Tiba-tiba...

.

.

.

.

.

.

.

KRINGGGGGG/

(Hehe semua chapter depan tu hanyalah mimpi Fourth)

"Ishhh kacau lah jam ni!!! Fourth baru tengah mimpi!!"

Fourth agak kesal dengan loceng jam itu. Jam loceng itu mengejutkan dia pada waktu yang tidak tepat.

"Hoammm, malasnya nak pergi sekolah. Tapi takpe. Ada mamat tuuuu. Demi dia Fot sanggup pergi sekolah"

Setelah Fourth sudah siap memakai baju dan peralatan sekolah dia pun turun ke dapur untuk sarapan

"Aw? Kenapa anak Papo ni nampak macam tak happy jer?"

"Jam tu lah! Fot tengah sedap mimpi pas-. Urm takde apa-apa. Dad dengan po dah sarapan ke?"

Fourth terus menukar topiknya.

"Dah tapi jawab soalan Papo dulu. Fourth mimpi apa?"

Muka Fourth sudah mulai memerah

Apo mengira yang anaknya itu baru mulai fasa remaja dan bermimpi pasal emmm. "It's okay Fot, Fot dah mula remaja sebab tu boleh termimpi macam tu"

"H-hah?"

Fourth betul-betul tidak faham dengan apa yang ayahnya itu katakan

"It's okay Fot, abang kamu pun si Ohm tu macam tu jugak. Dia shy nak bagi tahu"

"Kenapa Ohm dengar ada orang sebut nama Ohm ni?"

Tanya Ohm yang sedar bahawa dirinya sedang menjadi bahan percakapan.

"Adik kamu ni dah start masuk fasa remaja dah Ohm"

"Shhhsss!! Poo!! Jangan lah bagi tahu diorang!!"

"Yerlah Fot oi"

.

.

.

.

Di sekolah/

"Fot dah buatkan bekal makanan untuk Gem. Nahh"

Fourth memberi bekal makanannya untuk Gemini.

"Tak nak, aku dah kenyang"

Ucap Gemini ringkas

"Ala Gem ambil lah. Penat tau Fot buat"

"Aku kata aku tak nak, tak nak lah sial!"

Gemini membaling bekal itu dengan kuat sehingga makanan yang berada di dalam bekal itu terkeluar.

Fourth yang melihat bekal makanan yang dia buatkan di buang begitu sahaja dia masih lagi bersabar.

"G-gem?"

Panggil Fourth

"Sekali lagi kau bagi bekal makanan dekat aku memang aku akan buang. Aku takkan makan-makanan yang kau buat."

Ucap Gemini lalu keluar dari kelas. Ia menghempas pintu itu dengan kuat.

Ford baru sahaja ingin masuk ke dalam kelas itu kerana dia sedang mencari keberadaan sahabatnya iaitu Fourth.

Dia dapat melihat yang Gemini menghempas pintu kelas itu dengan kuat kerana Gemini sedang marah.

"Fourth? Are you okay?"

matched with twin boys?!! S1Where stories live. Discover now