Dekat hospital/

Keluarga pasien ke? "Tanya doktor itu"

Haah, anak saya kenapa ye dokter? "Tanya Apo yang agak risau dengan keadaan anaknya"

Anak anda memiliki penyakit mental disorder akibat terlalu stress. Tuan ada siksa dia ke dekat rumah?

Nope, kitaorang tak pernah pukul dia.

Tapi di badan pasien bernama Fourth terdapat banyak kesan luka dan lebam. Tuan tolong tanyakan keadaan dia dan kenapa ada kesan luka dan lebam itu. Tuan juga tolong jangan buat dia terlalu stress atau penat. Anxiety dia boleh datang bila-bila masa sahaja. Ketika Anxiety dia dah datang, tuan tolong tenangkan dia. Jauhkan dia daripada benda tajam. Untuk sementara pasien kena duduk dekat hospital dulu.

Baik dokter, terima kasih. "Ucap Apo lalu memasuki wad Fourth"

Fourth mengalihkan pandangannya ke luar tingkap di wadnya itu. Dia malas ingin melihat wajah kedua orang tua nya.

Fourth.

Fourth mengendahkan panggilan Apo.

Tok,tok,tok/

Fourth? "Tanya seorang pemuda yang berumur 20. Sama seperti umur abangnya. Si Ohm.

Ehhh, phi Nonnn! "Fourth terus berdiri dan memeluk Nanon"

Kenapa Fourth Ada dekat sini? "Tanya Nanon sambil memeluk Fourth semula"

Phi pun. Kenapa phi dekat sini? Bukan phi masih kerja dekat Perancis ke? "Tanya Fourth semula"

Hehe boss phi tukarkan phi kerja dekat sini. Ada Ayah Fourth jugak dekat sini? "Tanya Nanon"

Wajah Fourth kembali menukar. Fourth terus diam.

Sawatdee "Ucap Nanon kepada ahli keluarga Fourth"

Fourth, Ada apa ni? Jum kita jalan-jalan. Sekarang ni time phi rehat.

Uncle, saya mintak izin nak bawak Fourth jalan-jalan kejap.

Uhm silakan.

Ketika di taman/

Fourth kenapa? Phi nampak Fourth macam penat, lesu. Muka Fourth pun pucat.

Takda pape phi.

Fourth, Fourth boleh cerita dekat phi.

Hmm. Phi... Haritu. "Fourth pun menceritakan apa yang berlaku kepada dirinya kepada Nanon sambil menangis teresak-esak "

Fourth, phi bukan nak ikut apa yang ayah kamu cakap. Tapi ni betul apa yang ayah kamu buat. Apapun perkara yang ibu dan ayah kita buat ia sentiasa betul.

Phi pun sama macam diorang. Semua tak sayang Fourth. Semua dah kena hasut dengan apa yang Dad dengan po cakap. Hiks,Hiks,Hiks

Fourth, phi tahu apa yang Fourth rasakan. Phi sayang lagi dekat Fourth. Fourth, Dad dengan po kamu dah carikan jodoh yang sesuai untuk kamu. Fourth tolong terima ni untuk phi.

Kalau dia jahat macam mana? Kalau dia nak harta Dad dengan po macam mana? Kalau dia na-

Shssh. Kalau dia buat macam tu. Fourth boleh mintak apa-apa pun dekat phi.

Betul ni Fourth boleh mintak apa-apa jer?

Ye Fourth.

Janji?

Janji

Fourth nak phi jadi abang ipar Fourth.

H-haa? Bukan abang Fourth semua dah kahwin ke? Phi bukan omega. Phi beta.

Ada, abang phi sorang tu. Nama dia Ohm Pawat. Kalau phi terima, Fourth pun terima. Phi, ada beberapa beta boleh bertukar kepada Omega just perlukan masa. Paling lama setahun.

Hadehh budak ni. Pandai nyer dia. Takpelah dapat jugak calon suami hensem. "Gumam Nanon"

Dah, jom masuk wad Fourth. "Ucap Nanon"

Phi setuju ke?

Yer Fourth. Phi akan lakukan apa-apa sahaja untuk adik kesayangan phi ni.

Di dalam wad/

Hiks,Hiks,Hiks. F-Fourth mintak maaf Dad,Po "Fourth terus memeluk kedua orang tuanya itu"

It's okay Fourth, kalau Fourth tak terima perjodohan ini pun takpe. "Ucap Apo sambil mengelus kepala anaknya itu"

Nope, Fourth setuju tapi... "Fourth tersenyum seperti kerang busuk"

Fourth memandang kearah Ohm.

Apa? "Tanya Ohm"

Mwhehehe.

Apa yang kamu nak dari abang kamu tu? "Tanya Apo yang hairan dengan anaknya"

Fourth nak phi Ohm kahwin dengan phi Nanon.

Heh! Suka hati jer nak main jodohkan orang. "Ucap Ohm yang ingin sahaja mengetuk kepala adiknya itu"

Okayy. Kalau phi tak terima, Fourth pun tak nak terima. "Ugut Fourth"

Ohm melihat kearah Nanon.

Cantik, manis not bad kalau dia yang kena jodohkan dengan aku. "Gumam Ohm"

Macam mana? Phi setuju???

Ughh, yerlah. Kali ni jer Ohm ikut permintaan Fourth.

Yeyyyy!

Nanon? "Panggil Apo"

Yes uncle?

Tolong introduce kan diri kamu.

O-okay Uncle. Saya Nanon Korapat Vihokratana. Saya tinggal dekat Bangkok. Saya bekerja dekat sini sebagai dokter bahagian penyakit. Saya ada 1 orang adik perempuan.

Okay, uhm. Kalau esok kita jumpa keluarga kamu okay ke?

Boleh jer tapi Fourth ni keadaan dia kurang stabil. "Ucap Nanon"

Takpelah Sabtu ni kami datang selepas Fourth keluar dari hospital.

O-okay uncle.

Tak perlu panggil uncle. Panggil jer Dad dengan po.

Okay po.

.

.

.

.

.

.

Don't forget to follow and vote my acc yaaa💐🪐

matched with twin boys?!! S1Where stories live. Discover now