Dad dengan Papo dah setuju untuk jodohkan kamu dengan anak perusahaan sebelah.

.

.

What?!!

No penolakkan Fourth.

Dad seriously. Fourth baru putus and then dad nak main jodohkan Fourth macam tu jer?!!

KORANG SEMUA SAMA JER!! FOURTH BENCI KORANG!! "Fourth menghentakkan kakinya ketika menaiki tangga dan menghempaskan pintu biliknya dengan kuat"

Huftt. Macam mana ni Apo?

Mile, saya tahu awak dah cuba sedaya upaya. Lama-lama nanti mesti dia akan setuju dengan perjodohan ini.

Nani dan Ping terus menaiki tangga dan mengetuk pintu bilik Fourth.

Tok,tok,tok. / Fourth boleh phi masuk? "Tanya Nani dengan perlahan"

Fourth benci korang. Pergi lah. Fourth nak duduk sorang-sorang. "Ucap Fourth dari dalam bilik"

Fourth, bagi phi masuk dulu. Phi nak cakap sesuatu dengan Fourth. "Ping masih mencuba untuk memujuk Fourth"

Kenapa korang rahsiakan ni dari Fourth??!! Fourth ni bukan anak Mileapo ke??!! Semua orang jahat. Dunia ni tak adil untuk Fourth. Fourth benci korang!!! Fourth nak m4t!. Kalau Fourth m4t! pun mesti tak ada sesiapa yang peduli dekat Fourth Kan?

Fourth jangan buat benda pelik Fourth. "Ping mengetuk pintu bilik Fourth dengan kuat"

Haha mesti korang bahagiakan bila Fourth dah m4t! kan?

Nani mencari kunci semua bilik di dalam laci yang terletak di bahagian depan koridor.

Dah jumpa. Ping ambik ni. "Nani mencampakkan kunci bilik Fourth"

Manakala Fourth sedang mengambil sebuah pisau dan dia halakan pisau itu ke arah pergelangan tangannya

Klikkk / akhirnya pintu bilik Fourth berjaya di buka oleh Ping.

Fourth stop!! "Halang Ping"

Jangan dekat dengan Fourth atau HAHAHA

Apa yang bising dekat atas tu? Ohm tolong tengok kejap. "Ucap Mile yang agak risau"

Ohm menaiki tangga menuju ke tingkat atas/

Fourth, letak pisau tu Fourth. Ingat Fourth budak baik kan? Semua sayang dekat Fourth. Kitaorang buat macam ni untuk Fourth tau. "Pujuk Nani"

Pfttt, sayang? HAHAHA still sayang? Kalau sayang dekat Fourth cuba ambik pisau ni lepastu kill yourself. "Fourth memberi pisau itu kepada Nani"

Nani sangat ragu untuk mengambil pisau itu. Dia tiada pilihan lain. Ini adalah jalan terbaik untuk Fourth. Nani pun mengambil pisau itu dan dia letakkan pisau itu kearah lehernya.

Naniii!!! Put it down!! Fourth, tenang Fourth. Fourth adik phi Kan? Janganlah buat macam ni Fourth. Phi masih sayang dekat Fourth. "Ucap Ohm"

Fourth penatlah. Semua cakap dekat Fourth yang diorang sayang Fourth. Fourth pun waktu tu bodoh sangat sebab percayakan. I'm tired lah. Tapi apa yang Fourth dapat bila Fourth terlalu percayakan diorang? HAH?!! APA YANG FOURTH DAPAT?!!! hehe...

Fourth terjatuh di lantai. Sebenarnya dia sudah lama membuat barcode di tangannya. Darah terus mengalir di tangannya. Ohm terus mendekati Fourth Dan mengangkat Fourth.

Fourth, jangan tinggalkan phi Fourth. Fourth adik kesayang phi. Janganlah tinggalkan phi lagi.

Lagi?

Lagi???

.

.

.

Flashback/

Sewaktu Fourth masih berumur 7, manakala Ohm berumur 18 tahun.

Okay phi menang. Jadi Fourth kena sorok. Phi kena kira. "Ucap Ohm yang sedang bermain sorok-sorok bersama adiknya itu"

BAAAA. Ehh takde orang? "Ohm masih lagi mencari keberadaan adiknya"

2 jam sudah berlalu/

Mana Fourth ni haishh penatlah. Hurmm ke Fourth dah balik rumah? "Ucap Ohm dengan wajah yang sedikit cemberut kerana Fourth sudah balik kerumah"

Di rumah/

Papo, Fourth mana? "Tanya Ohm"

Fourth? Bukan dia main dengan kamu ke? "Tanya Apo semula"

Ya, tadi dia main dengan Ohm. Tapi dia hilang. Ohm dah cuba cari tapi tak jumpa.

T-tuannn! Tengok ni. "Ohm dapat melihat yang bibiknya sedang mendukung Fourth dengan darah yang berlumuran di kepalanya"

Bik, apa yang terjadi ni? "Tanya Ohm"

Kita kena pergi hospital dulu. Darah dekat kepala Fourth sudah mengering. Cepat! "Ucap bibik itu"

Di hospital/

Ayah pasien? "Tanya nurse itu"

Yes, anak saya kenapa nurse? "Tanya Mile yang agak risau dengan keadaan anaknya itu"

Anak awak memiliki benturan di kepalanya yang mengakibatkan dia kehilangan banyak darah. And paling lama dia akan koma adalah 5 tahun. Tetapi saya rasa dia akan koma selama 2 tahun sahaja kerana saya tahu dia adalah anak yang kuat. Tuan tolong doakan kepada anak tuan ini supaya dia bangun dengan cepat. Saya pergi dulu. "Nurse itu pun keluar daripada wad Fourth"

Fourth? Jangan tinggalkan phi. Kalau lah kita tak main, mesti Fourth takkan jadi macam ni. "Ucap Ohm sambil menangis teresak-esak"

Flashback end/

.

.

.

.

.

.

Jangan lupa follow and vote my acc okayyy 🙏🏻 💐

matched with twin boys?!! S1Where stories live. Discover now