Seorang puteri berumur 23tahun menatap kearah jendela istana yang bertingkat 20 lantai.
Tatapannya kosong mengingati kebersamaannya dengan ibunya iaitu ratu Helena yang meninggal 8tahun lalu,semasa itu ia pergi di taman bunga ibunya.namun hal yang tak terbayangkan terjadi,berlaku saat ia melihat sekujur badan ratu Helena tergeletak penuh darah di tengah bunga mekar.Tatapan puteri terusik melihat seorang perempuan polak balik di depan pagar bertembok istananya.
Perempuan itu mengetuk pagar berharap seseorang membukanya padahal ada lonceng di atasnya.Seorang penjaga keluar dari pondok khas untuk penjaga berehat.
Penjaga dan juga perempuan itu bercakap yang ia tak dapat dengari,beberapa minit kemudian perempuan itu masuk kerana seorang hakim peribadi istananya menyapa dan menyuruhnya masuk.____
Pov Elena yong
Aku mengeluh lega hampir bertekak dengan penjaga pagar istana, nasiblah memeng datang Klau tak? mungkin aku kena tendang keluar.paling tidak aku dan penjaga itu mengeluarkan jurus silat pencak.
"Ikut aku el"ujar memeng membawa aku di dalam istana yang membuat aku terpegun menatap mewahnya istana itu.
Kami berdua sampai di dapur dan di sambut seorang wanita paruh bayah namun masih terlihat cantik.
"E-erm kak ini dia Elena yong yang aku maksudkan akan menggantikan lilih menjadi maid puteri Hana"ujar memeng gagap di depan wanita itu memang agak pelik mengapa memeng gagap? dia takut ke?kalau di tengok muka wanita ni tiadalah garang sangat lebih kepada muka bersahabat.
"Ouh terima kasih Meng,sini elena ikut saya"ujar wanita itu membawa aku pergi,aku melihat belakang masih ada memeng berdiri disitu menatap dalam punggung wanita sebelahku.
Kami berdua sampai di depan bilik,di sebelah bilik itu adalagi bilik mungkin bilik maid disini.
Kerana di bawah istana ini ada di siapkan bilik parah maid."Elena ini bilik awak,dan di dalam ada baju maid berwarna hitam putih dan itu awak pakai,hari ini awak boleh mulai berkerja,selamat berkerja Elena"ujar wanita itu namun ia berhenti
"Oh kenalkan saya ketua maid disini,nama saya Laura"ujar wanita itu dan menghilangkan di lorong
Oh dia ketua maid patutlah bajunya lain dari maid-maid disini.baju wanita itu lebih kepada gaun warna putih.
Dan di atas kepalanya ada kain berwarna putih.
YOU ARE READING
Elena yong Maid
General Fictioncerita ini menceritakan seorang maid bernama Elena yong Yang baru menjadi maid di sebuah istana Rusia. di istana Rusia ada seorang anak raja Patrick bernama Puteri Hana seorang yang pendiam dan tidak pernah tertawa setelah kematian sang ratu,sang ra...