Di kedai barang-barangan pengantin/
Apa yang kita buat kat sini? -Fourth
Fourth tak ingat ke kita nak buat apa??? -Gemini
Apaa??
Kita nak kahwin lah Fourth. Dad dengan Papo kan suruh kita cari barang kahwin. -Geminai
Oh yaaa. Fourth terlupa dengan apa yang ayahnya suruh.
Hye selamat datang ke kedai Pengantin baru. Ada apa-apa yang saya boleh bantu? "Tanya seorang wanita iaitu pekerja kedai itu"
Tolong carikan baju kahwin yang sesuai untuk saiz badan dia -Geminai
Baik tuan.
Ughhh malas nyer akuuu!!! "Gumam Fourth sambil membuat roll eyes"
Tapi takpe janji Phi Nanon kahwin dengan Phi Ohm. "Fourth tersenyum seperti kerang busuk"
Tuan? Tuan okay ke?? "Tanya pekerja kedai itu kepada Fourth"
Uhm, saya okay je.
Tuan kena jodohkan ke dengan diorang? Maaf saya bertanya. Saya ingin mengetahui sahaja.
Aaaa kalau tuan tak nak bagi tahu pun tak apa.Ehhh macam mana awak tahu?
Hehe, dari tadi tuan nampak macam tak happy jer bila nak cari baju kahwin.
Hehe. Ini pun orang tua saya yang jodohkan.
Tuan, saya nak beritahu tuan sedikit. Jodoh yang family tuan carikan tu sebenarnya baik. Tuan hanya perlu mencintai mereka semula.
Dulu saya ada 1 customer. Dia dulu pun kena jodohkan. Mereka dulu pernah menjadi sepasang kekasih. Tetapi mereka putus sebab lelaki tu kena tuduh curang.
Pada hari yang sama jugak perempuan tu kena jodohkan dengan lelaki tu. Yang lelaki tu pun dia masih sayang dekat perempuan tu. Lelaki tu cuba mendapatkan hati perempuan tu semula sehingga dia sudah berkahwin tetapi tidak berjaya. Lelaki tu tidak mengalah. Dia masih mencuba mendapatkan hati perempuan itu.
Selepas mereka berkahwin perempuan tu pun mula membuka hatinya untuk lelaki itu. And right now diorang dah ada 4 orang anak.
Pekerja kedai itu bersungguh-sungguh menceritakan hal itu kepada Fourth supaya Fourth menerima perjodohan ini dengan ikhlas.
Fourth selepas mendengar cerita itu hatinya sedikit terbuka untuk Gemini dan Geminai.
.
.
.
.
"Anak Dad dah balik? " Tanya Mile kepada anaknya itu. Fourth Nattawat
"Tak lah belom balik ". Ucap Fourth yang ingin sahaja masuk ke dalam biliknya
"Sawatdee Dad, Papo." Gemini dan Geminai
"Aww Gemini dengan Geminai pun ada dekat sini?" Apo
"Hehe, ni ha Ada sikit makanan Dad dengan papa suruh bagi dekat Dad dengan po" Gemini memberikan makanan itu kepada Dad dengan Papo Fourth
"Nanti tolong cakap terima kasih dekat Dad dengan papa kamu ya"
"Gemini, Geminai boleh tak Sabtu ni ajak family kamu datang sini. Kitaorang ada nak discuss sikit dengan family kamu" Ucap Mile
"Boleh jer. Nanti kami suruh mereka datang"
.
.
.