mariposa

154 10 0
                                    

Aku melirik Ester yang menggebu-gebu ingin menari dengan Laura bagus lah dia ada pasangan menari.aku?Aish sepertinya aku harus panggil monyet yang selalu panjat pokok kelapa kawan kan aku menari.

Saat lorong di depanku aku berhenti masuk atau mundur?ikut atau tak eak?aku berfikir hati dan otak berbincang.

"Wahh yang kau tercegat lagi kenapa bongok"ujar Ester di depanku dengan tatapan pelik,aku membuang nafas berat.

"Aku taknak ikut korang jelah pergi"Ujarku ingin berbalik namun tiba-tiba tangan aku di tarik paksa.

Aku berdiri di sebelah Ester dengan kaku mataku menatap sekeliling orang sudah menari termasuk raja Patrick dengan seorang wanita cantik.

Aku kembali menatap datar kearah Ester yang sudah tersengih-sengih.

"Jom menari es"ujar Laura menarik lembut tangan Ester dan mereka menari dengan lincah.

"El kau tak ikut menari?"ujar seseorang dengan suara garau.aku berpaling melihat gerangan suara itu ternyata memeng.

Aku membuang nafas kasar ni semua salah dua ekor tu main paksa orang ikut menari.

"Tak aku tak ikut,aku tengok je"ujarku dengan suara datar.apa aku pergi di hutan baru tu ajak gorela menari?mungkin itu idea yang terbaik.

Saat aku berlangka menujuh ehh kejap kenapa kelibat puteri Hana tak terlihat?apa dia jadi halimunan dengan putera Danish?

Seseorang menepuk lembut bahuku yang membuat aku terperanjat terkejut.aku mengurut dada aku melihat belakang ternyata seorang wanita janda bangsawan.
Cantik itulah yang aku fikirkan memang pesona lebih berumur itu menggoda patutlah zaman sekarang budak lelaki banyak minta janda.

"Jom menari"ujar wanita itu lembut dan tersenyum manis.waduh waduh kencing manis kang.

Oleh kerana ada bidadari titipan tuhan aku tak mensia-siakan peluang,aduh sorry monyet gorela aku berubah fikiran.

Namun saat wanita itu membawa aku kearah kerumunan orang yang menari, tiba-tiba suara yang aku kenal menghentikan langkah kakiku.aku dan wanita itu berhenti dan melihat belakang ternya itu puteri Hana yang menatap tajam kearah wanita disebelahku.

"Siapa suruh awak bawah kekasihku"ujar puteri Hana datar.

Ehh jap apa dia cakap tadi kekasih?sejak bila aku jadi kekasihnya?

Wanita disebelahku terkejut

"K-kekasih? agak-agak lah yang mulia,dia bukan orang yang sama derajat macam awak puteri.jadi tolong berikan saja dia untuk saya"ujar wanita itu berkeras menginginkan aku.

Puteri Hana mengelengkan kepala tidak setuju.

"Milik aku tetap milik aku,hak aku nak dia sama derajat sama aku atau tidak tetap dia kekasih aku"ujar puteri Hana menarik tangan aku menujuh kerumunan orang yang sedang menari.

Jap jap jadi sekarang ni aku dengan puteri Hana menari bersama?aduh tak tersangka emas jatuh di atas kepalaku.

Aku berdiri berhadapan dengan puteri Hana,puteri Hana meletakkan tangan kirinya di bahuku.yang membuat getaran hebat di jantungku yang membuat raga ku menikmatinya.

Puteri Hana mengarahkan tanganku yang sedari tadi diam.

"Pegang pingang saya, jangan ragu"bisik puteri Hana di telingaku,lembut seperti alunan muzik yang masuk dalam gegendang telingaku.sepertinya suara puteri Hana akan menjadi kesukaanku.

Dengan kaku aku memegang pinggang ramping puteri Hana, puteri Hana memegang tangan kananku dan mengerakkan kakinya lembut.

"Ikut langkah kakiku sayang"aku terdiam mendengar bisikan puteri Hana yang membuat sesuatu terbang di perutku apa ada cacing di perutku?erm balik dari sini aku harus minum obat cacing.

Aku mengikuti tarian puteri Hana dengan kaku,dan lama-lama aku dapat mengimbanginya.

Aku menutup mata menikmati tapi bukan ka tarian ni pernah aku nampak yang sering di diadakan di Sepanyol kerana memang tradisi?.

Aku mengingatkan cara tarian itu mengikuti tempoh muzik yang di mainkan.dengan mengikut naluri.

Aku memusingkan badan puteri Hana dan berpusing di tangan kananku.
Ok el anggap dunia milik berdua yang lain hanya menumpang.

Aku menarik tangan puteri Hana hingga membuat badan puteri Hana memeluk badanku.
Aku tersenyum menatap manik mata Puteri Hana yang seakan bercahaya.

Puteri Hana menatap dalam mata ku,aku harap puteri Hana tahu segalanya di mataku.
Aku tidak ingin menapis perasaan yang membuat aku menikmatinya.aku tak ingin munafik kerana mengatakan aku tidak jatuh cinta dengannya mungkin?

Puteri Hana menyandarkan kepalanya di bahuku dan memejam mata.
Perasaan apa ni?kenapa badan aku memanas.aku demam ke?

________________________________

Oke hehehe nanti sambung kalau saya ada idea :⁠^⁠)

Elena yong MaidWhere stories live. Discover now