4. Silver Moon

80 6 0
                                    

's Middags zitten ze allemaal samen aan tafel. De noedels worden voorgeschoteld.
"Wat is jullie les twee?" Vraagt Cole aan de meisjes.
"Om hard en zacht tegelijkertijd te zijn. Om balans te maken. Jullie?" Antwoord Skylor.
"Wij moeten leren communiceren zonder woorden." Antwoord Zane.
"Zijn jullie klaar, de training moet doorgaan." Spreekt Misako.
"Wij zijn klaar." Reageren de Ninjas in koor.
"Oke, jongens ga met Sensei mee, meisjes, kom met mij mee." Tezamen staan ze op en verlaten ze de eetzaal. Ze nemen afscheid en gaan uit elkaar.

De meisjes gaan terug naar de rotsen. En gaan erop staan.
"We gaan verder met jullie balans." Zegt Misako.
Misako gaat staan en buigt voorover, de meisjes doen haar na. Het lukt al met één rost en met de twee zwaarden. Dan legt Misako een paar rotsen meer op hun hoofd. Maar de meisjes blijven in evenwicht staan.
"Deel 1 is gelukt, jullie kunnen hard zijn. Nu deel 2." Vertelt Misako hen. Ieder neemt een druppel uit de rivier. Zogoed als ze kunnen doen ze Misako na.
"Meisjes, jullie moeten mij niet nadoen, jullie moeten jullie innerlijke rust vinden." Ze proberen opnieuw en opnieuw maar het blijft mislukken. Dan sluit Lin haar ogen. 'Vertrouw op je intuïtie.' Galmt door haar hoofd. Ze neemt voor de zoveelste keer een druppel en begint te bewegen. Soepel als een wolk glijd ze door de lucht.
"Ze heeft het door." Fluistert Misako tegen Nya en Skylar. De twee meisjes doen ook hun ogen dicht en proberen het ook. Uiteindelijk lukt het ook bij hun. Lin kruipt op de rots en gaat op 1 been staan. Haar armen gespreid en stenen op haar hoofd. De dauwdruppel ligt op haar handpalm. 'In balans.' Denkt ze bij zichzelf. Alle drie te samen combineren ze de oefeningen. Als dat gelukt is juichen ze vrolijk.
"Meisjes, jullie hebben balans gevonden, perfect is hij wel nog niet. Maar het is al laat. Ga jullie verfrissen vanacht is het feest van de Zilveren Maan." Zegt Misako en ze buigt naar de meisjes. De meisjes groeten terug. Daarna lopen ze terug naar hun kamers en verfrissen ze zich voor het feest.

"En start!" Roept Sensei. De jongens proberen het opnieuw. Snel bewegen ze zich voort met bewegingen die ze aan elkaar vertellen door hun ogen. Jay kijkt hun allemaal blij aan, en begint rond te draaien. Samen draaien ze om en gebruiken ze Airjitzu. Ze komen op het einde aan. De Sensei staat daar al op hun te wachten. "Te laat, jullie moeten sneller zijn." Zegt hij, de Ninjas zuchten en gaan terug naar de start.
"Klaar? En start!" Roept Sensei.
De ninjas berijken met gemak de airjitzu baan. Daar moet Jay weer het teken geven. Jay gebruikt nu een ander teken. Hij kijkt naar hen en dan omhoog, terug naar hen en weer omhoog. Samen doen ze Airjitzu. Kai gooit nog rap een zwaard richting Sensei wat ervoor zorgt dat zijn kopje omvalt. Ze staan aan de eindstreep voordat Sensei klaar is. Ze juichen.
"Nu deel twee." Zegt Sensei, "Op elkaar letten." De jongens zuchten. En gaan dan klaarstaan. Als een team berijken ze de tweede hindernis. Een legertje van robots die Sensei in elkaar had geknutseld. Ze kijken elkaar aan en dan ineens als één geheel sprinten ze naar voren en vernietigen het robot legertje.
"Jullie zijn klaar." Zegt de Sensei. De jongens juichen opgelucht.
"Voor vandaag." Voegt de Sensei nog toe. Nu komen er eerder kreunen uit hun monden.
"Nu, ga jullie klaar maken. Het feest van de Zilveren maan begint zo." En zo lopen ook de jongens terug naar de tempel.

Lin komt even later naar buiten, ze loopt naar Sensei Wu en naar Misako toe. "Ik heb een vraagje, wat is het feest van de zilveren maan eigenlijk?" Vraagt ze.
"Eens in de honderd jaar is er een zilveren maan, zoals vannacht. Het is de nacht waarin Ninjago gecreëerd werd door de eerste grootmeesters. Elke zilveren maan herinneren wij ons aan die dag en feesten we de start van alles." Vertelt Misako. Lin knikt dankbaar en loopt snel weer naar binnen.

Iedereen zit rond het kampvuur. Ze luisteren allemaal naar het verhaal van de schepping. Iedereen is gefascineerd. Dan begint het feest, er is muziek en iedereen danst. Kai staat op een afstandje te kijken. Misako komt langs hem staan.
"Ik ken die blik." Zegt ze.
"Welke blik, ik was gewoon aan het kijken." Zegt Kai.
"Jij en je zus lijken op elkaar. Zij had die blik ook. Kiezen is moeilijk, maar volg altijd je hart." Zegt Misako tegen hem. Kai kijkt haar raar aan. Dan wuift Lin hem. "Kom dansen!" Roept ze vrolijk.
"Neeh, geen zin." Antwoord Kai.
"Natuurlijk wel." Is haar antwoord en ze trekt hem naar het vuur. Daar danst hij uiteindelijk toch vrolijk mee met de anderen. Sensei Wu gaat naar Misako toe.
"Kiezen is moeilijk." Zegt Misako droevig.
"Ja, maar soms moet je kiezen om overeind te blijven." Antwoord Sensei. Samen kijken ze naar de kinderen die plezier maken en lachen. Dan klinkt er een groot kabaal uit de onderzoek kamer. Iedereen schrikt op en rent ernaartoe.
"Er wordt een aanval gepland op de bib in de bergen. De bibliotheek heeft vier grenzen. Een stenen bos en drie steile kliffen. We zullen met de teams ernaar toe moeten. Kai en Cole, jullie gaan samen naar het bos. Zane, roep jij Pixel? Dan gaan jullie samen naar de steile klif aan de zuider kant. Nya en Jay, jullie gaan naar de klif aan de wester kant. En Skylor en Lin, jullie gaan naar de klif aan de ooster kant. Lloyd, jij komt met mij mee." Zegt Sensei Wu. De Ninja's knikken snel. Dan verdelen ze zich in groepen en nemen ze een voertuig om naar de oude bibliotheek te gaan.

**Pixel= robot meisje met verscheidene eigenschappen. Beste vriendin van Zane**

Fight of LoveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu