naar hun oude vertrouwde tempel.

"De gedachte onderzoeker!" Roepen Kai en Lin tegelijkertijd.
"Ja. Zo wordt ik genoemd, al heb ik liever dat jullie me Huang noemen." Grijnst hij gemeen.
"Wat wil je?" Vraagt Lin dapper.
"Bemoei je er niet mee klein meisje, ik wil dat zwaard wat je vriend daar vast heeft!" Zegt hij gemeen. Lin wordt woedend.
"Niemand noemt mij een klein meisje!" Zegt ze woedend. Daarna loopt ze op hem af en duwt hem op de grond. Huang gooit haar van hem af.
"Je bent geen element meester, je bent slap, je kan dit niet doen. Let maar op, de volgende keer mag je niet mee." Zegt Huang met een grijns. Lin let niet op de woorden en staat weer recht daarna laat Huang de woorden in haat hoofd galmen en verstardt ze. Kai neemt zijn zwaard steviger vast.
"En jij, vuurmeester, je weet niet eens hoe je je zwaard moet gebruiken!" Zegt Huang gemeen. Kai laat zich niet van de wijs brengen en blijft staan. Hij maakt eek schijnbeweging en schuift langs hem door. Hij trekt de verstarde Lin met zich mee.
"Laat hem niet in je hoofd komen!" Zegt Kai snel tegen haar. Huang loopt woest achter hun aan. Buiten tovert Kai zijn draak snel tevoorschijn en vliegen hij en Lin weg.
"Ik krijg je zwaard nog wel hoor!" Roept Huang hun gemeen na. Als ze ver weg van hem zijn houdt Kai zijn vaart wat in.
"Ben ik echt zo een nietsnut?" Vraagt Lin zacht fluisterend.
"Wel nee, maar je moet nooit meer in woede aanvallen en het maakt niet uit wat er gebeurd. Ik blijf je beste vriend, oké?" Zegt Kai, dat laatste zegt hij fluisterend.
"Oké!" Zegt Lin nu al een stuk vrolijker, "maar ga eens wat sneller, je gaat zo traag als een slome slak!" Zegt ze lachend. Kai moet ook lachen en neemt dan een sprintje naar de tempel. Niet veel later komen ze aan in de tempel waar de rest al zit. Omstebeurt vertellen ze wat ze hebben meegemaakt. Wu en Misako zijn blij dat Garmadon terug is en Lloyd ook. Dan halen ze alle wapens tezamen. Elk wapen bij zijn meester, de zweep ligt in het midden. Zane heeft het ijswapen voor zich, een paar werpsterren, Cole zijn zeis, Nya haar Nunchucks en Kai zijn zwaard.
"Hoe moeten we ze activeren?" Vraagt Kai ongeduldig.
"Dat is zelfs een raadsel voor mij maar probeer jullie je eens erop te concentreren." Stelt Sensei Wu voor. Er gebeurt niks. Plots schiet er Lloyd iets te binnen.
"Ik heb nog niet alles gezegd!" Roept hij, "Morro zei dat hij de broer van de windmeester was en dat hij door die band haar altijd kan vinden. Trouwens alleen de windmeester kan de zweep aanraken, voor de rest is hij te heet." Sensei Wu schrikt. "Zijn zus is de wind meester? Dan moeten we haar snel vinden voor hij haar vindt." Zegt hij.
"Waar wachten we dan nog op?" Zegt Kai enthousiast.
"Eerst eten, want het is klaar!" Zegt Misako.
"Ik heb geen honger." Zegt Cole.
"Maar het zijn noedels." Zegt Misako al lachend.
"Noedels? Had dat dan meteen gezegd!" Roept Cole. Hij springt op en gaat als eerste aan de tafel zitten.
"En hij had geen honger!" Zegt Lin al lachend. Samen gaan de anderen ook aan tafel zitten.

Fight of LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu