Fourth, Aunty mintak izin nak bagi tahu dekat family kamu yang kamu dah ada pasangan dan sekarang kamu baru putus dengan diorang.

Aunty boleh jer bagitahu dad dengan po cuma jangan bagitahu nama diorang. Fourth takut nanti Dad dengan po bunuh diorang.

Okay Fourth. Fourth boleh tidur dulu. Nanti kita sampai.

Di rumah/

Hikss, hikss,hikss. Fourth terus berlari menuju ke arah biliknya sendiri.

Fourth! Fourth! Fourth. Kamu kenapa Four- "Tak sempat Apo menghabiskan kata-katanya Fourth sudah menutup pintu bilik dengan keras"

Aunty Jane, Fourth tu kenapa? "Tanya Ohm dengan nada yang serius kerana dia amat risau dengan adiknya"

Pasangan dia baru jer putuskan dia. Sebab pasangan dia curang. Tambah lagi pasangan dia couple dengan musuh dia. "Ucap Jane"

HAH?!! Fourth couple?!! "Dew agak sedikit terkejut dengan apa yang Jane katakan"

Sekarang ni pun zaman remaja membesar. Jadi itu sudah terbiasa pada zaman remaja dulu. "Ucap Meen"

Papo, saya rasa lah kan. Fourth tu kena jodohkan secepat mungkin sebab dia tu menjadi incaran ramai lelaki dekat luar tu. Ping takut nanti dia jadi macam-macam "Idea daripada Ping'

Betul jugak tu Papo, Meen setuju idea dari Ping. Pandai wife Meen niiii "Ucap Meen sambil mencubit pipi lembut milik Ping"

Eeeee nak termuntah aku di buatnya. "Perli Ohm"

Elehh single duk jauh-jauh. "Ucap Meen sambil menjelirkan lidahnya"

Ehh Meen macam halau Aunty jer ni

Mana ada Aunty. Tapi kadang tu betul jugak. Aunty dah umur 32 tapi belom kahwin-kahwin lagi. Nanti nak jadi apa? Aunty pergi lah kahwin "Ucap Meen"

Eh,eh,eh. Amboi nak suruh-suruh orang pulak. Pengantin baru 3 bulan diam. Jangan banyak cakap.

Ala kalau cemburu cakap jer lah.

Ping, saya rasa. Saya setuju lah idea kamu tu. Saya rasa nanti saya nak jodohkan si Fourth tu dengan anak perusahaan sebelah tu. "Ucap Apo"

Okaylah Apo, Jane balik dulu Yee. "Ucap Janeyeh sambil melambai Apo"

Okay Jane, terima kasih jagakan Fourth.

Sementara Fourth di dalam bilik/

Hiks, Hiks, Hiks. Sampai hati Gemini dengan Geminai buat Fot macam ni. Hiks.

I hate you both. Agaknya apa yang Aunty Jane cakap dekat Papo. Hmm nanti jelah waktu makan malam baru Fourth turun.

Fourth tertidur akibat lama sangat menangis.

Malam/

Tok,tok,tok/ Fourth boleh Phi masuk?  "Tanya Nani"

Masuk jer phi. Fourth tak kunci pintu.

Fourth, kenapa sedih-sedih ni? Cuba cerita dekat phi.

Hiks,Hiks. T-tadi dekat s-sekolah- "Fourth menceritakan semuanya kepada Nani tetapi dia tidak memberitahunya siapakah nama pasangannya itu"

It's okay Fourth, ini perkara biasa yang akan berlaku pada zaman remaja. Fourth pun jangan lah sedih sebab nanti phi pun sedih. Fourth kena kuat. Perjalanan hidup Fourth panjang lagi. Kalau Fourth nak cinta-cinta tu lepas habis belajar okay? Meh sini peluk biar Fourth jadi semangat semula nak pergi sekolah. "Nani melebarkan tangan supaya Fourth dapat memeluk dirinya"

Sayangg phi banyak-banyakkk. Kenapalah phi jer tak jadi abang Fourth? Phi Dew tu selalu kacau Fourth.

Ehh siapa cakap yang phi ni tak jadi abang Fourth? Phi Kan abang ipar Fourth. Jadi dikira abang jugak lah kan?

Okay lah phi jum turun makan. Fourth laparrrr "Ucap Fourth sambil memuncungkan bibirnya"

Okay jom. "Nani pun berdiri"

Phiii.

Yer Fourth?

Dukung Fourth boleh tak? Fourth malas lah nak jalan. "Fourth memuncungkan bibirnya kehadapan"

Eeeee geram nyerrrr. Comel lah adik ipar aku niiii. Rasa nak makan jer dia niiii "Gumam Nani"

Meh sini. "Nani mendukung Fourth dari depannya. Fourth menyilangkan kakinya di pinggang Nani"

Amboi kau dik. Wife aku jugak kau nak rembat ekk "Ucap Dew yang sedikit cemburu kepada adiknya sendiri"

Nyenyenyenye. Suka hati Fourth lah. Wife aku jugak kau nak rembat ekk.

Ada jugak yang aku bakar kang. "Ucap Dew yang tidak tahan dengan perli adiknya itu"

Sabar lah Dew. Dia tu kan adik kamu. Dia pinjam wife kamu kejap jer bukan lama pun. Kamu dah setiap malam nak berkepit jer ngan wife kamu tu. "Ucap Apo sambil melihat Dew"

Dah Fourth duduk dekat kerusi tu. Dad nak discuss something dengan kamu.

Nak discuss apa Dad? Nampak macam serious jer

Better dad bagi Fourth makan dulu. Nanti kang tak pasal-pasal dia tak nak makan alasan sebab takde mood. "Ucap Ohm yang sedikit faham dengan perasaan adiknya itu"

Huftt. Makan dulu lah Fourth.

Fourth agak sedikit curiga. Sepertinya semua abang-abangnya sudah tahu apa yang ayahnya ingin membicarakan kepada.

Dah, Fourth dah habis makan. Cepatlah dad nak discuss apa.

Mile dan Apo menatap wajah mereka antara satu sama lain sambil mengangguk.

Dad dengan Papo dah setuju untuk jodohkan kamu dengan anak perusahaan sebelah.

.

.

.

Korang rasa apa reaction Fourth waktu tu. Dia happy ke marah? Hehe. Jangan lupa follow and vote my acc okay🙏🏻💐

matched with twin boys?!! S1Where stories live. Discover now