**Foto is Jay= master of lightning (klikken). nog eens bedankt Livrae voor de tekeningen, lees ook zeker haar boeken.**
Lin loopt naar de ontbijttafel. Haar wonde is genezen en ze loopt weer vrolijk rond.
"Ze heeft wel altijd energie hé?" Zegt Jay tegen Skylor.
"Dat is Lin." Antwoord ze daarop al lachend. Zane komt binnen gerent. "Er is een onbekende Ninja op ons terrein gekomen hij had nogal en felgekleurd pak aan." Zegt hij snel. Ze kijken elkaar aan en knikken dan. Samen lopen ze naar de plek toe waar hij laatst gezien was.
"Waar is hij?" Vraagt Cole.
"Hier zijn sporen. Deze kant op!" Roept Kai. Snel lopen ze achter de onbekende aan. Dan halen ze hem in.
"Wie ben je en wat doe je hier?" Vraagt Cole dreigend.
"Tsai?" Vraagt Lin verbaasd.
"Wat doe jij hier?" Gaat ze verder.
"Lin, dat is toevallig ik was naar Sensei Wu aan het zoeken. Ik kom me aanmelden om te helpen. Ik ben ook een Ninja hoor. De ninja of sports!" Zegt hij Trots. Hij gaat in een belabberde positie staan.
"Lin? Jij kent hem?" Vraagt Kai.
"Ja, hij was een oude vriend van waar ik woonde tot we terugkeerde naar Skylor." Antwoord ze rustig.
"Ninja of sports? Wat is dat voor een talent?" Vraagt Cole spottend.
"Hij is goed in alle sporten en gebruikt die dan ook om zijn tegenstanders af te matten. De sporten rijken van schaken en duivensport tot freestylen en parasailen." Antwoord Lin in zijn plaats.
"Doe je ook ballet?" Vraagt Cole terwijl hij in lachen uitbarst.
"Ja, ik ben er zelfs heel goed in, de beste misschien." Antwoord Tsai zelfverzekerd.
"Fijn, we hebben een ballerina in ons midden." Mompelt Cole sarcastisch.
"Meekomen naar Sensei Wu." Zegt Kai dreigend.
"Niet zo boos. Ik kom al!" Zegt Tsai met zijn handen in de lucht. Zwijgend lopen te terug naar de tempel. Net als ze aankomen begint het te regenen. Snel haasten ze zich naar binnen en schuilen ze voor de regen.
"Wat is een storm zonder bliksem?" zegt Jay en hij laat het bliksemen. Lin kijkt er gefascineerd naar. Dan komen de sensei en de nieuwe ninja naar binnen.
"Hij doet mee." Zegt de Sensei.
"Maar hij is een ballerina!" Zegt Cole wanhopig.
"Alle extra hulp is welkom want we hebben een opdracht." Zegt Misako die net binnenkomt. Meteen is iedereen één en al oor. "Om de wind Ninja te vinden hebben we de vijf wapens der tijden nodig. De vijf wapens van de elementen." Zegt Misako.
"We moeten dus weer opsplitsen." Klaagt Lloyd.
"Ja, jij en Tsai gaan naar het wapen van de wind. Normaal kan jij dat vinden omdat je de groene Ninja bent." Tsai en Lloyd knikken.
"Cole en Skylor, jullie gaan naar het wapen van de aarde. Nogal logisch omdat jij, cole, het element Aarde beheerst." Zegt Sensei. Cole knikt.
"Nya en Jay, jullie gaan naar water." Ze staan bijde op om iets te overleggen.
"En dan Kai en Lin, jullie zoeken naar vuur." Zegt de Sensei.
"Zane en Pixel, wij hebben jullie hulp hier nodig, de wapens van ijs zijn al gevonden en liggen veilig hier in de tempel. Aan de rest, morgen zullen jullie vertrekken, eerst trainen." Vervolgt Misako.
Samen lopen ze naar het trainingsveld als de storm gestopt is. Tsai tovert een bal en hij en Lin beginnen met overgooien.
"Nya! Vang!" Roept Lin. Als snel doet iedereen mee aan het spel. Daardoor kwam Sensei Wu op een ideetje. Hij aan Misako bouwen een hindernissen parcour en overal staan kleine robotjes die hun kunnen aanvallen.
"Ninja! De training gaat beginnen. Jullie moeten deze gouden bal naar de overkant brengen om te winnen. Maar jullie moeten samen spelen en oppassen voor de mini robots."
De ninja's bestuderen de baan en gaan dan klaarstaan.
"Ninja go!" Roepen Zane, Kai, Nya, Cole en Jay tegelijkertijd en dan begint het spel. Tsai heeft als eerste de gouden bal. Hij rent naar de eerste hindernis en springt erover met een salto. Midden in die salto gooit hij de bal naar Lin die hem meteen door past naar Cole die al een stuk verder is. Cole dribbelt de bal voorbij een paar robots en past de bal naar Skylar die hem door gooit naar Jay. Die doet een achterwaartse Salto en brengt de bal naar Nya. Nya past hem door naar Skylor en Skylor schiet weg. Kai staat in de verte alleen en hij is bijna bij de finish. Ze gooit de bal naar Kai maar de bal drijgt niet ver genoeg te komen. Lin neemt een spurtje en tackelt de robot die op de bal afging. Daardoor kon Lloyd de bal naar Kai gooien en komen ze over de finish.
"Goed in een team gespeeld." Zegt de Sensei hen. "In een gevecht moeten jullie even goed op elkaar letten als op de vijand en het terrein." Vervolgt hij. Tsai laat de bal verdwijnen.
"Mooi, ga jullie nu even opfrissen voor het avondeten. Morgen wordt een drukke dag.""Wat komen jullie doen, mijn krijgerss?" Klinkt een stem door de grot.
"Ik heb nieuws voor de meester. Om hem kracht en macht te geven." Spreekt de gedachte Onderzoeker.
"Ga maar ssnel verder, mijn ssoldaat!" Zegt de stem weer. De poort wordt open gedaan.
"Huang wat kom je hier doen?"
"Ik heb een manier gevonden die uw lichaam weer leven kan geven." Zegt Huang tegen zijn meester.
"Vertel op!" brult zijn Meester ongeduldig.
"De wind meester." Zegt Huang.
"Maar Morro kon alleen winden oproepen en winden aflaten hoe kan hij mij laten leven?"
"Morro was niet de echte wind meester alleen maar iemand die er vanaf stamde. De echte is verdwenen. Maar het blijkt dat het een meisje is en als we haar eerder dan de ninja vinden en haar kunnen overtuigen dat wij de goede zijn staat ze aan onze kant." Vertelt Huang terwijl hij een gemene lach op zijn gezicht krijgt.
"Fantastisch, volg de ninja en neem de onderzoeker mee. Hij kan auras onderscheiden en zo de meester vinden." Samen beginnen ze geleen lachen.**volgende update komt snel xxx**
JE LEEST
Fight of Love
ActionKai, Jay, Cole, Zane, Lloyd en Nya komen terug aan in de tempel na het laatste gevecht. Daar wacht Kai namelijk een leuke verrassing. Skylar staat hun op te wachten. Nadat ze zich van het Ninja wezen had teruggetrokken om zich om het noedel bedrijf...